неделя , 19 май 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Големи ръце на голямо тяло
Големи ръце на голямо тяло

Големи ръце на голямо тяло

Да имаш големи ръце е нещо, към което всеки трениращ се стреми. Правят се какви ли не схеми, системи, методи, пият се какви ли не добавки и…

В повечето случаи малко повече от нищо. Защо така се получава? Отговора е на много лесно място,но малко хора търсят там. Ключа от бараката е в телесното тегло.

Или казано по друг начин, няма да мръднете и с милиметър, ако не качите килограми върху себе си, пък изпълнявайки и програмата на Джей Кътлър. Това го е казал и известния силов треньор Бил Стар, ако искате 5 см на ръцете то се заемете да качите едни 10 или 12 килограма мускули по цялото тяло. В противен случай може да си сгъвате години наред пред огледалото и най-много да се покаже някоя вена.

Едно време старите билдери са знаели тази зависимост и не са имали проблем да направят едни големи за времето си ръце. На това обръща внимание и Джорж Джоует в книгата си „Могъщи ръце“  .

Нека го кажа и по друг начин, големината на ръцете е право пропорционална на телесното тегло, разбира се това при приличен процент подкожни мазнини. Има една формула от едно време, че сбора от обиколките на ръцете трябва да дава теглото ни. Разбира се тя не е точна и може да има леки отклонения но ни дава реален ориентир, особено значение има за хората, които тренират натурално.

Това на практика го показва и историята. В ранните години на бодибилдинга, културистите са имали ръце по 40,42 или 45 см и са тежали по 75-85 кг. В последствие достигат 90кг и малко от горе и ръцете „скачат“ до 47-48 см, а щом се доближава границата от 100 кг, вече се появяват и размери от по 50 см. За днес няма какво да говорим, нещата на пратика са извън контрол, ръце от по 55-60 см са често срещано явление при хора с по 110 – 120 кг лично тегло.

И сега как да увеличим ръката от 35 на 40 или от 40 на 45 , ами следвайте логиката, просто трябва да се стигне необходимото тегло за това. И пак повтарям това е за обикновени и натурални трениращи. Има разлика със професионалистите, един състезател може да извади ръце далеч неотговарящи на формулата и да са по-големи от демонстрираното тегло, но нека да не забравяме,че състезателната форма е по-скоро изключение и далеч не е критерий за здравословно състояние.

И накрая ще ви дам няколко примера за връзката между обема на ръцете и теглото:

  • Евгени Сандовръце 44 см, тегло – 91 кг
  • Джордж Джоуетръце 46 см, тегло – 89 кг
  • Джон Гримекръце 46,5 см, тегло – 88,5 кг
  • Стив Рийвсръце 49 см, тегло -96,5 кг
  • Рег Паркръце 50 см, тегло – 102 кг
  • Бил Пърлръце 51 см, тегло – 103,5 кг
  • Лари Скотръце 51 см, тегло – 94 кг
  • Серджо Оливаръце 53 см, тегло – 96 кг
  • Арнолд Шварценегерръце 55 см, тегло – 110 кг
  • Франк Зейнръце 48 см, тегло – 93 кг
  • Франко Колумбо46 см, тегло 80 кг
  • Майк Менцерръце 48 см, тегло – 100 кг
  • Дориан Йейтс – ръце 53 см, тегло – 116 кг
  • Джей Кътлър ръце 57 см, тегло – 124 кг

Могат да се изброяват още много имена, но логиката предполагам вече е ясна. Дори само да погледнете във вашата зала, тези с добри ръце са поне 80 килограма, а наистина големите ръце са на момчета от 90 кг нагоре.

 

Така, че не губете време, а погледнете картинката глобално:

Големи ръце = Голямо тегло

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

12 коментара

  1. Емануилов

    А как трябва да се подходи, ако се цели изравняване на пропорциите – т.е. не развномерно покачване на тегло, за да порастнат и ръцете, а само в тях, за да се коригира диспропорцията? Специализация ли, друг тип трениране на ръцете ли, как?

    • Александър Георгиев

      Това е много сложно. Може да се постигне с 2 или 3 специализации за по 4-6 седмици годишно. Там ръцете са с предимство, но има много правила за това как се прави специализация на даден мускул. МакРобърт отделя цяла една глава в книгата си за това.

  2. Bobby 'GSP Ivanoff

    здравей…как да натрупам телесна маса като съчетавам фитнеса със кикбокса…трудно ми е но няма да се откажа и от двата спорта….храня се добре спя добре но трудно качвам маса…ще опитам със смесена програма през зимата дали ще проработи

    • Александър Георгиев

      Трудно ще стане, но не е невъзможно. За да качиш килограми, трябва да имаш излишък от калории,което май при теб не се получава. Така,че ще трябва да вдигнеш още храната.

  3. Здравейте,на 16 години съм(хардгейнер) и искам да кача маса,но мисля че ще ми спре разтежа,ако тренирам с базови упражнения.Моля за помощ? за сега тренирам ръцете само с тежести.имам една година и половина “стаж“ (лутане)…. ТРЕНИРАИ.бг ме научи как да тренирам правилно(благодаря Ви за това) скоро мисля да си порачам книгата“МОГЪЩИ РУЦЕ“…. а Вие какво бихте ми препоръчали?ии Да ли ще ми спре разтежа,ако тренирам с базови упражнения?БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО!

    • Александър Георгиев

      За да ти пораснат ръцете, трябва да и ти да пораснеш като цяло, или с други думи да качиш килограми, а това става с базови упражнения и здрава храна.

      Тъй като си на 16, не е добре упражненията да се правят с пределни тежести, но не защото ще ти спре растежа, а защото фигурата ти е доста крехка на тези години, а и най-вероятно техниката няма да е перфектна, това пък повишава риска от контузии.

      Подходиш ли внимателно, отделиш ли време да научиш как се изпълняват упражненията безопасно, това само може да ти е от полза. И за да не се изкушаваш от големите тежести просто прави повече повторения 10-15 е ОК.

      Що се отнася, до книгата мисля че ти е рано да се съсредоточаваш чак толкова в ръцете за сега, нека първата цел ти е да повишиш теглото си, а едва след това се вгледай в отделните мускули.

      • Blagodarq Vi otnovo gospodine. ii sega koya kniga spored vas da si vzema za povi6avane na tegloto … SUPER KLEKOVE ili “BRAWN“ ?

        • Александър Георгиев

          Преди да инвестираш каквито и да е пари, първо прочети безплатните материали в сайта и най-вече раздела „Само за Хардгейнери“.

          Така ще имаш основата и ще може да извлечеш максимума от книгите. Разбира се прочетеното трябва и да се прилага. Що се отнася до книгите, BRAWN е всичко което един хардгейнер трябва да има като информация.
          Супер Клекове също е много добра, но метода там не е за всеки, особено за начинаещи.

          Но пак ти повтарям, използвай максимално добре информацията тук в сайта и след като прочетеш всичко и все още си жаден за знания, може да похарчиш и някой друг лев 🙂

        • Божидар

          „Супер клекове“ е уникална книга! А тренировката не е майтап работа. Резултат има и то голям, но не е за начинаещи. Потренирай и тогава я направи. С две ръце съм за „Супер клекове“. Взимай и не му мисли!

  4. Д,Димитров

    От всички билдери които са изброени се откроява едно име Франко Колумбо с ръка 46 и 80 кг тегло.До като на другите са им били необходими поне 6-7 кила отгоре за да достигнат това. Дали тук е изключение от правилото или е възможно да се постигне и при по ниско телесно тегло резултат от 46см примерно?

    • Александър Георгиев

      Разбира се, че има много изключения. В случая Франко Колумбо е най-ниският от всички избровени и някой по-висок с 5-10 см да качи неговите размери,ще трябва да увеличи теглото.Също така зависи и от тежестта на скелетната рамка, хора с по-плътни и тежки кости ще са с повече тегло за тези размери, след това идва и ред на подкожните мазнини, които също могат да на правят разликата и не на последно място симетрията.Ако някой на „малки килограми“ има големи ръце, то задължително някъде куца нещо, или слаби крака или гръб или нещо друго, последния пример най-често се наблюдава при „плажните билдери“ 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*