четвъртък , 18 юли 2019
Начало » Хранене » Овесените ядки – 100% бодибилдинг храна
Овесените ядки – 100% бодибилдинг храна

Овесените ядки – 100% бодибилдинг храна

Овесените ядки са едни от най-често споменаваните продукти,когато става въпрос за здравословно хранене. Те определено са и съставна част от всяка една диета, било то за покачване на мускулна маса или пък за топене на излишни мазнини.Това никак не е случайно.

Овеса е средство за изхранване на хората от векове насам.Дори през средновековието каша направена от овес е била ежедневие за простолюдието.

Защо пък овесени ядки? По мое скромно мнение, овесените ядки са най-добрия източник на комплексни въглехидрати и причината за това не е само една.Нека погледнем съдържанието:

  • Въглехидрати – 65% /сложни въглехидрати/
  • Белтъчини – 13% / висококачествен растителен протеин/
  • Мазнини -7% / не наситени растителни мазнини/
  • Богато съдържание на витамин Е и В-комплекс
  • Богато съдържание на Калций,Желязо и Цинк

Като прибавим към всичко това и ниския гликемичен индекс (55), който овесените ядки притежават, може да се  разбере защо са предпочитан източник на храна в бодибилдинг средите.

Разбира се това дали ще ги консумирате или не си е въпрос на личен избор, продиктуван най-вече от вкусовите предпочитания. Всеки знае,че овесените ядки не са най-вкусното нещо на света, но с малко фантазия това може да се промени.Вижте някои добри предложения,тук и тук.

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

12 коментара

  1. Като ги консумирам сутрин до обяд ми се яде здраво,като ги поема вечер също ,но си налагам волята и не взимам друго и се получава смъкване на кг.Приказвал съм и със други и те така за отслабване вечер ги взимат.Предимно кисело мляко и ядки и мед.

  2. Кога е най добре да се консумират сутрин или вечер.Казаха ми , че вечер ядки или трици били за смъкване на излишни килограми ,тоест влизаш във норма.

    • Александър Георгиев

      Всъщност, ако искаш да махаш мазнини, то въглехидратите вечер, дори и от овесени ядки не са много добра идея.Ако пък ще качваш е ОК, тъй като са бавен въглехидрат. Дориан Йейтс,често навремето даваше диети с последно хранене от овес и яйца. Иначе сутрин за закуска е класика 🙂

  3. Какво е количеството на овесени ядки, което трябва да се консумира за закуска?

    • Александър Георгиев

      Няма как да ти отговоря 🙂 Това зависи от дневното количество въглехидрати което трябва да приемеш, от това дали основно от овесени ядки ще набавяш и т.н.

      Лично за мен една закуска с овес, мляко и плодове е ОК, колкото до количеството в нея около 100 гр за мен е добре.

  4. Здравейте,
    Много интересен сайт, всеки ден преглеждам с интерес и стари и нови теми!
    Ще споделя една рецепта, която си приготвям от около година и ям с апетит 🙂 Дълго време хапвах овес защото „трябва“ сега закусвам с удоволствие.
    Фини овесени ядки, парче масло/колкото парченце шоколад от блокче/заливам ги с вряла вода от вечерта, добавям 2 лъжици домашно приготвено сладко, добавям орехи или печени фъстъци, кисело мляко, канела, а на сутринта ръсвам чаена лъжичка пчелен прашец!
    Поздрави!

    • Александър Георгиев

      Благодаря за вкусното предложение 🙂
      Обезателно ще се пробва!

  5. Теодор Колев

    хубаво нещо са овесените ядки,лесни за приготвяне и евтини,интересно ми е какво мислите за овесените трици и защо навсякаде се препоръчав ядки вместо трици които са с по-добро съдържание:
    Белтъчини -17гр
    Въглехедрати -66гр
    Мазнини -7гр

    • Александър Георгиев

      Няма причина, за да не се ползват 🙂

      • Ееее имат си и кусури : всички зърнени, бобови, ядки и семена са трудни за храносмилане, защото:

        – съдържат в себе си фитинова киселина
        – ензимни инхибитори (проблем само за храните, които се консумират сурови, като ядки и семена);
        – неразградени протеини, например глутен или други проламини, които нараняват лигавицата на червата.

        Така че за хора с по чувствителни стомаси или глутенова непоносимост не стават.

    • Любимата ми закуска са овесени ядки с кисело мляко,пробвах с трици,но те са по жилави ,огладнявам по бързо,а и получавам газове.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*