тренирай

Бутане от лег с тесен хват

5 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 01 ное. 13 от Александър Георгиев

Всеки обича да тренира ръце. Няма по-приятно нещо от това да усетиш пълните с кръв ръце и чувството,че ръкавите нещо май са теснички. Всичко това е напълно разбираемо.

Мускулите на ръцете са сред най-тренираните в залата. Дали с повод или без, няма значение. Всеки сгъва, разгъва, гледа огледалото и опъва метъра в къщи. Кога има резултат и кога няма е отделен въпрос. Много пъти тук се е споменавало, кои са най-важните предпоставки за "по-големи" ръце, така че приемаме всичко за ясно.

И така, днес ще представя едно от двете най-добри упражнения за трицепс. Повдигането от лег с тесен хват, заедно с кофичките за трицепс са възможно най-продуктивните движения,които може да правите за голям трицепс. Защо е така ли? Отговора е лесен, просто при тях може да работите с възможно най-големи тежести. Никое друго упражнение не дава това предимство.

Нека разгледаме как се прави:

  • Избирате стабилна лежанка, по възможност с широки стойки за поставяне на щангата.
  • Заемате позиция както при повдигане от лег.
  • Хващате лоста с хват по-тесен от раменете и разстояние между ръцете 20-30 см.
  • Разстоянието между ръцете регулирате сами, така че китките да са във възможно най-стабилна позиция, за това е даден и интервала в сантиметри по-горе.
  • Взимате дълбоко въздух, откачате щангата от стойките, спускате надолу към долната част на гърдите и спирате на 2-3 пръста разстояние от гръдния кош. След което избутвате и издишате по пътя нагоре.
  • Ръцете трябва да са събрани към тялото, а не разперени в страни.

Както всяко базово упражнение и тук не е чак толкова сложно изпълнението. Ако сте забелязали базовите упражнения  максимално наподобяват естествените ни движения и това им е ценното. Стига разума да надделява над егото, то те са напълно безопасни.

Ако имате проблем с китките, то това движение може да се прави с крив лост, това ще намали напрежението в китките. Ако пък имате проблем с балансирането на щангата като цяло, то повдигането от лег с тесен  хват на смит машина би било по-удачно.

Как това упражнение може да се впише в тренировка тип хардгейнер само от няколко упражнения, които не тренират ръцете директно.  В случай,че забележите изоставане в трицепса, то 1-2 серии от бутане с тесен хват, след повдигането от лег, ще ви свърши много добра работа.

Ако пък тренирате по сплит и всяка мускулна група си има програма, то сложете го в началото, когато сте най-свежи и може да работите с най-големи тежести.

В случай,че ползвате метода на предварителното изтощение, то там нещата са ясни, упражнението става второ в суперсерията.

Както и да го въртите, знайте че това е едно от двете най-добри упражнения за трицепс и това не съм го измислил аз.

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Раменна преса от стоеж. Това е поредното уникално упражнение, което поради неясни причини се използва твърде рядко днес. Дори може да се каже, че е... Прочети повече
Лицевите опори винаги са били символ на силата и формата на горната част на тялото. Правилно направените лицеви опори изграждат гърдите, раменете, горната част на... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес искам да ви представя едно уникално упражнение за рамене, а именно Z-преса. То е малко популярно у нас и едва... Прочети повече

5 коментара

  1. Напълно подкрепям написаното по горе!!! За в момента няма къде да правя кофички, но това упражнение+френско+скрипец направо ми разказват играта на трицепса!!!
    Проблем имам при бицепса, не мога да го натоваря до степен като трицепса 🤔🤔🤔за него правя класическо згъване от стоеж с крив лост, после с дъмбели и на края с въже на долен скрипец,но някак си гадовете (бицепсите) мръсни не искат да се изтощят като хората 😥😥😥

    1. Аз имам подобен проблем, натоварването влиза повече в предмишницата при сгъване с прав лост. При скрипците е една идея по-добре, но не е това което искам. Може би трябва да се работи върху връзката мозък-мускул.

        1. Благодаря! Не бях се замислял, че може да е от това, а аз наистина здраво го стискам...

Вашият отговор на Косьо Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.