четвъртък , 23 ноември 2017
Начало » Добавки » Хранителни добавки – кога,как и защо?
Хранителни добавки – кога,как и защо?

Хранителни добавки – кога,как и защо?

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека разгледаме темата „хранителни добавки“, която бе провокирана от зачестилите запитвания към мен от сорта „какво да пия за маса“ или „какво да пия за релеф“. Когато от своя страна аз попитам , как тренираш и как се храниш, обикновено отговора е „а бе тренировките са добре, ама храната не следя“. Тук вече всичко е ясно, каквото и да препоръчам, то ще е обречено на неуспех.

Приятели, разберете добавките не са вълшебно средство с което ще направите мускули, пък ако ще и Рони Колман да ги рекламира.Това е една от най-големите заблуди. Те са само добавки, все пак така се казват нали? Те са последното парче от пъзела, а не първото.

В допълнение към казаното от мен, ще дам един цитат от BRAWN на Стюарт МакРобърт, ето какво казва този велик човек:

„Ако не може да напреднете като използвате съчетанието от тренировки,почивка и богата храна, причината за липса на прогрес не е в недостатъчната употреба на добавки.Причината е някъде в основната комбинация от трениране,почивка и храна.“

Кой, каквото и да казва, тренировките се най-важния елемент. Без правилни тренировки няма стимул за растеж. След това това идва ред на храната, ако не приемаме нужните ни хранителни вещества и калории, то стимула за растеж отива по дяволите. Третия основен момент е почивката. Благодарение на нея, ако сме тренирали правилно и приемаме необходимата храна, растежа ще стане факт. Всичко това може да се опрости в следната формула:

Тренировка+Хранене+Почивка=Възстановяване+ Растеж

Разберете ли това, ще си спестите много разочарования,излишни нерви, несправедливи обвинения към производители и пари разбира се. Дори и  най-добрия, лъскав и скъп протеин, няма да направи нищо за вас, ако не стъпи на здрава основа.

Другата голяма заблуда е в цената. Общо прието е,че скъпите неща са супер, а евтините не стават. Това въобще не е задължително да е така, дори напротив. Суроватъчният концантрат  си е суроватъчен концентрат, казеина си е казеин, а соята си е соя, независимо кой какво казва и какъв вкус има, колко е лъскава опаковката и кой гледа от нея.

Замисляли сте се, как се определят цените? Колко плащате за реклама, лъскавия етикет, марката, шоколадовия вкус, опаковката и хонорара на шампиона, който е на нея? А, докато стигне до вас ?

Разбира се в това няма нищо лошо, такива са правилата в търговията и това е в реда на нещата, така е било и така ще бъде. Идеята тук е, че хубаво трябва да си прецените възможностите и как да си вложите парите.

Глупаво е да си купите протеин за 140 лв, а да нямате пари за поне 300-400 грама месо на ден.  Не е ли по-добре със 100 лв да си купим 10 кг месо и за 40-50 лева протеин, който да ползвате след тренировка пък бил той и не чак толкова известна марка ?

Добавките стъпили на здрава основа (правилни тренировки,хранене и почивка) могат да бъдат много полезни.Могат да бъдат двата пръста, с които тренировъчният ни партньор ни помага за поредното форсирано повторение. Но няма ли на какво да се опрат всичко отива в „коша“.

 

 

 

 

Само за Сериозно Трениращи!!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на стотици хора в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече няколко години е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава и тук ще намерите необходимите знания за тази цел!

4 коментара

  1. Здравейте. Можете да поразтърсите в интернет относно силата на какаото. Скорошни изследвания показват, че подтиска миостатина в организма с около 15 процента. За тези, които не знаят, миостатина блокира растежа на мускулите. При това какаото е с най-високото съдържание на антиоксиданти от всички познати храни. От скоро започнах всеки ден да пия какао по 20-40 грама дневно (което е еквивалента на един черен шоколад с най-високо съдържание на какао) и се възстановявам определено по-бързо и по-добре.

  2. Много добра статия,поздрави и от мен за невероятни блог винаги с удоволствие ви чета

  3. Силна статия, поздравявам ви за този чудесен блог и полезната информация която поднасяте!

  4. Георги

    Поредната изключително силна статия.Много биха Ви
    обвинили в ЕРЕС.Подкрепям я с вдигане на две ръце
    и два крака – ооооох…паднах на земята.Затова стъпваме и ходим по нея.Гравитация.А тя е много силна.Закон.

    Уравнението на истината(така го наричам аз).Не случайно е написано с друг шрифт(и в много други статии).Обърнете внимание на това. Това е баланс.Едното не компенсира другото(при натурално спортуващи).

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*