неделя , 19 май 2019
Начало » Тренировки » Предмишници – ДА или НЕ
Предмишници – ДА или НЕ

Предмишници – ДА или НЕ

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирате ли предмишници?Едни от най-подценяваните и съответно пренебрегвани мускули са тези на врата и предмишниците. Защо това е така, незнам. Може би трябва да се замислим малко.

Нека днес разгледаме положението с предмишниците. Обикновено те понасят доста голямо натоварване в тренировката ни за гръб, особено ако тренираме с тежки базови упражнения.

Въпреки,че понякога се налага да използваме фитили, тъй като „хвата изпуска“, то натоварването е добро. Но това дали е достатъчно? За някой е напълно достатъчно. Забелязал съм,че хора правещи тежка тяга с малко повече повторения например 8-10 или отгоре, имат добри предмишници.

Разбира се това не се дължи само на тягата, а и на тежките гребания, набиранията, както и при някои движения за бицепс. Както отбелязах, за някои това е напълно достатъчно.А за другите?

Другите, просто трябва да ги тренират. Като легендарния Джоует отбелязва в своята книга МОГЪЩИ РЪЦЕ силата и големината на предмишниците е пряко свързана с развитие на големината и силата на цялата ръка.

Как да тренираме? Ако въпреки тежките базови упражнения, които правите за гръб, предмишниците не растат,то ще трябва да им обърнете специално внимание.Тук нямаме особен избор от упражнения както при другите мускулни групи. Движенията са ограничени, но ако се прояви малко въображение може да се направи доста добра тренировка дори и у дома.

Най-разпространените упражнения са: сгъване на китките в подхват с щанга или дъмбели, разгъване на китките в надхват с щанга или дъмбели. Към тях може да прибавим и две чисто бицепсови упражнения, но даващи добро натоварване и в предмишниците,като сгъване с дъмбели тип „чук“ и сгъване с щанга в надхват.

Друг много добър вариант е статичното натоварване, горещо препоръчвано от Стюарт МакРобърт . Но каквото и да изберете, то знайте,че предмишниците са мускулна група, както всички останали и трябва да получи своята доза натоварване.

Кога да тренираме? Варианти колкото щете,но ако тренирате предмишници извън основните базови упражнения,то може да си изберете да ги тренирате в тренировката за ръце или пък тази за гръб. Общо взето това са най-разпространените варианти.

Ако питате мен най-добрата тренировка за предмишници е ТАЗИ и изпълнена след тренировката за гръб.

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Един коментар

  1. Твърдо да предмишниците не трябва да се пренебрегват !!!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*