тренирай

Любимото упражнение на Стив Рийвс

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 27 сеп. 13 от Александър Георгиев

Всеки един от нас, малко или много си има любимо упражнение. Разбира се важно е да оказваме подобаващо внимание на всички упражнения в програмата ни, но... винаги има едно или две, които са ни най на сърце.

Днес ще се спрем на любимото упражнение на Стив Рийвс - сгъване с дъмбели от наклон. Да точно така, това "обикновено" упражнение е било номер едно в тренировката на Рийвс, когато е ставало дума за бицепси. Дори нещо повече, често е правил само него.

През 40-те на миналия век, не са имали нашите удобства, не са имали лежанка с регулираща облегалка, но това не ги е спирало. Подпирали са една дъска на шведската стена под ъгъл 45-60 градуса, лягали са върху нея и са сгъвали. Днес къде къде е по-удобно, но пък май удобството ни държи на едно място.

И така, какво му е толкова особеното на това упражнение. Първо наклоненото положение на тялото и вертикалното такова на ръцете. Така се създава една добра изолация на бицепсите и всяко едно повторение влиза директно в целта. Второ, тази позиция позволява максимално пълни повторения, от напълно разтегнато положение, до пълна контракция. С две думи, Стив Рийвс е усещал нещата.

Въпреки препоръчваното чисто изпълнение, то при достигане на отказ, може леко да вкараме малко чийтинг и да откраднем още едно две повторения.Повярвайте никой няма да ви се разсърди, особено бицепсите.

Това упражнение има доста разновидности. Ето и някои от тях:

  • Дланите гледат право напред и остават така през цялото време.
  • Дланите са успоредни една на друга, движението започва като "чуково" сгъване, по-средата завъртаме китките на вън и завършваме както края на първият вариант.
  • Може да се ползва въртене на китките тип Зотман.
  • Сгъване с двете ръце едновременно.
  • Редуващо сгъване
  • Първо серия с едната ръка, после с другата.

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Раменна преса от стоеж. Това е поредното уникално упражнение, което поради неясни причини се използва твърде рядко днес. Дори може да се каже, че е... Прочети повече
Лицевите опори винаги са били символ на силата и формата на горната част на тялото. Правилно направените лицеви опори изграждат гърдите, раменете, горната част на... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес искам да ви представя едно уникално упражнение за рамене, а именно Z-преса. То е малко популярно у нас и едва... Прочети повече

2 коментара

  1. Имам над 20 години по зали. но след като прочетох тук за Зелер сгъване всички др.упражнения за бицепс просто отпаднаха от тренировката ми. Мога да допълня нещо което също работи при мен. И според мен си е лично мое упражнение Кик бек но с пудовака. Това е упражнение за трицепс което модефицирах за себе си. Първо разгъваш за трицепса и при връщането на пудовката стягате бицепса. Трудно е за обяснение но като опитате ще го налучкате. Аз го правя с 6кг.тежест и го чувствам достатъчно. С един удар две мускулни групи. Пести време и е страхотно за завършек. Пожелавам успех.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.