Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Предмишници - ДА или НЕ

4 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 11 юли 13 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирате ли предмишници?Едни от най-подценяваните и съответно пренебрегвани мускули са тези на врата и предмишниците. Защо това е така, незнам. Може би трябва да се замислим малко.

Нека днес разгледаме положението с предмишниците. Обикновено те понасят доста голямо натоварване в тренировката ни за гръб, особено ако тренираме с тежки базови упражнения.

Въпреки,че понякога се налага да използваме фитили, тъй като "хвата изпуска", то натоварването е добро. Но това дали е достатъчно? За някой е напълно достатъчно. Забелязал съм,че хора правещи тежка тяга с малко повече повторения например 8-10 или отгоре, имат добри предмишници.

Разбира се това не се дължи само на тягата, а и на тежките гребания, набиранията, както и при някои движения за бицепс. Както отбелязах, за някои това е напълно достатъчно.А за другите?

Другите, просто трябва да ги тренират. Като легендарния Джоует отбелязва в своята книга МОГЪЩИ РЪЦЕ силата и големината на предмишниците е пряко свързана с развитие на големината и силата на цялата ръка.

Как да тренираме? Ако въпреки тежките базови упражнения, които правите за гръб, предмишниците не растат,то ще трябва да им обърнете специално внимание.Тук нямаме особен избор от упражнения както при другите мускулни групи. Движенията са ограничени, но ако се прояви малко въображение може да се направи доста добра тренировка дори и у дома.

Най-разпространените упражнения са: сгъване на китките в подхват с щанга или дъмбели, разгъване на китките в надхват с щанга или дъмбели. Към тях може да прибавим и две чисто бицепсови упражнения, но даващи добро натоварване и в предмишниците,като сгъване с дъмбели тип "чук" и сгъване с щанга в надхват.

Друг много добър вариант е статичното натоварване, горещо препоръчвано от Стюарт МакРобърт . Но каквото и да изберете, то знайте,че предмишниците са мускулна група, както всички останали и трябва да получи своята доза натоварване.

Кога да тренираме? Варианти колкото щете,но ако тренирате предмишници извън основните базови упражнения,то може да си изберете да ги тренирате в тренировката за ръце или пък тази за гръб. Общо взето това са най-разпространените варианти.

Ако питате мен най-добрата тренировка за предмишници е ТАЗИ и изпълнена след тренировката за гръб.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирайки гърбът си, аз използвам много и най-разнообразни методи и варианти за развитието му. Имам обща представа как ще мине тренировката,... Прочети повече
Както винаги, ти много ще разчиташ  на твоя генетичен потенциал и телесен тип, но ти можеш успешно да комбинираш културизма със силовия трибой. Франко Колумбу... Прочети повече
Айвън Дънбар - Президент на Международната аматьорска бодибилдинг асоциация - NABBA (на снимката третият в дясно) Когато почувстваш, че още трябва да прогресираш - продължи с... Прочети повече

4 коментара

  1. Ако съм цяло тяло с базови упражнения къде да вмъкна упражнение за предмишниците?

    1. Базовите упражнения, особенно тяга, гребане и набиране, товарят много добре предмишниците. Но, ако видимо изостават в края на тренировката е добре да им се обърне внимание.

  2. Твърдо да предмишниците не трябва да се пренебрегват !!!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още