сряда , 20 септември 2017
ВИЖТЕ:
Начало » H.I.T. - Тренировки » Сваляне на тегло – 5 основни грешки
Сваляне на тегло – 5 основни грешки

Сваляне на тегло – 5 основни грешки

Със затопляне на времето, дрехите стават все по-къси и по-тънки. Факт, който не може да пренебрегнем, още повече,че по този начин става  видно, кой какво е сътворил в залата.

Обикновено тренираме и се храним здраво от септември до март или април.След като сме повишили телесната си сила и тегло е време да превключим на режим „релеф“ .Време е да махнем мазнините и да покажем мускулите. Е, тук  повечето от нас често бъркат.

Ето и най-често срещаните грешки:

  • Не следим калориите – И друг път съм споменавал, че всичко зависи от калориите, не зависимо дали ще качваме или сваляме тегло. Трябва да разберем количеството калории с които поддържаме моментните си килограми. Веднъж знаем ли тази цифра, вече сме стъпили на правия път. Сега просто трябва да намалим това количество за да създадем калориен дефицит.
  • Не следим въглехидратите – Манипулацията с въглехидратите е сред най-важните елементи за крайния успех. Като за начало, трябва да „пречистим“ въглехидратите. Нека се храним основно със сложни въглехидрати и такива с нисък гликемичен индекс. Следващата стъпка е постепенно да ги намалим и изравним с количеството протеин или дори по-малко, ако се налага.
  • Не увеличаваме протеина –  Златният стандарт е 2 гр на килограм тегло. Сега обаче, положението е друго. След като намалим въглехидратите, необходимо е да увеличим протеина поне до 2,5 гр на тегло. Така ще сме сигурни,че сме подсигурили мускулите при калориен дефицит и малко въглехидрати.
  • Не тренираме силово – Преди много години Майк Менцер каза, че не вижда никакъв смисъл да се променя тренировката с която правим мускули. За него има само един вид тренировка, тази за мускулна стимулация. Топенето на мазнини идва от калорийният дефицит и кардиото. В допълнение може да кажа,че големите и базови упражнения горят много повече калории.
  • Не сме последователни – Нямаме план, не водим записки.Включваме всичко на куп, диета, добавки, кардио, без да разчитаме сигналите на тялото. Трябва да следим тялото си, как реагира на намалените калории, след това на въглехидратният дефицит, на кардиото, на Л-карнитина и т.н.

Разбира се, тези 5 грешки не изчерпват всичко. Има един куп възможности да сбъркаме, но това е основата.

 

Само за Сериозно Трениращи!!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на стотици хора в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече няколко години е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава и тук ще намерите необходимите знания за тази цел!

5 коментара

  1. А когато търсим изчистване на подкожни мазнини и орелефяване чрез здрави тренировки и кардио такива ,трябва ли задължително да намаляме въглехидратите било то и сложни дори,или можем чрез правилен хранителен режим, но с по-високо ниво въглех. и без да намаляме драстично калориите пак да успеем…Въпроса ми е такъв, понеже хората искат да отслабват чрез здрави тренировки и много кардио, но също не поемат и достатъчно храна и калории,а това е временно решение според мен,което може да струва много на човека..

    • Александър Георгиев

      Всичко опира до математика и баланс. Ако се тренира здраво и много кардио, разбира се,че не е нужно чак толкова ограничения. Дори напротив, ще трябва малко повече храна и в частност въглехидрати иначе си е самоунищожение!

  2. Здравей, би ли дал някакъ примерен метод за изчисляване на калорийния прием, за поддържане на тегло, който си сигурен че работи, от там нататък е лесно да се добавят или махат калории 🙂

    • Александър Георгиев

      Има много формули по сайтовете за изчисление на базовото калорийно ниво, но не им вярвам особено. За мен най-точния на практика метод е следния:

      В рамките на една пълна седмица се записва абсолютно всеки ден,всичко с което се храниш обичайно. След изтичане на 7 пълни дни се сумират калориите от всичките дни и се дели на 7, така се получава средно дневния калориен прием точно за теб, съобразен с твоята индивидуалност, метаболизъм, ежедневие и т.н.

      Когато имаш базата, както каза вече е лесно 🙂

      • Георги Колев

        И едно леко допълнение – този метод е много
        практичен,тъй като е за по-дълъг период от
        време и е доста точен.Може в някои дни да си
        с + а в други на – баланс.Но…тъй като няма
        как да си сметнеш енерго разхода за същия
        период от време за да разбереш дали си в
        + или – кал.баланс сверявай теглото си на
        кантар и коригирай според целите.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*