петък , 23 август 2019
Начало » Звезди на 60-те и 70-те » Глътни корема или как да правим „вакум позата“
Глътни корема или как да правим „вакум позата“

Глътни корема или как да правим „вакум позата“

Днес културизма се развит в немислими измерения, в сравнение с годините на „златната ера“.Днес професионалните състезания рядко се печелят, от някой под 100 кг. Всичко е развито в огромни размери, ръце по 55-60 см, гръдни обиколки по 140-150 см, бедра по 80 см и….. талии по 95-100 см.

Да днес всичко е голямо.На някой това им харесва  на други не, но това е 21 век. Някак с носталгия си спомняме за симетрията и билдерите от едно време, които рядко позволяваха талията да мине 75-80 см.

Днес приятели ще ви представя една поза, която е запазена марка за старите културисти. Днес ще стане дума за „вакум позата“. За разлика от сега в миналото не е имало билдер, който да не може да я прави. Разбира се това изисква доста упражнения, но определено си заслужава.Използвайки вакума при позиране, вие ще подчертаете разликата между кръста и гръдния си кош.Това ще доведе до впечатляващ „V“-образен изглед

И понеже не искам да откривам топлата вода, ще цитирам един от най-великите културисти на земята, трикратния Мистър Олимпия-

Франк Зейн.

Ето как може да тренирате за вакум позата.Най-добре е да практикувате на празен стомах.Легнете по гръб на пода и издишайте, така че да изкарате целият въздух от гърдите си.Сега стегнете корема и изкарайте последните си остатъци от въздух.Сега когато сте останали без капка въздух „глътнете“ стомаха навътре.Когато правите това може да си представяте как коремните мускули докосват гръбнака.В тази поза задръжте максимално дълго.Всичко зависи колко време може да изкарате без въздух, както се стремите да достигнете една минута. Това е първото ниво на упражнението. Следващото ниво е да упражнявате вакум позата от стоеж, като сте леко приведени напред и ръцете са на бедрата. Когато овладеете техниката и на тук, може да преминете към третото и най-трудно ниво. При трето ниво трябва да правите вакум позата от стоеж и с ръце над главата.Тук може да редувате вакум позата със стягане на коремната преса.

Има какво да научим от Франк Зейн, това е името което изплува веднага щом се спомене за вакум позата.

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

3 коментара

  1. Алекси Костадинов

    Това на снимката е Дани Падила нали , първият „убиец на гиганти“ . Защо няма статия за него ?

  2. супер информация , също така Зейн беше казал ,че прави по 4 серии по 15 повторения Пулоувър за „вакум позата „

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*