Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Всичко започва от КАЛОРИИТЕ

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 05 юли 13 от Александър Георгиев

Искам да "кача" ? Искам да "чистя"? Искам да съм си на тези килограми? Все въпроси, които често срещам в писмата към мен. Получавам конкретни хранителни режими с подробно описание на всяко едно хранене и винаги в края е дежурния въпрос , който е един от трите по- горе.

Реших да драсна няколко реда с практическа насоченост към основните неща. И така най-общо всичко около нас е енергия и материя, в това число и ние хората. Всеки път когато се храним ние доставяме енергия на нашите тела да изпълняваме основните си функции, които извършваме всеки ден, както и захранваме процесите протичащи в тях.

Тази енергия се измерва в калории. Това дали ще качваме килограми или ще сваляме зависи от калорийният ни баланс. С други думи, ако приемаме повече калории от колкото изгаряме, ще имаме излишък от енергия, която от своя страна ще бъде насочена към изграждането на нова материя.Това състояние се нарича положителен калориен баланс.

Ако приема на калории е равен на разхода, то тогава сме в пълно равновесие и поддържаме наличното си тегло, тъй като нямаме излишък от енергия за нова материя.

Третия вариант е когато приемаме по-малко калории от колкото изгаряме. Тук вече имаме отрицателен баланс и почваме да губим тегло.Това от своя страна не е нищо повече от процес на разграждане на материята и превръщането и в енергия.

И така приятели, това е изходната точка. Трябва да определите колко точно калории към момента ни трябват,да определите конкретната си цел  и едва след това да разбивате това общо количество на калории от протеини, въглехидрати и мазнини. За съжаление повечето правят обратното. Изчисляват си съставките, но пропускат енергийния баланс и се чудят защо не се получава.

Как да разберем колко калории ни трябват. Това не е сложно, но трябва малко дисциплина. Взимате една тетрадка и през следващите 5 дни записвате абсолютно всичко с което се храните, след това събирате калориите от всеки един ден и делите на 5 - това вие средния калориен прием от който имате нужда за да поддържате теглото си.

Разбира се има и готови формули, но друго си е човек да си сметне конкретно нещата. Когато определите количеството и си поставите целта то почвате да играете с калориите нагоре или надолу, като разликата да не е повече от 15-20%, всъщност е добре да почнете с +/- 10%. Така ще създадете излишък или съответно недостик. Едва след това определете конкретните стойности на протеините (приблизително 4 кал/гр), въглехидратите(приблизително 4 кал/гр) и мазнините(приблизително 9 кал/гр). Дали ще са в съотношение 30:50:20 или 40:40:20 или пък 25:65:10 това допълнително ще уточнявате, просто запомнете, че:

ВСИЧКО ЗАПОЧВА ОТ КАЛОРИИТЕ

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ, казвам се Светльо Николов и ще ви разкажа какво е "бронирано кафе" или Bulletproof Coffee и как действа? Но нека първо... Прочети повече
Един от най-известните хранителни режими е "90 дневната диета". Една от най-популярните диети в интернет пространството, особено сред дамите. Диетата отчасти е базирана на принципа на разделното... Прочети повече

3 коментара

  1. При положение, че съм 185 см висок и 70 кг съответно е ясно, че основната ми цел е да качвам маса. От около 3 седмици почнах да ям много стабилно, но се разболях от грип и нямаше как да тренирам. Съответно ми остана само яденето, колкото се може повече. Въпроса ми е примерно ако ям много, без да тренирам, само на корем ли ще кача или ще кача навсякъде, защото то не може да трупам само на корем при положение, че съм сравнително слаб?

    1. Спорно е! При болест или претрениране, за мен е добре да се храни човек така както по-време на тренировки.Така има шанс за по-бързо възстановяване.Но ако всичко е наред и просто си почиваме, то би било глупаво, тъй като излишните калории отиват там където не искаме.

      За съжаление, мазнините не се качват на всякъде равномерно. Има си места където са им любими, корем,гъз,крака и т.н.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар