Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Бутане от лег с тесен хват

5 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 01 ное. 13 от Александър Георгиев

Всеки обича да тренира ръце. Няма по-приятно нещо от това да усетиш пълните с кръв ръце и чувството,че ръкавите нещо май са теснички. Всичко това е напълно разбираемо.

Мускулите на ръцете са сред най-тренираните в залата. Дали с повод или без, няма значение. Всеки сгъва, разгъва, гледа огледалото и опъва метъра в къщи. Кога има резултат и кога няма е отделен въпрос. Много пъти тук се е споменавало, кои са най-важните предпоставки за "по-големи" ръце, така че приемаме всичко за ясно.

И така, днес ще представя едно от двете най-добри упражнения за трицепс. Повдигането от лег с тесен хват, заедно с кофичките за трицепс са възможно най-продуктивните движения,които може да правите за голям трицепс. Защо е така ли? Отговора е лесен, просто при тях може да работите с възможно най-големи тежести. Никое друго упражнение не дава това предимство.

Нека разгледаме как се прави:

  • Избирате стабилна лежанка, по възможност с широки стойки за поставяне на щангата.
  • Заемате позиция както при повдигане от лег.
  • Хващате лоста с хват по-тесен от раменете и разстояние между ръцете 20-30 см.
  • Разстоянието между ръцете регулирате сами, така че китките да са във възможно най-стабилна позиция, за това е даден и интервала в сантиметри по-горе.
  • Взимате дълбоко въздух, откачате щангата от стойките, спускате надолу към долната част на гърдите и спирате на 2-3 пръста разстояние от гръдния кош. След което избутвате и издишате по пътя нагоре.
  • Ръцете трябва да са събрани към тялото, а не разперени в страни.

Както всяко базово упражнение и тук не е чак толкова сложно изпълнението. Ако сте забелязали базовите упражнения  максимално наподобяват естествените ни движения и това им е ценното. Стига разума да надделява над егото, то те са напълно безопасни.

Ако имате проблем с китките, то това движение може да се прави с крив лост, това ще намали напрежението в китките. Ако пък имате проблем с балансирането на щангата като цяло, то повдигането от лег с тесен  хват на смит машина би било по-удачно.

Как това упражнение може да се впише в тренировка тип хардгейнер само от няколко упражнения, които не тренират ръцете директно.  В случай,че забележите изоставане в трицепса, то 1-2 серии от бутане с тесен хват, след повдигането от лег, ще ви свърши много добра работа.

Ако пък тренирате по сплит и всяка мускулна група си има програма, то сложете го в началото, когато сте най-свежи и може да работите с най-големи тежести.

В случай,че ползвате метода на предварителното изтощение, то там нещата са ясни, упражнението става второ в суперсерията.

Както и да го въртите, знайте че това е едно от двете най-добри упражнения за трицепс и това не съм го измислил аз.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

5 коментара

  1. Напълно подкрепям написаното по горе!!! За в момента няма къде да правя кофички, но това упражнение+френско+скрипец направо ми разказват играта на трицепса!!!
    Проблем имам при бицепса, не мога да го натоваря до степен като трицепса 🤔🤔🤔за него правя класическо згъване от стоеж с крив лост, после с дъмбели и на края с въже на долен скрипец,но някак си гадовете (бицепсите) мръсни не искат да се изтощят като хората 😥😥😥

    1. Аз имам подобен проблем, натоварването влиза повече в предмишницата при сгъване с прав лост. При скрипците е една идея по-добре, но не е това което искам. Може би трябва да се работи върху връзката мозък-мускул.

        1. Благодаря! Не бях се замислял, че може да е от това, а аз наистина здраво го стискам...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар