вторник , 23 октомври 2018
Начало » Добавки » Най-добрите добавки
Най-добрите добавки

Най-добрите добавки

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Кои са най-добрите добавки? Знаете ли?! Много често получавам писма с молба да препоръчам някой „як“ протеин или „нещо за маса“. Обикновено отговарям не така както се очаква. Няма как да препоръчам нещо без да попитам за тренировката, храненето и какво показват записките съответно. Отговорите които получавам ме навеждат на мисълта,че каквото и да препоръчам ще се окаже „менте“, тъй като няма да постигне очакванията.

Приятели, както и преди сме си говорили и най-скъпия протеин или последен модел азотен бустер, няма да направи нищо, ако не му дадете шанс да работи. И преди да обвинявате производители и вносители за „поредния боклук“, то погледнете от друг ъгъл на нещата.

  • ТРЕНИРОВКА
  • ХРАНЕНЕ
  • ПОЧИВКА

Ето пътя който води към мускулите. Първа винаги е тренировката, това е стимула който кара мускула да расте – без него няма растеж. След това идва ред на храната и то качествената храна, ден след де, всеки ден – без нея няма растеж. Накрая е почивката, това е времето за възстановяване, преди да порасне мускула, трябва да се възстанови, а след това да расте – без почивка няма растеж.

Това е Светата троица, на продуктивните тренировки.Всичко трябва да е така фино настроено спрямо, че да се извлече максимума, а това може да направи само един човек – ТИ. Ти си знаеш възможностите, ти си усещаш тялото и ти в крайна сметка взимаш решенията и съответно ти си носиш последствията независимо дали си прав или не си.

Когато човек е наясно със всичко това може да се обърне и към добавките, те ще дадат нов тласък на развитие, само когато стъпят на нещо твърдо, не и преди това. Просто няма как да стане, ако изпреварите събитията, то ви очаква само разочарования, загуба на време и пари. Всичко в тоя живот се гради стъпка по стъпка, всичко става с натрупване, независимо да ли говорим за мускули, пари или знания.

Ако сте овладели основните три положения, които споменах по-горе, ще ви дам и моя ТОП 3 от добавките.

  1. Мултивитаминен и минерален комплекс – абсолютен фаворит. Добре е да се вземат от специализиран магазин или сайт. Трениращия има по-големи нужди от обикновения човек, за това и количествата са различни. Хубаво е комплекса да е максимално разширен и богат. Най-разпространената форма на прием е 20 дена се взима 10 почивка, но има и много други варианти. Въпреки това не прекалявайте дълго време без пауза.
  2. Протеин на прах – идеален за допълване на общото количество протеин от което се нуждаем. Два шейка между основните хранения с 1-2 плода ще свършат работа. Сега някой ще каже, ама какъв да е суроватъчен, яйчен, соев, смес или казеин. Честно казано мен това слабо ме вълнува, пил съм ги всичките и съм имал ефект, дори доста време изкарах на соев, поради финансови причини. Най-важния момент е общото количество да е толкова колкото е нужно. Разбира се добре е да се възползва човек, от „бързите“, „бавните“ и тези за „преди лягане протеини“, но честно казано, това е все едно да сложиш черешка върху тортата, но да нямаш торта. Винаги гледайте от общата картина към детайлите, не обратното.
  3. Креатинтова е суплемент доказан във времето, скоро имаше статия за него – кога, как и защо да се ползва може да видите.

Има и други добри добавки, като аминокиселини, тези с разклонена верига или глутамин на пример, но горните три са базата. Едва след това може да се разшири арсенала и да натрупате цяла аптечка, но дори и това да стане все пак не забравяйте,че хладилника е по-голям!

 

Ultimate Nutrition 100% Prostar whey е храната за шампиони!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

5 коментара

  1. ротативки

    бих препоръчал кре-алкалинал. въпреки че не си заслужава като съпоставим цена-качество

  2. Даниел

    1.съгласен съм, абсолютен фаворит. в днешното забързано ежедневие човек трудно може да си набави в оптимални количества така важните микроелементи.2.не съм съгласен че е протеина. след тренировка-обезмаслена суроватъчна извара ще свърши почти същата работа. тя също е суроватичен протеин, макар и малко по-бавен. наистина суроватъчния протеин е най-бърз, но това няма наистина значение-мускула не расте само 1 час след трен, компаниите за хран. добавки опитват да го изкарат. на 2 бих поставил креатин монохидрат, тъй като не всеки може да си набави необходимото количество креатин за оптимални резултати. тялото попринцип произвежда креатин, само за основните метаболитни процеси, не му пука че ние искаме да ставаме по-силни и по-мускулести. ако имаме повечно средства бих препоръчал кре-алкалинал. въпреки че не си заслужава като съпоставим цена-качество, искам да кажа че кре-алкалина не е нещо особено-това е петентована форма на обикновения креатин монохидрат, която е буферирана, което променя pH-то му. креатин монохидрата има ниско pH, затова по-голямата част от него се разрушава до аминокиселини(това не е нещо токсично, както много хора си мислят), а да кажем 20% стига до мускулите и се съхранява под формата на на креатин фосфат, който дава една фосфатна група на бедния на енергия АДФ и го превръща в АТФ(богат на енергия). кре-алкалина е монохидрат със основен характер(pH над 7), като pH-то му е 12, което не позволява на стомаха да го разруши, и веднъж стигнал до мускулните клетки той прави същото като обикновения монохидрат, но на по висока цена. в крайна сметка дали ще изпиете 5 грама монохидрат или 1 грам кре-алкалин- едно и също количество креатин ще получите в мускулите си(тоест едни и същи резултати), само дето с кре-алкалина ще платите 5 пъти повече за същото. за останалите форми на креатина нямам мнения-на хартия всички са по-добри и тн. само дето единствената разлика между различните видове креатини е онази транспортна молекула, към креатина. на практика разликата между монохидрата и етил-естера е че монохидрата към креатина има вода, а етил естера е получен като към монохидрата се добави етилов алкохол(етанол). тоест при едното имаме вода, при другото алкохол. тук е момента да кажа че етил естера е най-скапаната форма на креатин, тъй като изобщо не се усвоява и е токсична. сега се запитайте струва ли си да плащате 5 пъти повече затова че към монохидрата има прикрепена молекула вода, а към другите нещо друго-нали пак получавате креатин. опитах се да обясня нещата по горе възможно най-просто. дори да не сте ме разбрали какво съм написал по-горе, по добре ме послушайте-придържайте се към монохидрата и кре-алкалина – те са най-ефективни. а като съпоставим цена качество кое е най-добро-определено монохидрата. 3. суроватъчен протеин, а ако правите по дълги тренировки (над 45 мин.) тогава вместо суроватъчен протеин си вземете bcaa, и ги пийте по време на тренировката, а след нея-суроватъчна извара. това е от мен- доста дълъг коментар, надявам се някой да е научил нещо от него 🙂

  3. красимир

    Здрасти отново:))) Купих си 3-те, витамините и минералнити комплекси сутрин ли да се пие преди закуска или след закуска? И креатина преди и след тренировка, или само преди тренировка и след тренировка само суроватъчен протеин???

    • Александър Георгиев

      Здравей Красимир,
      стандартното е витамините да се вземат сутрин със закуската. Суроватъчния след тренировка и сутрин след ставане, а креатина по схема – зареждаща фаза за 5 дена и след това след тренировка или сутрин когато не тренираш.

  4. Много поучителна статия първо да пострим основите и чак тогава да стигнем до покрива !!!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*

 

...