вторник , 18 юни 2019
Начало » Упражнения » Бутане от лег с тесен хват
Бутане от лег с тесен хват

Бутане от лег с тесен хват

Всеки обича да тренира ръце. Няма по-приятно нещо от това да усетиш пълните с кръв ръце и чувството,че ръкавите нещо май са теснички. Всичко това е напълно разбираемо.

Мускулите на ръцете са сред най-тренираните в залата. Дали с повод или без, няма значение. Всеки сгъва, разгъва, гледа огледалото и опъва метъра в къщи. Кога има резултат и кога няма е отделен въпрос. Много пъти тук се е споменавало, кои са най-важните предпоставки за „по-големи“ ръце, така че приемаме всичко за ясно.

И така, днес ще представя едно от двете най-добри упражнения за трицепс. Повдигането от лег с тесен хват, заедно с кофичките за трицепс са възможно най-продуктивните движения,които може да правите за голям трицепс. Защо е така ли? Отговора е лесен, просто при тях може да работите с възможно най-големи тежести. Никое друго упражнение не дава това предимство.

Нека разгледаме как се прави:

  • Избирате стабилна лежанка, по възможност с широки стойки за поставяне на щангата.
  • Заемате позиция както при повдигане от лег.
  • Хващате лоста с хват по-тесен от раменете и разстояние между ръцете 20-30 см.
  • Разстоянието между ръцете регулирате сами, така че китките да са във възможно най-стабилна позиция, за това е даден и интервала в сантиметри по-горе.
  • Взимате дълбоко въздух, откачате щангата от стойките, спускате надолу към долната част на гърдите и спирате на 2-3 пръста разстояние от гръдния кош. След което избутвате и издишате по пътя нагоре.
  • Ръцете трябва да са събрани към тялото, а не разперени в страни.

Както всяко базово упражнение и тук не е чак толкова сложно изпълнението. Ако сте забелязали базовите упражнения  максимално наподобяват естествените ни движения и това им е ценното. Стига разума да надделява над егото, то те са напълно безопасни.

Ако имате проблем с китките, то това движение може да се прави с крив лост, това ще намали напрежението в китките. Ако пък имате проблем с балансирането на щангата като цяло, то повдигането от лег с тесен  хват на смит машина би било по-удачно.

Как това упражнение може да се впише в тренировка тип хардгейнер само от няколко упражнения, които не тренират ръцете директно.  В случай,че забележите изоставане в трицепса, то 1-2 серии от бутане с тесен хват, след повдигането от лег, ще ви свърши много добра работа.

Ако пък тренирате по сплит и всяка мускулна група си има програма, то сложете го в началото, когато сте най-свежи и може да работите с най-големи тежести.

В случай,че ползвате метода на предварителното изтощение, то там нещата са ясни, упражнението става второ в суперсерията.

Както и да го въртите, знайте че това е едно от двете най-добри упражнения за трицепс и това не съм го измислил аз.

Бодибилдинг Анатомия!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

4 коментара

  1. Момчил

    Напълно подкрепям написаното по горе!!! За в момента няма къде да правя кофички, но това упражнение+френско+скрипец направо ми разказват играта на трицепса!!!
    Проблем имам при бицепса, не мога да го натоваря до степен като трицепса 🤔🤔🤔за него правя класическо згъване от стоеж с крив лост, после с дъмбели и на края с въже на долен скрипец,но някак си гадовете (бицепсите) мръсни не искат да се изтощят като хората 😥😥😥

    • Аз имам подобен проблем, натоварването влиза повече в предмишницата при сгъване с прав лост. При скрипците е една идея по-добре, но не е това което искам. Може би трябва да се работи върху връзката мозък-мускул.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*