сряда , 17 юли 2019
Начало » Тренировки » Мускулна маса от Лари Скот
Мускулна маса от Лари Скот

Мускулна маса от Лари Скот

Когато става дума за покачване на мускулна маса, е добре да чуем съветите на хора, които са успели да променят тялото си така, че да стигнат върха в бодибилдинга.

Типичен пример за слабичко момче, с мечти за големи мускули е Лари Скот. Въпреки,че става първият Мистър Олимпия и първия с ръка над 50 см, официално измерена, не винаги нещата са били по този начин.

Като начинаещ Лари започва с тегло от едва 54 килограма. Познато ли ви е? На своя среден ръст, 54-те килограма на Лари са го карали да изглежда меко казано зле. С много придобити знания, експерименти, изучаване на правилата за хранене, Скот успява на натрупа общо 43 килограма мускули във своята бодибилдинг кариера. Така, че приятели определено може да научим нещо.

И преди някой да каже, да бе знам ги тия химици, ще възразя. Лари Скот се е състезавал 60-те години, тогава химията е била доста далеч като качество, разнообразие, дози и какво ли не от днес. И в тая връзка да запитам, кой има ръка 51 см при талия 75, днес ?! Билдерите от едно време са тренирали здраво, не са се „гъделичкали“ в модерни зали. Правили са прости програми, гонели са големите тежести, хапвали са здраво и са почивали добре. И въпреки,че Лари Скот признава за употребата на дианабол когато става професионалист, то основната си мускулна маса, си я качил по „старомодния начин“.

Ето и препоръчваната от него програма, за тези които искат да напуснат зоната на слабаците.

Понеделник – Сряда – Петък:

  1. Повдигане от лег 3-6х6-8
  2. Клякане с щанга   3-6х8-10
  3. Изправяне от стоеж за прасци 3-6х15-20
  4. Раменни преси 3-6х6-8
  5. Дърпане на горен скрипец пред гърди 3-6х6-8
  6. Разгъване от лег с щанга за трицепси 3-6х8-10
  7. Скотово сгъване 3-6х8-10
  8. Повдигане краката от лег за корем – 1х100-150

Посочените серии са работни и са от 3 до 6. Лари Скот съветва да се започне с 3 работни серии и всеки месец да се качва с по една докато станат 6, за което ще са ви необходими на практика 4 месеца. Храненето да е 5 пъти дневно, 3 основни хранения с 2 междинни закуски и сън 8-10 часа всяка вечер. Няма други тайни!

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

29 коментара

  1. Програмата му много ми напомня в стила на Лерой Колбърт. 🙂

    • Александър Георгиев

      🙂 Нормално, тренирали са по едно и съшо време, дори са били съперници на сцената.

  2. Костадин

    Добре. Да речем, че програмата е добра. Не трябвали, и храната да е съобразна спрямо тренировката.

    • Александър Георгиев

      Трябва 🙂
      храната се съобразява спрямо конкретния човек и целта която има. Програмата е базова, става за всеки, но не всеки има еднакви нужди от калории, протеин, въглехидрати и мазнини. Тук вече всеки продължава сам.

  3. Далибор

    Аз тренирам по 5 дена в седмицата т.е от понеделник до петък, това проблем ли е ? Обичам да тренирам и ми идват малко само 3 дена в седмицата…Аз тренирам по следния начин:
    1) Понеделник- цяло тяло
    2) Вторник – Бицепс и гръб
    3) Сряда – Гърди
    4) Четвъртък – Трицепс и рамо
    5) Петък – цяло тяло

  4. А раменните преси пред или зад врат са щото аз ги права пред?

    • Даниел

      зад врат е рисковано, прави си ги пред врат няма кой знае каква разлика

    • Александър Георгиев

      В оригинал са зад врат, но по-безопасно е пред гърди, както казва Даниел.

  5. Мн съм доволен от програмата вече 1 месец тренирам по нея и съм мн доволен.

  6. Това е наистина много здрава програма и на 100% работеща за съжаление никой в днешно време не тренира така аз не съм тренирал точно така , но съм комбинирал доста мускулни групи в една тренировка само с базови упражнения и след като излезна от залата , а и много след това чувствам тялото си по много по различен начин от колкото някой който прави по 4-5 упражнения с по 3-4 серий и то само за гърди !!!
    Дори и сегашните профита тренират по много упражнения , но и по много мускулни групи или зони заедно те най-добре знаят за какво говори „Старата Школа“ !!!

  7. Здравеите на 25съм а тежа само 54кг…… тренирам от година започнали сериозно само се надувам без да покачвам много килограми умолявам ви за някоя подходяща програма за мен, искам да покача поне 10-15кг започнали нещо несе отказвам лесно голям инат съм и мисля че мие от полза до някаде благодаря на всички!!!

