Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Защо генетиката е важна за крайния резултат!

4 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 04 ное. 13 от Александър Георгиев

Чували ли сте израза "генетично надарен", ако тренирате от известно време, сигурно. Какво означава това? Колко е важна генетиката в изграждане на тялото? Ограничавали ни тя?Това се все въпроси, които мисля да засегна.

Генетиката е най-важният фактор от който зависи до къде може да стигнете в спорта. Да, всички знаем за мотивацията, трудолюбието, упоритостта и желязната воля.Все неща, които ни отвеждат до успеха, но генетиката определя темпото и крайния резултат.

Чувал съм приказки от сорта, абе Кевин Леврони , какъв бил като почвал и какъв бил станал. ОК, но тук може да се хване някой, който не е съвсем навътре. Няма значение как си изглеждал "преди". Всеки тръгва от някъде.Важно е колко бързо напредваш, как се оформят мускулите и в крайна сметка какъв е крайния продукт. А в случая с Леврони - топ професионалист, 3 пъти Втори на Олимпия, 300 кг лежанка и най-добрите рамене и трицепси за всички времена определени от сп.FLEX.

Също така не е тайна, че е бил културист на "половин работен ден", просто е тренирал само 4-5 месеца преди Олимпията и последващите няколко състезания след нея, през останалото време се е занимавал съвсем с други неща, като музика например. Това ако не е извънземна генетика здраве му кажи. Разбира се има намесени и други "елементи", но това пак е свързано с генетиката, не всеки организъм може да ги понесе.

Знаете кой е Дориан Йейтс, а знаете ли,че само след 18 месеца тренировки печели първото си състезание, след 3 години титлата на Англия и след общо 9 тренировъчни години става Мистър Олимпия. Дориан е известен със здравите си тренировки, железния характер, но това са 9 години и си на върха. Познавам много хора, които тренират от 15 години, дори 20 и нагоре, но никой не е дори местен шампион.

И така накратко, генетичните ни дадености определят до къде може да стигнем и за какво време. Ако тренираме добре, последователни сме, храним се както трябва и почиваме, ще растем, колко - зависи от генетиката, с която разполагаме.

От генетиката зависи нашата скелетна рамка, формата на мускулите, тяхното захващане, дебелината на сухожилията, съотношението на така наречените "бързи" и "бавни" мускулни влакна, плътността на костите, здравината на ставите, съотношението на раменния пояс към таза, дължината на краката и ръцете, и това са само някои от видимите белези. Ами ако погледнем "от вътре" например жлезите с вътрешна секреция, производството на хормони, тяхното съотношение и т.н., картинката става доста сложна.

Какво може да направим? Да тренираме, да тренираме правилно и съобразено с нас самите, да се храним спрямо нуждите и конкретните ни цели,да се възстановяваме и да следим как тялото ни реагира на всичко това. И ако правим всичко както трябва и ако сме генетично облагодетелствани ще растем с по-бързи темпове от другите около нас, ако ли пък не, просто ще сме "нормални" и пак ще напредваме сантиметър по сантиметър.

Няма човек, който да не може да постигне добър резултат и да направи мускули. Всеки един може да извлече  максимума от основата, с която разполага. От там нататък генетиката е фактора, който ще определи темпото и границите!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека да започна тази моя история от средата на март тази година. Есента съпругата ми и синът ми изкараха гадният covid... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Искам днес да поговорим за търпението. Едно качество, което е сред топ 3 на успешните хора. Да, знам 21 век сме... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В началото сме на една чисто нова година и на едни 365 чисто нови дни. Как ще ги изпълним това зависи... Прочети повече

4 коментара

  1. 300кг лежанка за Леврони не е ли грешка? Мисля, че 405 пауна за повторения е постижението му

    1. Може и да е грешна на превода! По принцип той е известен с лежанката си, дори след като къса гърда, но дали са 300 или леко е увеличил като го е казал, незнам 🙂 Все пак в този бранш цифрите на лежанка и на бицепси "леко" се засилват 🙂

  2. Генетиката е наистина много важна.Мой приятел тренира по безобразен начин по 3-4 мускула на тренировка, а тренира всеки ден.Използва по 3-4-5 упражнения за мускул, а има невероятни резултати.Аз с 4-ри дневен сплит с по 3-4 упражнения за големите мускули и 1-2 упражнения за малките, успях да се претренирам.Добре, че е този сайт, за да има и за хората с по-лоша генетика, тренировки, които дават резултат!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар