неделя , 16 декември 2018
Начало » Добавки » S.O.S Л-Карнитин
S.O.S  Л-Карнитин

S.O.S Л-Карнитин

Здравейте приятели на Тренирай.БГ!Въпреки, че на страниците на сайта рядко се пише за хранителни добавки, то това не означава, че има нещо лошо или пък аз и моите колеги сме против тях. На против, добавките имат своето място в цялата картинка, само че не толкова централно, колкото повечето хора си мислят.

Както и друг път съм имал възможност да спомена- добавките са си просто добавки, няма нищо вълшебно или магическо в тях, което да ви доведе до успеха без да положите необходимия труд за това. Просто чудесата са само в приказките.

И така, нека днес се спрем на може би най-популярният суплемент използван в периода когато искаме да се избавим от излишните подкожни мазнини. Л-карнитин е толкова известен,че няма начин да не е чувал някой за него.

Как действа? Най-просто казано Л-карнитина е витаминоподобна аминокиселина, която има свойството да пренася мазнините в митохондриите. Попаднали един път в митохондриите, мазнините биват превръщани в биоенергия. Това на практика е „горенето на мазнини“. Така от своя страна Л-карнитина спомага за по-добрия мастен  енергообмен.

Разбира се бих могъл да се изразя и доста по-научно и да стигна на молекулно ниво, но не това е най-важното. Тук ще наблегна на това, как да извлечем най-доброто от добавката.

ОК, решили сме да сваляме мазнини, трябва ли веднага да посягаме към Л-карнитина, не и ако зависеше от мен. Има някои важни неща които трябва да се свършат преди да включим „жокера“. Кои са те?

Нека да помислим:

  • Отрицателен калориен баланс – абсолютно задължително условие, ако искате да си спестите пари и разочарования.
  • Ограничен въглехидратен прием – искаме ли да „сваляме“ то  въглехидратите трябва да се държат под око. Всеки има различен метаболизъм, различни излишни килограми и различно ежедневие, за това колко, как и защо е строго индивидуално. Но едно е ясно, ако искаме да горим мазнини, то е добре да ограничим въглехидратите като източник на енергия.
  • Тренировка – е приятели без това няма как да стане. Учудващо е колко хора се надяват да „свалят малко“ само пиейки „нещо“. Е няма такъв филм. Ще трябва да се хвърлят кофи пот в залата. Това как ще тренирате си е ваша работа, колко кардио правите също. Ако следите сайта, би трябвало да сте наясно как сами да си съставите оптимален тренировъчен режим за вас.

Това са 3-те абсолютни условия които трябва да се изпълнят преди да инвестираме в която и да е добавка за „отслабване“.

Каква е дозировката? В повечето случаи е добре да се доверим на производителите и техните препоръки, но от друга страна  всичко под 1,5-2 гр е просто загуба на време и пари. Преди години, лично за себе си достигнах до извода,че два приема от по 1 гр и общо 2 гр  на ден са ОК за мен.

Как се приема ? Повечето казват половин, един час преди тренировка, само че, изследванията показват, че пика на действие е между 3-тия и 6-тия час след приема, а полуживота на Л-карнитина в организма е не повече от 16-17 часа. Така,че май е по-добре да увеличим разстоянието от приема до тренировката. Разбира се тук става въпрос за стандартните форми на карнитин. Течния на теория би трябвало да скъси това време, да ли е така, не се наемам да коментирам. Другия добър момент за прием е вечер преди лягане, това е малко известен подход, но много полезен.

Кога се приема ? Тук е най-важния момент. Тялото привиква към Л-карнитина след 3 или 4 седмици и на практика след това приемат му става не продуктивен. Следователно ако сте отделили 8 -10 или 12 седмици да чистите, мислите ли че използването му в началото е удачно? Не и за мен. В началото ще сваляте дори само от отрицателния калориен баланс, след това на помощ ще дойде включването и на кардиото, а накрая когато зациклим нека вкараме и „жокера“.

Това е приятели, ако използваме умно добавките и сме си написали домашното преди това, ще използваме с успех Л-карнитин.Ако ли не, то ще си мислим,че сме попаднали на поредното менте и измамата ще е само в главата ни.

 

 

 

 

 

 

Ultimate Nutrition 100% Prostar whey е храната за шампиони!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

3 коментара

  1. Евгени

    Имам въпрос относно Л-Карнитин, чувал че може да се взема от всеки смисъл такъв да не се използва само като човек реши да чисти , същото така помагал за качване на ММ , това така ли е ? само начина на приемане да е по – различен ?

  2. ako piq predi i sled trenirovka l karnitin , ili samo se pie predi trenirovka? kak shte e po-dobee?? Mersi predvaritelno

    • Александър Георгиев

      Ако ще са два приема, то преди тренировка и вечер преди лягане е най-добре.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*

 

Скрива се след...