вторник , 15 октомври 2019
Начало » Мотивация » Защо само с тежки тренировки няма да стане
Защо само с тежки тренировки няма да стане

Защо само с тежки тренировки няма да стане

Замисляли ли сте се по някога да тренирате малко по-леко. Предполагам ,че да. Въпреки това колко от вас са вградили леките тренировки в своята програма? Преди някой да се зачуди, какви ги дрънка пък този, нека обясня.

Както знаем тренировките ни дават стимула за мускулен растеж. Здравите и тежки тренировки са това което трябва да правим в залата за да постигнем целите си. Безспорен факт. Но…

Колко може да продължи това? Месец, два,година….пет?! Колко може да издържим в режим „газ до ламарината“. Нека ви кажа 1-2 месеца, след това нещо почва да куца, програмата не ни харесва или недай си боже се появи контузия и правим принудителна промяна или почивка.

И друг път съм споделял в сайта,че възстановителните си способности са едни за всичко, което ни се случва:тренировки,работа,семейство,проблеми,купони и т.н.

Защо работната седмица има 5 работни дни и 2 почивни, защо има годишни отпуски, защо учениците имат ваканции, а защо всичко това е планирано. Отговора е в баланса. Просто не може човек винаги да е 100% натоварен.

Какво означава това за нашите тренировки. Просто е „вградете“ леки и средни тренировки, и заедно с тежките направете такава цикличност, че да отговаря на вашите нужди. Това в никакъв случай няма да ви върне назад. Напротив, когато дойде ред на тежката тренировка или поредицата от тежки, ще имате много повече сила от преди, а това означава само едно – ПРОГРЕС.

Дори великият Дориан, не тренира на макс постоянно, а той е известен със здравите си тренировки. На всеки 3-4 седмици работа до пълен предел, той включва 1-2 седмици  по- леки тренировки, което му помага да се възстанови физически и психически. А нали се сещате,че това е професионалист от топ класа със всичките му генетически и химически предимства, а ние къде сме?!

Какво да правим на практика. Най-лесното е всяка трета или четвърта тренировка да се прави с 75-80% от тежестта в тежките тренировки и разбира се да не се работи до отказ.А след две такива завъртания една още по-лека тренировка или направо няколко дена почивка.

Не  приемайте това като отстъпление, а като подготовка за следващите 2-3 тежки тренировки.

Разберете, не може оборотомера да е постоянно на ЧЕРВЕНО!

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

10 коментара

  1. Светльо

    Точно днес стартирах програмата „Тежък товар“, или казано още – постоянното мускулно напрежение в съкратен вариант.
    Сериите са по една за мускулна група, и са да абсолютният фалит в каданс 3,4 /2/ 3,4.
    Още не мога да се оправя от сутришната тренировка в 8.30
    За сега съм настъпил педала и ще видим газта до къде ще стигне. 🙂
    Важно е какво ще се случи с тялото. Ще се разбере!

  2. Светльо

    „На всеки 3-4 седмици работа до пълен предел, той включва 1-2 седмици по- леки тренировки…“

    Така ,така. Както бях писал в в един по предишен коментар в една моя програма-статия към раздела“Тренирай с мен“, точно това трябва да се прави иначе прегаряш бързо.Централната нервна система така се изтощава (че ако не се съобразяваш с цитираното по – горе), направо си е претрениране!
    Няма възможност за добро възстановяване,а от там следват и другите негативи за тялото, засягащи дори психиката и мотивацията.

  3. Георги Колев

    Една стъпка назад,после две напред……
    много рационално……

  4. dimdammeister

    Лично мнение. Статията е много добра и важи не само за силов спорт, а въобще.

    Поздрави!

    • Божидар

      Прав си! Периодизацията е практикувана във всички спортове, само не и в бодибилдинга. А е един от вариантите, да не кажа единствен винаги да имаш прогрес без да се натоварваш с препарати.

  5. Здравей Александър искам да те попитам къде в софия може да се тренира културизъм професионално не с личен треньор който да сме си наели индивидуално , а място на което те подготвят за съзтезания по културизъм питам от любопитство !!!

    • Александър Георгиев

      Нямам представа :), състезателния културизъм е доста далеч от мен. Както се казва това на практика е съвсем друг спорт и не е моята тема 🙂

    • Божидар

      Фитнес център „България“ на „Дианабад“, „Радо джим“ на „Ботев“. Другите клубове си тренират техни момчета.

  6. Да така е аз лично съм усещал как понякога и силата ми е по-малко , а съм се хранил добре починал съм и не съм и намалявал калорийте си е значи мускулите са се поизморили и имат нужда от няколко килограма на долу от предните 3,4 тренировки !!! Аз съм голям фен на Дориан Йейтс и тренирам по един негов сплит от който имам голям прогрес въпросът към Александър ми е какво точно имаш в предвид на всяка трета или четвърта тежка тренировка включваме лека , имаш в предвид за една мускулна група или за конкретна тренировка да речем аз тренирам 3 пъти седмично доста тежко на следващата седмица в понеделник да тренирам леко ли ?!! Аз мисля , че през две седмици или три е добре поне така съдя по мене си разбира се като се има в предвид , че и аз работя по 12 часа на ден е да не ми е тежка работата , но все пак има напрежнение както и да е !!! Статията е страхотна както винаги и с нетърпение чакам отговора от Александър !!!

    • Александър Георгиев

      Здравей Станимир,
      идеята е за цялата тренировка, така освен конкретните мускулни групи, глътка въздух взима и централната нервна система.

      Например, ако програмата ти е така построена,че ти трябва една седмица да я минеш цялата, то след 3 или 4 седмици пусни една „лека“ седмица. Тренировката си е същата, сериите, повторенията и т.н. само тежестите са с 15-тина % по-малко и не се работи до отказ.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*