Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Не подценявайте фасулът

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 11 юни 13 от Александър Георгиев

Бобовите растения са често подценявани като източник на хранителни стойности. Дали това е правилно? По-скоро не!

Бобовите растения, като зрелият фасул, граха и лещата са продукти с висока хранителна стойност по всички известни ни стандарти. Нека днес разгледаме фасула, като източник на първокачествена храна.

Родината на фасула е Южна Америка и се твърди,че в Европа е бил пренесен по време на Великите географски открития от Христофор Колумб. Това растение практически може да вирее навсякъде и лесното му отглеждане и добрите реколти,които дава го правят предпочитано средство за прехрана в средновековието.

В България, фасула или боба по народно му е силно залегнал в нашия бит и традиция. Може да се каже,че боб чорбата, бобената яхния и боб с наденица са национални ястия. Какво може да значи това за нас.

Разбира се, ако тренирате здраво и гоните по-големи мускули само с боб чорба няма да стане то е ясно. Но нека не подценяваме фасула като източник на първокачествени растителни протеини и сложни въглехидрати, а ниският им гликемичен индекс ги прави предпочитан източник по време на диета.

Какво може да очакваме от 100 гр фасул ( средни стойности за различните сортове):

  • Протеини - малко над 20%
  • Въглехидрати - около 50%
  • Мазнини - под 2%
  • Вода - около 11%
  • Минерали:калций,калий,магнезий,желязо,фосфор,натрий,цинк, мед,манган и селен
  • Витамини: витамин С, В1,В2,В3,В5 и В6, както и добро количество фолиева киселина
  • Богат източник на фибри
  • Биологична стойност на протеина - 73 ( за еталон се взима яйцето с биологична стойност 100)

Както виждате доста добри показатели. Какво ни пречи тогава? Може би не знаем как да включим фасула в менюто си? Нека гледаме на него като още една възможност. Например, какво ни пречи да хапнем 100 гр сварен фасул или бобена салата, като гарнитура към пържолката?! Че това са си едни 20 гр протеин допълнително. Ами ако дръпнем една чорбичка като предястие да речем, ето 10-15 гр протеин още.

Да не говорим,че има много варианти и за основно ястие, като пълнени чушки със зрял фасул, фасул в гърне, боб на фурна и т.н. Не е никак лошо. Ако пък ви мързи да готвите или нямате време, една консерва към месцето ще свърши чудесна работа.

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ, казвам се Светльо Николов и ще ви разкажа какво е "бронирано кафе" или Bulletproof Coffee и как действа? Но нека първо... Прочети повече
Един от най-известните хранителни режими е "90 дневната диета". Една от най-популярните диети в интернет пространството, особено сред дамите. Диетата отчасти е базирана на принципа на разделното... Прочети повече

6 коментара

    1. Възможно е Слави, ще съм благодарен ако споделиш кое точно, за да го коригираме.

  1. Начин на приготвяне
    1
    Почистеният и измит фасул се кисне 8 часа в студена вода, след което му се сменя водата и се вари около 30 минути
    2
    Отцежда се, залива се с 6 чаени чаши топла вода и отново се вари, като към него се прибавят ситно нарязаният лук и 1 ч.л. сушена чубрица
    3
    Чорбата се посолява, след като се свари фасулът
    4
    Поднася се поръсена с джоджен.

    🙂

  2. Сега остава да съберем някоя и друга вкусна рецепта 🙂

  3. Това е прекрасна тема за нашите географски
    ширини.Боб чорбата е символ на българската
    армия.Защо ли???.Написаното ще разсее
    съмненията.А билдера също е боец.Бори се
    с.....желязото, а за това се иска много
    ....нитро!!!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар