Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Мъртва тяга с дъмбели

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 05 фев. 13 от Александър Георгиев

Здравейте приятели! Правите ли мъртва тяга? А мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже,че това е "женско" упражнение, нека помисли пак.

Мъртва тяга с дъмбели е едно супер ефикасно упражнение и в някои аспекти е дори по-добро от това с щанга. Защо ли? Отговора е в разположението на ръцете. Ако правите стандартна мъртва тяга къде са ви ръцете? Почти пред тялото.Това при някои представлява проблем при издърпване на тежестта, тъй като лоста на практика трябва да "остърже" краката ви, а натоварването на кръста е такова,че миг невнимание и може нещо да се прецака.

В миналото е имало мислещи хора и са отбелязали този момент. Така бил създаден "лоста за трапец".Това на практика е една ромбоидна рамка с две успоредни ръкохватки. Използвайки този лост, трениращия просто е трябвало да влезе в рамката и да хване дръжките, след което да се изправи.Ръцете са плътно в страни и цялото натоварване се разпределя равномерно по целия гръб, като щади кръста.

За съжаление, такива лостове в 99% от залите няма. Чудно е защо се смята,че това е нещо без което може да минем.Както и да е. Мъртвата тяга с дъмбели спокойно може да бъде адекватна алтернатива.

Как да правим тяга с дъмбели? А как правите тяга с щанга? Движението е абсолютно същото.Единствената разлика е в положението на ръцете. И така поставете два дъмбела на пода, нека бъдат успоредни един на друг. Застанете между тях.Заемете изходна позиция за стандартна тяга и хванете дъмбелите, сега се изправете бавно.Когато сте абсолютно прави, стегнете гърба.В този момент ще усетите,че контракцията в гръбните мускули е доста по-пълна от варианта с щанга.След 1-2 секунди в пикова концентрация се върнете в изходна позиция, докато дъмбелите докоснат пода.

Освен стандартната тяга, с дъмбели можете да правите и тяга с прави крака.Тук дъмбелите са пред нас и един до друг,като наподобяват положението на лоста при стандартната тяга.Това е и любимо мое упражнение. По метода на "проба - грешка" аз открих,че при тяга с прави крака и дъмбели усещам много по-добро разтягане и съответно натоварване в задните бедрени мускули от колкото варианта с щанга.

С риск да се повторя мъртвата тяга заедно с клека са двете най-продуктивни упражнения в бодибилдинга. Ако някой иска реален напредък, то той трябва да ги прави. Както клека, така и тягата имат различни алтернативи и идеята в днешната статия е да ви даде още една.

Опитайте мъртва тяга с дъмбели и ще се убедите,че това упражнение никак не е за подценяване.

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

3 коментара

  1. залата в коята ходя няма trap bar ,дори няма и място за тяга понякога ,полезна статия,ще приложа упражнението

    1. Опитай няма да съжаляваш, особено когато дъмбелите станат достатъчно тежки 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар