Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Как да разберем, дали тренираме правилно!

9 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 11 окт. 13 от Александър Георгиев

Здравейте приятели, и днешната статия е породена от кореспонденцията, която водя с някои от вас. Много често ми се задават въпроси, колко дни да тренирам, колко упражнения да правя, колко серии, как да се храня, кога да променям и т.н. и т.н.

Наистина днес информация има много,дали тук или по други сайтове, няма значение. Информацията е достъпна. Но точно тук идват проблемите. Как да отсеем това което ни трябва лично на нас, не на Рони Колман, Джей или Дориан, а на нас.

Всеки казва, че бодибилдинга е строго индивидуален спорт и няма нищо по-вярно от това. Тогава защо да следваме програмата на еди кой си?! Навярно тя е направена за него, от самия него, съобразена с неговите данни, физически възможности, дори финанси ако щете.

Не ме разбирайте погрешно, няма нищо лошо в готовите програми, но нека все пак си използваме главата. В ТренирайБГ има много програми, постарал съм се да обхвана възможно най-голям спектър.Тренировки за хардгейнери, високо интензивни, високо обемни, тренировки за цялото тяло, сплит, тренировки от преди 100 години и такива на днешни звезди.

Цялото това разнообразие има една единствена цел - храна за мозъка и генериране на идеи, които да ви помогнат за изграждане на вашата си програма!

Пробвайте, сменяйте, отхвърляйте, но най-вече съобразявайте с вашата индивидуалност. Това е най-важното! Всеки един може да си бъде личен треньор, всеки един без изключения. Всеки един може да си направи една уникална програма, която да му носи успех. Ако действате с разум, вникнете в себе си и спрете със сляпото подражание, успеха в тренировките ще е само въпрос на време,труд и последователност.

И така лутаме се, лутаме и изведнъж сме си направили една програма, с която искаме да качваме килограми и да правим мускули. Как да разберем дали работи? Ето двата основни елемента, които ни подсказват дали сме на прав път.

  1. Повишаване на силата - Това е основното, забравете за напомпването, мускулните трески и това как изпъкват вените пред огледалото. Нарастването на сила е основното. Нали помните първия принцип в бодибилдинга.Няма по-верен показател от това месец след месец да ставате по-силни. Важно е този месец да сте по-силни от миналия и тази година да сте по-силни от миналата и така месеци и години наред. Тук трябва да е фокуса, растете ли на сила, програмата е ОК.
  2. Храна - Това е втория компонент, растете ли на сила, храните ли се добре, то мускулите ще "догонят" тежестите по щангата. Храната е това което прави мускулите. Ако растете на сила и ставате все по-силни, а теглото стои на едно място, то имате проблем с храната, а не с тренировката. Ето един момент, който е много подценяван и в основата на хиляди разочарования и причина за безцелно сменяне на тренировки.

И накрая нека обобщим, за да станете по-големи първо трябва да станете по-силни. По-силни в сравнение с вас. Следвайки този модел, хранейки се адекватно за целта просто няма начин да не се получат нещата.

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

9 коментара

  1. Без да претендирам да съм капацитет бях чел някъде,че ново проучване сочи,че мускулната треска е резултат от претрениране.Та кое е правилно и кое не?

    1. мускулната треска представлява микро разкисвания на мускулните влакна

  2. Поздравления за статията!
    Тя провокира един въпрос все пак. Мускулната треска означава ли, че натоварването е било правилно? Доколкото знам тя представлява разкъсвания на мускула и дефакто той расте, когато тези разкъсвания заздравяват. Та добре или зле е, когато имаме мускулна треска?

    1. За мен е добре 🙂 Това означава,че работата е добре свършена!

      1. И според мен е добре съдя по мен след да кажем тежка тренировка ден до 2 след това имам болка ако съм правил гърди после като си разтягам ръцете усещам силна болка ,а краката са на първо място там след добра тренировка парене има за гърба най-вече след тежка мъртва тяга !!!

  3. Силата и масата имат права и обратна връзка.
    Маса се прави на маса.
    Материята става от материя.
    Почивката ражда шампиони.
    Повече, не значи по добре.
    Името на играта е прогрес.
    (Все цитати).
    "Крилати" фрази-но е абсолютната действителност
    (поне за мен).
    Е, Винаги ще има - ако.....или.....но.....
    но това не променя много нещата.

    Тренировка+хранене+почивка = зависи от Вас
    КАКВО ЩЕ СЕ ПОЛУЧИ.Успех.

  4. Много готина статия и чесно казано преди време доста време когато съм бил като всеки нов абсолютно всеки нов съм правил грешки и като се замисля те са били най-важните за мускулния растеж качвал съм сила и после съм стоял на едно ниво в силата си адски много време не бих и казал , че просто мускулът е бил в застой , а , че аз много съм грешал и сега си взимам поука!!!
    От страна и на тренировка и на храна за това сега се старая да съм пълноценен навсякъде което изисква доста лишения , труд и разбира се това което имам на 100% и не само аз , а всички сериозно запалени по този спорт хора "ЖЕЛАНИЕ" то е началото нямаш ли стимул мотивация да правиш нещо то не върви все едно ставаш да ходиш на работа или по точно на място на което не ти се ходи , но знаеш , че ако не отидеш си уволнен и нямаш избор за това особенно в тренировъчен ден с огромно нетърпение чакам да свърша работа и да се запътя с бодра крачка към залата !!!

  5. Много културисти явно не разбират, че голямата картина по културизъм включва два елемента с еднаква стойност, буквално 50-50, не 60-40 или 70-30 - а 50-50%

    самата тренировка е важна,но това е само 50% от общата картина. Вторият елемент,не една капчица по-малко важно, отколкото тренировката, е времето за почивка между тренировките. И ето защо. Трябва да се разбере ,че Тренировката всъщност не "произвежда" мускулнен растеж; тя служи само за да "стимулира" растежният механизъм на тялото. Това е самото тяло - разбира се - което произвежда растежа, но само ако се оставя да престои в продължение на достатъчен период за почивка. Ако не почивате достатъчно, не растате достатъчно!

    Mike Mentzer

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Светльо Николов