    • Александър Георгиев

      Разгледай раздела „Само за хардгейнери“ мисля,че ще намериш много от отговорите,които търсиш 🙂

  8. Здравей Александър, харесва ми програмата, но имам няколко въпроса. 1. Казваш, че тя е за 4 месеца? Какво правим след това? Минаваме на друга програма ли пак за маса? 2. В момента съм на „модна“ програма гърди-трицепс, гръб-бицепс и крака-рамене от 4-5 месеца, но не забелязвам голям ефект. Мога ли да прекъсна и мина на тази програма? Какво ти е мнението за така наречените нови модни програми? Много въпроси май станаха… ще се радвам да чуя професионалното ти мнение.

    • Александър Георгиев

      Здравей Милко,
      една програма се прави докато работи. Лари Скот препоръчва 4 месеца, но те може да са 2 или пък 6 няма конкретна дата за край. Важно е да си търпелив, дисциплиниран, последователен и да правиш всичко(тренировка + храна + почивка) както трябва. Почини си една цяла седмица от „модната“ програма и пробвай тази щом ти харесва. Хубаво е да си водиш дневник. Ако качваш на сила, значи тренираш и почиваш добре, ако качваш и тегло, тогава и храненето ти е ОК, ако не – проверяваш за грешки някъде по трасето 🙂

  9. Има хубава зала за 25лв месечно неограничен брой тренировки!!! Казва се „Херкулес“ на гърба на кино „Освобождение“ до Централна гара. Стила е зала за „блъскане“ има достатъчно щанги,дъмбели лостове,въже за катерене и боксов чувал.

  10. Пламен Петков

    Програмата е много прилична и съобразителна , обаче дали това време е необходимо за възстановяване , защото все пак е по едно упражнение за всяка мускулна група , но все пак обхваща всичко за един ден . Как мислите

    • Александър Георгиев

      Три пъти седмично е ОК, ако възстановяването е трудно тогава след всяка тренировка 2-3 дни почивка или пък редуване на тежки и леки тренировки. Но повече от три тренировки в седмицата е пълен абсурд.

      • Пламен Петков

        Ясно , имам и още един въпрос значи могат ли да се вмъкнат кофички в тази програма , защото ми е от любимите упражнения 🙂

    • Александър Георгиев

      Може, но за да не променяш структурата на програмата е по-добре да е на мястото на лежанката или пък да ги редуваш.

  11. Здравей и от мен значи правим цялата тренировка в един ден три пъти седмично!!?

  12. Иво Димитров

    Здравей Александър, от доста време насам търся програма, която да ми помогне, защото и аз съм доста слаб и мисля да започна тази, защото е изпитана 😀 . Преди време почнах една програма на Стив Рийвс и качих 10 кг., но по незнайни и за мен причини спрях(всъщност изпитвах и леки болки в дясната китка и реших да спра, после те минаха, но аз не продължих). Както и да е, ситуацията при мен, е че нямам пари за фитнес и оборудвах тавана у нас, и за тези упражнения по горе ще ми липсват стойказа скотово сгъване и скрипец, та ако можеш да ми кажеш заместителни упражнения вместо 5 и 7.

    Благодаря предварително 😀

    • Александър Георгиев

      Здравей Иво,
      няма значение къде тренираш а как, и дали влагаш сърце в цялата работа. В тоя ред на мисли може да постигнеш това което искаш, макар и у вас на тавана.

      Конкретно за програмата, за гръб в место скрипеца може да правиш гребане с щанга или пък да се набираш ако имаш лост, а за бицепса всяко едно сгъване било то с щанга или дъмбели ще свърши работа.

    • Божидар

      Кофти е да нямаш средства за зала, но всичко си има решение! Не правя реклама, но ако си от София има една зала на стадион „Георги Аспарухов“ („Герена“). Цената е 1лв (един лев) на тренировка, а месечния абонамент е от 10 до 15лв. Намира се над залата по художествена гимнастика и има свободни тежести в изобилие. Пак казвам не правя реклама, просто се опитвам да помогна, защото е много кофти силно да искаш нещо и да не можеш да го постигнеш по дадена причина.

      • Александър Георгиев

        Благодаря за информацията Божидар :), ако някой знае и на други места добри зали за прилични пари, може да сподели. Ще е от полза за всички!

        • Божидар

          Няма ядове! Знам и други малко по „скъпи“- 35-40 за неограниен достъп. Ако кажеш ще ги напиша, но да не е реклама и да станат проблеми. Тази е най-евтината! Само в неделя не работи. Иначе е зала, а не рехабилитационен център с хиляда уреда със седалки тип „рекаро“ и бягащи пътеки като уред за ЯМР.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*