неделя , 19 май 2019
Начало » Тренировки » Да затегнем колана

Да затегнем колана

Един от най-често използваните аксесоари във фитнес залата е „колана за тежести„. Колана заедно с „фитилите“ са олицетворяват вдигането на големи тежести. Кога, как и защо да го ползваме, ще опитам да обясня в тази статия.

Първо – много рядко може да се попадне на наистина добър колан. Повечето са прекалено тесни и не обхващат добре кръста.Други пък са прекалено твърди и не прилепват добре за тялото. А трети прекалено меки.

Истината обикновено е по средата и това се отнася и за твърдостта на колана.Но за ширината няма две мнения, добрия колан е широк поне 15-20 см.Често в залите има по 1-2 оборотни колана, но почти никой не става за нещо сериозно.

Второ – или се използва прекалено много колана или никак. Слагането колана още щом влезете в залата не е най-умното нещо. Разбира се трябва да се пазим, но чак пък толкова.

Има пичове, които така стягат колана с цел „да свият корема“, че не могат да дишат добре по време на сериите.Виждал съм да се слага колан при повдигане от лег, раменни преси от сед и дори при сгъване с щанга.

Едно трябва да е ясно, няма смисъл от всичко това.Така рискуваме да „изнежим“ мускулите на кръста и след това да патим много.

При кои упражнения да ползваме колан –  честно казано не са много.Клек, тяга ( макар,че съм виждал с очите си един 53 годишен мъж как дръпна 200 кг без колан) раменна преса прав, изправяне на прасци от стоеж (когато правим упражнението с много тежест), набиране с тежест и кофички с тежест.

Кога да слагаме колан – за мен най-добре е колана да се слага само при най-тежките серии.При загряващите и вработващи серии няма смисъл. Нека кръста вземе пълноценно участие в движенията и да поеме своя дан.Това разбира се може да се случи само при перфектна форма на изпълнение. Всъщност добрата техника е много важна и когато ползваме колан.

И така приятели, не прекалявайте със „стягането на колана“ ползвайте го умно и по предназначение. Добрия колан е ценно допълнение, но само за най-тежките серии.

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

6 коментара

  1. Александър

    За гребане с щанга със тежест 70 кг. и лично тегло 75 нужен ли е колан

    • Александър Георгиев

      Няма нищо задължително.Всичко зависи от състоянието на кръста, техниката на изпълнение и желанието за риск. Травми се получават и при много по-малки тежести, както и при много по-големи.

      Ако си достатъчно сигурен и уверен в това което правиш, ОК. Ако има дори и капка съмнение, то по-добре вземи предпазни мерки,като един вид застраховка.

  2. Красимир

    Ако не чувствам дискомфорт в тежките серии на тяга(160кг.)задължително ли е да слагам колан ?

    • Александър Георгиев

      Разбира се,че не е задължително. Колана просто е една подсигуровка. Стига да знаеш какво правиш разбира се 🙂

  3. Здрасти,искам да попитан кога ще пуснеш статия за Как да тренираме Бицепс и Трицепс?И между другото сайта е наистина много полезен!

    • Александър Георгиев

      Здравей Showoff,
      след 3 или 4 статии ще дойде и техния ред 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*