сряда , 21 октомври 2020
Начало » Хранене » Да изядем прасето
Да изядем прасето

Да изядем прасето

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Свинското месо е известно на човека от хилядолетия.Като изключим религиозните причини, който спират неговата консумация в някои страни, то е залегнало в културата и хранителните навици на много народи.

Нека да не си кривим душата, свинското е най-популярното месо по нашите земи и може да се каже, че направо си е традиционно за трапезата на българина.

Защо тогава все ни казват „свинското е вредно за здравето“, „яжте пилешко и телешко“, дори „специалистите“ препоръчват, конско и магарешко пред свинското. Е, аз не съм специалист, нито дипломиран диетолог, но знам едно, когато се храня със свинско имам повече сила в тренировките и качвам по-бързо мускулна маса.

Едно трябва да е ясно, понякога „опита от улицата“ не е за пренебрегване.Моите наблюдения и това на мои приятели и познати, доказват извода до който съм достигнал.Потвърждава се и факта,че силата нараства по-бързо, когато сме на „свинско“, отколкото когато дъвчем пилета.

Но къде се крият опасностите, за които толкова много ни предупреждават. Първо тези предупреждения важат предимно за хора, които водят заседнал живот и които са скарани със спорта. Както и в други области, активно трениращия е съвсем друг случай.

Истина е,че в свинското месо има сравнително високо съдържание на наситени мазнини, но с някои похвати може да сведем риска за здравето до минимум. Първо нека избираме месо без видими мазнини, второ нека го печем, а не да го пържим и трето нека не прекаляваме с въглехидратите когато го консумираме, особено такива с висок гликемичен индекс.

Връзката с въглехидратите е много важна, няма нищо по-лошо да забием две пържоли с пържени картофи,кока кола и 3 филии бял хляб. Това е ужасно и тук докторите са много прави.

Пържола на скара с варен фасул и зеленчуци за гарнитура, плюс 1-2 филии пълнозърнест хляб е ОК. Може да следвате и следното правило, когато имате повече мазнини в храната, намалявайте въглехидратите и обратно, а в двата случая нека въглехидратите бъдат в долната половина на гликемичната таблица.

Ето и някои данни за свинското месо:

  • Свинско филе:  протеин – 20 гр, мазнини – 5 гр
  • Свински бут: протеин – 20 гр, мазнини – 10 гр
  • Свински котлет:  протеин – 20 гр, мазнини – 14 гр
  • Свински врат: протеин – 18 гр, мазнини – 12 гр
  • Свински ребра: протеин – 18 гр, мазнини – 16 гр

Посочените стойности са приблизителни, като се отнасят за 100 гр месо  и са само за ориентация, важно е да подбирате така месото,че да има максимално изчистен от мазнини вид. Свинското месо, също така е богато на витамин С, витамини от груп В и минерали като Калций и Желязо.

Погледнато от друг ъгъл свинското не е чак толкова лошо, напротив то е доста вкусно, а малко количество холестерол в повече би било от полза за повишаване на тестостероновите ни нива.

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

6 коментара

  1. Валентин

    здравей 🙂 до сега се храня доста разнообразно и приемам всякакъв вид протеин,имам предвид от месо,яйца,мляко,протеин на прах,млечни продукти , но се очертава време с по малко финанси и се питам ако изключа месото и остана на протеин на прах,сирене,яйца и разбира се зеленчуци и плодове ще се отрази ли на формата ? притеснява ме защото нещата вървят добре , но финансите не особено хаха 🙂 мога ли да изключа месото ? Благодаря!

    • Александър Георгиев

      Виж сега, аз не бих се лишил от месото. Ако трябва ще спра добавките или пък ще намеря по-евтина тяхна алтернатива, която да ми свърши работа. Тъпото е,че повечето момчета си дават парите за някой лъскав протеин от еди каква си марка и остават без пари за едно хубаво хранене.И като се тегли чертата излиза,че са си купили един лъскав етикет 🙂

  2. Здравей, от къде взимаш информация за състава на хранителните продукти?

    • Александър Георгиев

      Здравей Алекс,
      имам голяма „бодибилдинг библиотека“ и с годините съм събрал доста информация, наша и чужда 🙂

      Но ако се поразровиш в нета все ще попаднеш на таблица за хранителните стойности на продуктите. Въпреки,че до сега не съм срещнал напълно изчерпателна такава на български.

      Също така, на повечето пакетирани храни пише съдържанието.

      Имай в предвид,че тези стойности са относителни и имат ориентировъчен характер, тъй като практически не може да изчислиш с абсолютна точност всяка една калория която ядеш 🙂

    • Защо е вредно да се ядат картофи заедно с месото? Какво може да ги замести като въглехидрат

      • Александър Георгиев

        Не е вредно! В статията се позочват пържени картофи, а тях с каквото и да ги ядеш не е ОК 🙂 Иначе, печени или варени си е екстра.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*