тренирай

Глътни корема или как да правим "вакум позата"

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 12 фев. 13 от Александър Георгиев

Днес културизма се развит в немислими измерения, в сравнение с годините на "златната ера".Днес професионалните състезания рядко се печелят, от някой под 100 кг. Всичко е развито в огромни размери, ръце по 55-60 см, гръдни обиколки по 140-150 см, бедра по 80 см и..... талии по 95-100 см.

Да днес всичко е голямо.На някой това им харесва  на други не, но това е 21 век. Някак с носталгия си спомняме за симетрията и билдерите от едно време, които рядко позволяваха талията да мине 75-80 см.

Днес приятели ще ви представя една поза, която е запазена марка за старите културисти. Днес ще стане дума за "вакум позата". За разлика от сега в миналото не е имало билдер, който да не може да я прави. Разбира се това изисква доста упражнения, но определено си заслужава.Използвайки вакума при позиране, вие ще подчертаете разликата между кръста и гръдния си кош.Това ще доведе до впечатляващ "V"-образен изглед

И понеже не искам да откривам топлата вода, ще цитирам един от най-великите културисти на земята, трикратния Мистър Олимпия-

Франк Зейн.

Ето как може да тренирате за вакум позата.Най-добре е да практикувате на празен стомах.Легнете по гръб на пода и издишайте, така че да изкарате целият въздух от гърдите си.Сега стегнете корема и изкарайте последните си остатъци от въздух.Сега когато сте останали без капка въздух "глътнете" стомаха навътре.Когато правите това може да си представяте как коремните мускули докосват гръбнака.В тази поза задръжте максимално дълго.Всичко зависи колко време може да изкарате без въздух, както се стремите да достигнете една минута. Това е първото ниво на упражнението. Следващото ниво е да упражнявате вакум позата от стоеж, като сте леко приведени напред и ръцете са на бедрата. Когато овладеете техниката и на тук, може да преминете към третото и най-трудно ниво. При трето ниво трябва да правите вакум позата от стоеж и с ръце над главата.Тук може да редувате вакум позата със стягане на коремната преса.

Има какво да научим от Франк Зейн, това е името което изплува веднага щом се спомене за вакум позата.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя легендарният Албърт Бекълс, човека известен със своето дълголетие в бодибилдинга и разбира се уникалните си бицепси. Роден... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Когато говорим за Златната ера, няма как да не споменем Франко Колумбо. Най-добрият приятел на Арнолд Шварценегер, отличен културист и може... Прочети повече
Бил Пърл е един от най-великите културисти в историята на бодибилдинга, в последствие уважаван треньор, автор на книги и ментор на много билдери като Крис... Прочети повече

3 коментара

  1. Това на снимката е Дани Падила нали , първият "убиец на гиганти" . Защо няма статия за него ?

  2. супер информация , също така Зейн беше казал ,че прави по 4 серии по 15 повторения Пулоувър за "вакум позата "

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

 

Препоръчано от Тренирай.БГ
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Виж още
Стив Рийвс