петък , 23 август 2019
Начало » Рецепти » Юнашка мусака
Юнашка мусака

Юнашка мусака

Здравейте приятели, днес ще ви направя едно много вкусно предложение, което нарекох „юнашка мусака“.Всеки здраво трениращ, знае колко е трудно да се разнообразява хранителния режим.

Монотонността ден след ден е провалила не една или две диети.За тези от нас, които тренираме любителски, стриктната диета не ни е чак толкова нужна. Добре е да имаме някакви рамки, но винаги съм казва,че излишният професионализъм никому не е нужен.И така, нека сега да сготвим една мусака.

Необходими продукти:

  • картофи – 1,5 кг
  • пилешки гърди – 300 гр
  • шунка – 150 гр
  • гъби- 250 гр
  • извара – 200 гр
  • едно кисело мляко 2%
  • една консерва червен фасул
  • две зелени чушки
  • 4 яйца
  • 3 супени лъжици доматено пюре
  • 1/2 глава лук

След като обелим картофите ги нарязваме на малки купчета и слагаме в средно голяма тава. Сега е ред да хванем тигана, слагаме малко мазнина и загряваме на котлона. Докато загрява мазнината в тигана, трябва да нарежем на много ситно лука, толкова ситно,че почти да се стопи в тигана. След като изсипем лука, нарязваме пилешкото месо и шунката на малки парчета и ги оставяме да се запържват.През това време обработваме чушките и гъбите, нарязваме ги и след като пилешкото започне да побелява на цвят ги изсипваме и тях в тигана. Сега е хубаво всичко това да се разбърка.Когато пилето е почти готово слагаме доматеното пюре и отново бъркаме.

Махаме тигана от котлона и изсипваме върху картофите получената плънка. Отваряме консервата с червения фасул, и слагаме и него.Всичко това се разбърква доста сериозно, за да се смесят всички съставки. Тук може да добавите подправки като черен пипер,чубрица,сол,копър,шарена сол и т.н. по избор. Заливате тавичката с вода докато се покрият картофите и се слага да се пече във фурната на 220 градуса.

Докато се пече, взимаме една купа и разбиваме яйцата в нея, слагаме изварата и отново разбиваме, на края слагаме киселото мляко и отново разбиваме. Когато картофите в тавата омекнат, мусаката е почти готова. Вадим тавата и слагаме заливката, връщаме и печем още 10 минути. Сега вече е готово.

Хранителна стойност за цялото количество.

  • Белтъчиниприблизително 200 гр.
  • Въглехидратиприблизително 280 гр.
  • Мазниниприблизително 90 гр.
  • Калорииприблизително  2700 кал.

Общо взето от всичко това могат да излязат 4-5 основни хранения. Спокойно може да си ги разпределите за ден или два. Ако въглехидратите ви са малко  може да „регулирате“ с някоя друга филия пълнозърнест хляб към порциите. Относно протеина, той е напълно достатъчен.

И така приятели, рецептата не е като от списанията, но честно казано от там нищо не ми е влизало в употреба на 100%. Доста е дразнещо, някой професионалист да ти дава схеми и диети, които практически не са приложими при нас и ежедневието ни,а да не говорим за финансовата част.

Добре е да четем,но с едно на ум. Лично аз от това което чета, ако отделя 1% с който да генерирам някоя идея съм доволен.

На тези които решат до опитат „Юнашката мусака“, пожелавам

Добър Апетит!

 

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*