Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Да затегнем колана

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 14 мар. 13 от Александър Георгиев

Един от най-често използваните аксесоари във фитнес залата е "колана за тежести". Колана заедно с "фитилите" са олицетворяват вдигането на големи тежести. Кога, как и защо да го ползваме, ще опитам да обясня в тази статия.

Първо - много рядко може да се попадне на наистина добър колан. Повечето са прекалено тесни и не обхващат добре кръста.Други пък са прекалено твърди и не прилепват добре за тялото. А трети прекалено меки.

Истината обикновено е по средата и това се отнася и за твърдостта на колана.Но за ширината няма две мнения, добрия колан е широк поне 15-20 см.Често в залите има по 1-2 оборотни колана, но почти никой не става за нещо сериозно.

Второ - или се използва прекалено много колана или никак. Слагането колана още щом влезете в залата не е най-умното нещо. Разбира се трябва да се пазим, но чак пък толкова.

Има пичове, които така стягат колана с цел "да свият корема", че не могат да дишат добре по време на сериите.Виждал съм да се слага колан при повдигане от лег, раменни преси от сед и дори при сгъване с щанга.

Едно трябва да е ясно, няма смисъл от всичко това.Така рискуваме да "изнежим" мускулите на кръста и след това да патим много.

При кои упражнения да ползваме колан -  честно казано не са много.Клек, тяга ( макар,че съм виждал с очите си един 53 годишен мъж как дръпна 200 кг без колан) раменна преса прав, изправяне на прасци от стоеж (когато правим упражнението с много тежест), набиране с тежест и кофички с тежест.

Кога да слагаме колан - за мен най-добре е колана да се слага само при най-тежките серии.При загряващите и вработващи серии няма смисъл. Нека кръста вземе пълноценно участие в движенията и да поеме своя дан.Това разбира се може да се случи само при перфектна форма на изпълнение. Всъщност добрата техника е много важна и когато ползваме колан.

И така приятели, не прекалявайте със "стягането на колана" ползвайте го умно и по предназначение. Добрия колан е ценно допълнение, но само за най-тежките серии.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирайки гърбът си, аз използвам много и най-разнообразни методи и варианти за развитието му. Имам обща представа как ще мине тренировката,... Прочети повече
Както винаги, ти много ще разчиташ  на твоя генетичен потенциал и телесен тип, но ти можеш успешно да комбинираш културизма със силовия трибой. Франко Колумбу... Прочети повече
Айвън Дънбар - Президент на Международната аматьорска бодибилдинг асоциация - NABBA (на снимката третият в дясно) Когато почувстваш, че още трябва да прогресираш - продължи с... Прочети повече

6 коментара

  1. За гребане с щанга със тежест 70 кг. и лично тегло 75 нужен ли е колан

    1. Няма нищо задължително.Всичко зависи от състоянието на кръста, техниката на изпълнение и желанието за риск. Травми се получават и при много по-малки тежести, както и при много по-големи.

      Ако си достатъчно сигурен и уверен в това което правиш, ОК. Ако има дори и капка съмнение, то по-добре вземи предпазни мерки,като един вид застраховка.

  2. Ако не чувствам дискомфорт в тежките серии на тяга(160кг.)задължително ли е да слагам колан ?

    1. Разбира се,че не е задължително. Колана просто е една подсигуровка. Стига да знаеш какво правиш разбира се 🙂

  3. Здрасти,искам да попитан кога ще пуснеш статия за Как да тренираме Бицепс и Трицепс?И между другото сайта е наистина много полезен!

    1. Здравей Showoff,
      след 3 или 4 статии ще дойде и техния ред 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още