тренирай

Мъртва тяга с дъмбели

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 05 фев. 13 от Александър Георгиев

Здравейте приятели! Правите ли мъртва тяга? А мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже,че това е "женско" упражнение, нека помисли пак.

Мъртва тяга с дъмбели е едно супер ефикасно упражнение и в някои аспекти е дори по-добро от това с щанга. Защо ли? Отговора е в разположението на ръцете. Ако правите стандартна мъртва тяга къде са ви ръцете? Почти пред тялото.Това при някои представлява проблем при издърпване на тежестта, тъй като лоста на практика трябва да "остърже" краката ви, а натоварването на кръста е такова,че миг невнимание и може нещо да се прецака.

В миналото е имало мислещи хора и са отбелязали този момент. Така бил създаден "лоста за трапец".Това на практика е една ромбоидна рамка с две успоредни ръкохватки. Използвайки този лост, трениращия просто е трябвало да влезе в рамката и да хване дръжките, след което да се изправи.Ръцете са плътно в страни и цялото натоварване се разпределя равномерно по целия гръб, като щади кръста.

За съжаление, такива лостове в 99% от залите няма. Чудно е защо се смята,че това е нещо без което може да минем.Както и да е. Мъртвата тяга с дъмбели спокойно може да бъде адекватна алтернатива.

Как да правим тяга с дъмбели? А как правите тяга с щанга? Движението е абсолютно същото.Единствената разлика е в положението на ръцете. И така поставете два дъмбела на пода, нека бъдат успоредни един на друг. Застанете между тях.Заемете изходна позиция за стандартна тяга и хванете дъмбелите, сега се изправете бавно.Когато сте абсолютно прави, стегнете гърба.В този момент ще усетите,че контракцията в гръбните мускули е доста по-пълна от варианта с щанга.След 1-2 секунди в пикова концентрация се върнете в изходна позиция, докато дъмбелите докоснат пода.

Освен стандартната тяга, с дъмбели можете да правите и тяга с прави крака.Тук дъмбелите са пред нас и един до друг,като наподобяват положението на лоста при стандартната тяга.Това е и любимо мое упражнение. По метода на "проба - грешка" аз открих,че при тяга с прави крака и дъмбели усещам много по-добро разтягане и съответно натоварване в задните бедрени мускули от колкото варианта с щанга.

С риск да се повторя мъртвата тяга заедно с клека са двете най-продуктивни упражнения в бодибилдинга. Ако някой иска реален напредък, то той трябва да ги прави. Както клека, така и тягата имат различни алтернативи и идеята в днешната статия е да ви даде още една.

Опитайте мъртва тяга с дъмбели и ще се убедите,че това упражнение никак не е за подценяване.

 

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Раменна преса от стоеж. Това е поредното уникално упражнение, което поради неясни причини се използва твърде рядко днес. Дори може да се каже, че е... Прочети повече
Лицевите опори винаги са били символ на силата и формата на горната част на тялото. Правилно направените лицеви опори изграждат гърдите, раменете, горната част на... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес искам да ви представя едно уникално упражнение за рамене, а именно Z-преса. То е малко популярно у нас и едва... Прочети повече

3 коментара

  1. залата в коята ходя няма trap bar ,дори няма и място за тяга понякога ,полезна статия,ще приложа упражнението

    1. Опитай няма да съжаляваш, особено когато дъмбелите станат достатъчно тежки 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.