Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Чаша кафе за по-здрава тренировка!

7 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 27 ян. 13 от Александър Георгиев

Здравейте приятели! Трябва ви стимулант за по-добра тренировка? Отговора е както се казва на една ръка разстояние. Чаша кафе. Хубаво кафе, а не някое менте, и по-възможност без захар.

Какво пък му е толкова специалното на кафето. Тук отговора отново е с една дума - КОФЕИН. Той е естествен стимулант на централната нервна система. Кофеина е отговорен за повишаване на нивото на адреналин и влияе върху калция в мускулните клетки. Последното е особено важно, тъй като на клетъчно ниво, калция е отговорен в най-голяма степен за мускулната контракция и я прави много по-силна.Това  пък от своя страна заедно и с по-високото ниво на адреналин в крайна сметка ви дава възможност да тренирате по-здраво.

И така, какво означава това за нас. Извода е,че с една чаша хубаво кафе (обикновено съдържа 120-140 мг кофеин) 40-45 минути преди тренировка на практика създаваме благоприятни обстоятелства за една ползотворна тренировка. Да, кофеина не влияе пряко върху мускулния растеж, но допринася да тренираме по-здраво и да вдигаме повече, а като знаем това едно от основните изисквания за качването на мускулна маса.

От друга страна, кофеина влияе положително върху метаболизмът ни и оказва влияние върху топенето на мазнини. Не случайно почти всички добавки от типа "Fat Burner" съдържат известно количество кофеин.Така,че можем да използваме кафето и в периодите, когато искаме да махнем излишните мазнини и сме на отрицателен калориен баланс.

Нека сега да видим, колко кафета е добре да се пие. И преди "кафеджиите" да се израдват ще кажа,че към кафето се привиква и ако пиете по 2-3 кафета на ден, то няма да има особен смисъл. Идеалния вариант е да се пие максимум едно кафе на ден и още по-добре само в тренировъчните дни. Така ще усетите целия ефект който може да ви даде върху тренировката, а не да се кокорите до посреднощ.

Дотук всичко добре имаме си натурален стимулант,но има и някои ограничения:

Не може всеки да пие кафе и да приема кофеина в него. Ако сте твърде млади под 16-17 години или пък имате имате проблеми със сърцето, вдигате кръвно, то стойте далеч от кафето.

 

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ, казвам се Светльо Николов и ще ви разкажа какво е "бронирано кафе" или Bulletproof Coffee и как действа? Но нека първо... Прочети повече
Един от най-известните хранителни режими е "90 дневната диета". Една от най-популярните диети в интернет пространството, особено сред дамите. Диетата отчасти е базирана на принципа на разделното... Прочети повече

7 коментара

  1. Аз съм чел и чувал, че в периода, когато се качва маса и тегло, кафето не е особено добър вариант, точно защото забързва метаболизма. Аз обичам кафе и преди пиех по едно, две кафета на ден, но от 2 месеца някъде го спрях. Моят метабилизъм и без това е бърз, според теб удачно ли е да пия кафе или добре съм направил като съм го спрял?

    1. Няма нищо лошо в кафето. Не съм забелязал разлика в периодите на трениране и дали пречи или не. Така,че ако ти се пие кафе си пий, стига да не прекаляваш разбира се 🙂

  2. Вече за пореден път се доказва, че кофеина влияе положително върху метаболизмът ни и оказва влияние върху топенето на мазнини. Не случайно почти всички добавки от типа “Fat Burner” съдържат известно количество кофеин.Можем спокойно да използваме кафето и в периодите, когато искаме да махнем излишните мазнини и сме на отрицателен калориен баланс.Както и вие пишете в своята статия е това не означава че на всеки кръгъл час трябва да пием по една чаша, но 2-3 на ден няма да навредят.

  3. Каквото и да си говорим, сутршното кафе е едно от най-приятните неща в живота.

  4. а пък може и да си купим 200 таблетки кофеин по 200 мг едната за 10 лв . Ще ни стигне за 100 - 200 тренировки

    1. Определено и това си е вариант.Има добри кофеинови добавки на пазара.Само трябва да се следва внимателно инструкциите, че си е стимулант от всякъде.Например, ако нещо не се променило, според МОК ако те хванат с кофеин гориш за 6 месеца.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар