тренирай

Овесените ядки - 100% бодибилдинг храна

12 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 02 дек. 12 от Александър Георгиев

Овесените ядки са едни от най-често споменаваните продукти,когато става въпрос за здравословно хранене. Те определено са и съставна част от всяка една диета, било то за покачване на мускулна маса или пък за топене на излишни мазнини.Това никак не е случайно.

Овеса е средство за изхранване на хората от векове насам.Дори през средновековието каша направена от овес е била ежедневие за простолюдието.

Защо пък овесени ядки? По мое скромно мнение, овесените ядки са най-добрия източник на комплексни въглехидрати и причината за това не е само една.Нека погледнем съдържанието:

  • Въглехидрати - 65% /сложни въглехидрати/
  • Белтъчини - 13% / висококачествен растителен протеин/
  • Мазнини -7% / не наситени растителни мазнини/
  • Богато съдържание на витамин Е и В-комплекс
  • Богато съдържание на Калций,Желязо и Цинк

Като прибавим към всичко това и ниския гликемичен индекс (55), който овесените ядки притежават, може да се  разбере защо са предпочитан източник на храна в бодибилдинг средите.

Разбира се това дали ще ги консумирате или не си е въпрос на личен избор, продиктуван най-вече от вкусовите предпочитания. Всеки знае,че овесените ядки не са най-вкусното нещо на света, но с малко фантазия това може да се промени.Вижте някои добри предложения,тук и тук.

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Почти всеки трениращ във фитнес залата знае, кое е Джон Сина. Знае, че е сред най-известните кечисти в света, знае и... Прочети повече
Биг Рами е сред най-масивните културисти днес. Той успява да изкара на сцената физика от над 130 кг, с която печели редица титли, сред които... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Както не веднъж сме коментирали, закуската заедно със след тренировъчното хранене са най-важните за деня. Нека да поговорим за закуската. Тя... Прочети повече

12 коментара

  1. Като ги консумирам сутрин до обяд ми се яде здраво,като ги поема вечер също ,но си налагам волята и не взимам друго и се получава смъкване на кг.Приказвал съм и със други и те така за отслабване вечер ги взимат.Предимно кисело мляко и ядки и мед.

  2. Кога е най добре да се консумират сутрин или вечер.Казаха ми , че вечер ядки или трици били за смъкване на излишни килограми ,тоест влизаш във норма.

    1. Всъщност, ако искаш да махаш мазнини, то въглехидратите вечер, дори и от овесени ядки не са много добра идея.Ако пък ще качваш е ОК, тъй като са бавен въглехидрат. Дориан Йейтс,често навремето даваше диети с последно хранене от овес и яйца. Иначе сутрин за закуска е класика 🙂

  3. Какво е количеството на овесени ядки, което трябва да се консумира за закуска?

    1. Няма как да ти отговоря 🙂 Това зависи от дневното количество въглехидрати което трябва да приемеш, от това дали основно от овесени ядки ще набавяш и т.н.

      Лично за мен една закуска с овес, мляко и плодове е ОК, колкото до количеството в нея около 100 гр за мен е добре.

  4. Здравейте,
    Много интересен сайт, всеки ден преглеждам с интерес и стари и нови теми!
    Ще споделя една рецепта, която си приготвям от около година и ям с апетит 🙂 Дълго време хапвах овес защото "трябва" сега закусвам с удоволствие.
    Фини овесени ядки, парче масло/колкото парченце шоколад от блокче/заливам ги с вряла вода от вечерта, добавям 2 лъжици домашно приготвено сладко, добавям орехи или печени фъстъци, кисело мляко, канела, а на сутринта ръсвам чаена лъжичка пчелен прашец!
    Поздрави!

    1. Благодаря за вкусното предложение 🙂
      Обезателно ще се пробва!

  5. хубаво нещо са овесените ядки,лесни за приготвяне и евтини,интересно ми е какво мислите за овесените трици и защо навсякаде се препоръчав ядки вместо трици които са с по-добро съдържание:
    Белтъчини -17гр
    Въглехедрати -66гр
    Мазнини -7гр

      1. Ееее имат си и кусури : всички зърнени, бобови, ядки и семена са трудни за храносмилане, защото:

        – съдържат в себе си фитинова киселина
        – ензимни инхибитори (проблем само за храните, които се консумират сурови, като ядки и семена);
        – неразградени протеини, например глутен или други проламини, които нараняват лигавицата на червата.

        Така че за хора с по чувствителни стомаси или глутенова непоносимост не стават.

    1. Любимата ми закуска са овесени ядки с кисело мляко,пробвах с трици,но те са по жилави ,огладнявам по бързо,а и получавам газове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

 

Препоръчано от Тренирай.БГ
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Виж още