петък , 23 август 2019
Начало » Хранене » „Златната рибка“ и големите мускули
„Златната рибка“ и големите мускули

„Златната рибка“ и големите мускули

Искате по-големи мускули? Или по-стройно тяло? Искате добър източник на протеин? Е добре приятели, ето и днешното предложение –  ЯЖТЕ РИБА.

Рибата е много ценен източник на протеин, на така ценните омега 3 мастни киселини, витамини А, Д, Е, В1, В2, В6 и В12, минерали като калций,фосфор, йод и флуор.

За съжаление, по нашите географски ширини рибата, като хранителен източник е силно подценен.Може би това се дължи на хранителната ни култура или на нещо друго, но е факт че рибата и рибните продукти се срещат в нашето меню не повече от 1-2 пъти месечно, според различни статистики.

Защо е така, нямам отговор. Консумацията на риба освен, чистата доставка на протеин, към тренираните ни мускули има и превантивен ефект върху сърдечно съдовата ни система. Факт е,че ескимосите които се изхранват предимно и основно с риба не страдат от сърдечно съдови заболявания.

И така, какво означава това за нас трениращите, които търсим големите мускули. Разбира се, да включим в менюто си риба.Поне 2 пъти седмично. Каква риба обаче да консумираме и как да си я приготвим е вече  въпрос на финанси и вкусови предпочитания.

Ето и някои примера с грубото съдържание на хранителни вещества и пазарна цена към момента:

1.СКУМРИЯ:

  • Протеин – 20-22%
  • Мазнини – 16-18%
  • Цена – 9-10 лв/кг

2.БЯЛА РИБА

  • Протеин – 18-20%
  • Мазнини – 5-6%
  • Цена – 8-9 лв/кг

3.ПАНГАСИУС

  • Протеин – 16-18%
  • Мазнини – 6-7%
  • Цена – 5-7 лв/кг

4.ПЪСТЪРВА

  • Протеин – 20-22%
  • Мазнини – 6-7 %
  • Цена – 10-12 лв/кг

5.ТИЛАПИЯ

  • Протеин – 20-21%
  • Мазнини – 3-4%
  •  Цена – 9-10 лв/кг

Разбира се тук могат да се добавят и сьомга, риба тон, акула, калкан и прочие.Продукти които „батковците“ от списанията дъвчат, но няма смисъл да се дават примери със сьомгата да речем , която е 25-30 лв за килограм,цена която не всеки може да си позволи.

Списъка е примерен и ограничен до моя собствен избор, ако някой има още предложения за допълване ще се радвам да сподели.

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

11 коментара

  1. Георги Гаджелов

    Предпочитам риби с бели меса. Пангасиус и нилски костур са ми сред любимите. Винаги ги правя на тиган с малко оризово масло и бадемово брашно.

  2. Ако се яде всеки ден риба тон, като съм на диета е добре или на лошо, щото някои казват че само няколко пъти в седмицата?

    • Александър Георгиев

      А тези, които ядат пилешко всеки ден? 🙂

    • Димитър Димитров

      Точно риба тон не е удачно да ядеш всеки ден!
      Причината е че съдържа много живак и тежки метали препоръчва се веднъж седмично
      За всекидневна употребна най-добрите са тлъстите морски риби като скумрия,сьомга,също речните пъстърва всички видове!
      Океанските риби са с високо съдържание на тежки метали трябва да се внимава с тях!

  3. Браво на автора!Следя сайта от известно време и съм много доволен от почти всички статии!Продължавай в същия дух !! 🙂

  4. Валентин

    Здравей 🙂 мога ли да те помоля да пуснеш някоя приятна рецепта за пангасиус или просто да споменеш като коментар как я приготвяш ти , нещо здравословно 🙂 разгледах из нета но като че ли нямаше нещо което да ми хареса. Благодаря предварително 🙂

    • Александър Георгиев

      Това е идея, скоро ще метна една статия в раздел РЕЦЕПТИ 🙂

  5. Сюмга и Лаврак, сравнително високо съдържание на протеин и полезни мазнини, който може да си ги позволи ще е мн доволен.

  6. Толстолоб.
    Сравнително по евтин, но и по-мазен.
    Ако се сготви както трябва – става доста вкусен.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*