Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Да изядем прасето

7 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 23 дек. 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Свинското месо е известно на човека от хилядолетия.Като изключим религиозните причини, който спират неговата консумация в някои страни, то е залегнало в културата и хранителните навици на много народи.

Нека да не си кривим душата, свинското е най-популярното месо по нашите земи и може да се каже, че направо си е традиционно за трапезата на българина.

Защо тогава все ни казват "свинското е вредно за здравето", "яжте пилешко и телешко", дори "специалистите" препоръчват, конско и магарешко пред свинското. Е, аз не съм специалист, нито дипломиран диетолог, но знам едно, когато се храня със свинско имам повече сила в тренировките и качвам по-бързо мускулна маса.

Едно трябва да е ясно, понякога "опита от улицата" не е за пренебрегване.Моите наблюдения и това на мои приятели и познати, доказват извода до който съм достигнал.Потвърждава се и факта,че силата нараства по-бързо, когато сме на "свинско", отколкото когато дъвчем пилета.

Но къде се крият опасностите, за които толкова много ни предупреждават. Първо тези предупреждения важат предимно за хора, които водят заседнал живот и които са скарани със спорта. Както и в други области, активно трениращия е съвсем друг случай.

Истина е,че в свинското месо има сравнително високо съдържание на наситени мазнини, но с някои похвати може да сведем риска за здравето до минимум. Първо нека избираме месо без видими мазнини, второ нека го печем, а не да го пържим и трето нека не прекаляваме с въглехидратите когато го консумираме, особено такива с висок гликемичен индекс.

Връзката с въглехидратите е много важна, няма нищо по-лошо да забием две пържоли с пържени картофи,кока кола и 3 филии бял хляб. Това е ужасно и тук докторите са много прави.

Пържола на скара с варен фасул и зеленчуци за гарнитура, плюс 1-2 филии пълнозърнест хляб е ОК. Може да следвате и следното правило, когато имате повече мазнини в храната, намалявайте въглехидратите и обратно, а в двата случая нека въглехидратите бъдат в долната половина на гликемичната таблица.

Ето и някои данни за свинското месо:

  • Свинско филе:  протеин - 20 гр, мазнини - 5 гр
  • Свински бут: протеин - 20 гр, мазнини - 10 гр
  • Свински котлет:  протеин - 20 гр, мазнини - 14 гр
  • Свински врат: протеин - 18 гр, мазнини - 12 гр
  • Свински ребра: протеин - 18 гр, мазнини - 16 гр

Посочените стойности са приблизителни, като се отнасят за 100 гр месо  и са само за ориентация, важно е да подбирате така месото,че да има максимално изчистен от мазнини вид. Свинското месо, също така е богато на витамин С, витамини от груп В и минерали като Калций и Желязо.

Погледнато от друг ъгъл свинското не е чак толкова лошо, напротив то е доста вкусно, а малко количество холестерол в повече би било от полза за повишаване на тестостероновите ни нива.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ, казвам се Светльо Николов и ще ви разкажа какво е "бронирано кафе" или Bulletproof Coffee и как действа? Но нека първо... Прочети повече
Един от най-известните хранителни режими е "90 дневната диета". Една от най-популярните диети в интернет пространството, особено сред дамите. Диетата отчасти е базирана на принципа на разделното... Прочети повече

7 коментара

  1. Сланината също много добър избор (без термична обработка)

    Спомага за елиминирането на голяма част от токсините в организма
    Засилва имунитета
    Забавя процесите на преждевременно стареене
    Намалява риска от развитието на рак
    Регулира нивата на холестерола
    Спомага за редуциране на телесното тегло

  2. здравей 🙂 до сега се храня доста разнообразно и приемам всякакъв вид протеин,имам предвид от месо,яйца,мляко,протеин на прах,млечни продукти , но се очертава време с по малко финанси и се питам ако изключа месото и остана на протеин на прах,сирене,яйца и разбира се зеленчуци и плодове ще се отрази ли на формата ? притеснява ме защото нещата вървят добре , но финансите не особено хаха 🙂 мога ли да изключа месото ? Благодаря!

    1. Виж сега, аз не бих се лишил от месото. Ако трябва ще спра добавките или пък ще намеря по-евтина тяхна алтернатива, която да ми свърши работа. Тъпото е,че повечето момчета си дават парите за някой лъскав протеин от еди каква си марка и остават без пари за едно хубаво хранене.И като се тегли чертата излиза,че са си купили един лъскав етикет 🙂

  3. Здравей, от къде взимаш информация за състава на хранителните продукти?

    1. Здравей Алекс,
      имам голяма "бодибилдинг библиотека" и с годините съм събрал доста информация, наша и чужда 🙂

      Но ако се поразровиш в нета все ще попаднеш на таблица за хранителните стойности на продуктите. Въпреки,че до сега не съм срещнал напълно изчерпателна такава на български.

      Също така, на повечето пакетирани храни пише съдържанието.

      Имай в предвид,че тези стойности са относителни и имат ориентировъчен характер, тъй като практически не може да изчислиш с абсолютна точност всяка една калория която ядеш 🙂

    2. Защо е вредно да се ядат картофи заедно с месото? Какво може да ги замести като въглехидрат

      1. Не е вредно! В статията се позочват пържени картофи, а тях с каквото и да ги ядеш не е ОК 🙂 Иначе, печени или варени си е екстра.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар