Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Пет неща които трябва да знаем за въглехидратите

7 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 16 ное. 12 от Александър Георгиев

1.Въглехидратите от натурален произход се усвояват по-бавно.

Натуралните въглехидрати са пълни с влакна и тяхната обработка е много по-бавна.Това от своя страна стимулира сравнително бавно отделяне на глюкоза в кръвта, което пък влияе върху нивото на хормона инсулин, като го държи сравнително ниско.Така,че нека при избора ви на въглехидрати натуралните такива да бъдат с предимство.

Пример за натурални въглехидрати са всички източници от природата, които не са преминали обработка:

кафяв ориз,фасул,соя,леща,жито,овес,картофи,царевица,зеленчуци и с леки условности плодове.

2. Бързо усвояващите въглехидрати са произведени от човека.

Колкото по-дълго е обработвана една въглехидратна храна толкова по-бързо тя се усвоява от организма.Обработените въглехидрати навлизат скоростно в кръвообращението, което пък качва инсулина до нива неблагоприятни за повечето от нас.

Пример за обработени въглехидрати са:

захар,бял хляб,тестени закуски,кекс,сладки,плодови сокове,газирани напитки и дори бял ориз.

3. Въглехидрати за преди и след тренировка.

  • За предпочитане е преди тренировка да се приемат бавно усвояващи въглехидрати или комбинация от бавно и средно усвояващи се такива. Бавните въглехидрати ще се погрижат да се избегне спада на енергия, когато мускулния гликоген се изчерпи по време на тренировката.
  • След тренировка трябва да приемете много въглехидрати и тук за предпочитане е те да са от точка 2. Сега е времето да извлечем най-доброто от тях. По време на тренировка изпадаме в катаболно състояние и най-бързия начин да излезем от него е като увеличим инсулина, а за това са ни нужни бързо усвояващи въглехидрати.

4."Бавни" въглехидрати за хора с излишни мазнини.

Високите нива на инсулин са благоприятна среда за синтезирането на мазнини.С изключение на времето след тренировка, хората които имат проблем с килограмите трябва да държат инсулина ниско.Решението за това е употребата на бавноусвояеми въглехидрати с много влакна.

5.Без ограничения за "хардгейнери".

Ако имате проблем с трупането на тегло и сте типичен хардгейнер, които е само "кожа, кости и вени",то разчупването на шаблона може да ви даде тласъка от който се нуждаете.Този тип трениращи се нуждае от много въглехидрати и спокойно може да кривне от "правия" път.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ, казвам се Светльо Николов и ще ви разкажа какво е "бронирано кафе" или Bulletproof Coffee и как действа? Но нека първо... Прочети повече
Един от най-известните хранителни режими е "90 дневната диета". Една от най-популярните диети в интернет пространството, особено сред дамите. Диетата отчасти е базирана на принципа на разделното... Прочети повече

7 коментара

  1. Искам да те питам за глюкоза-фруктоза. Виждам в магазина има на прах и виждам,че се приема след тренировка. Какво ще кажеш ти ? Добре ли е за маса? По колко трябва да се приема???

    1. Да приема е удачен след тренировка, особено ако е съчетан със суроватъчен протеин или аз бих направил следното 2 супени лъжици суроватъчен протеин + 2 супени лъжици фруктоза или глюкоза и 2 банана. Това дали е добре за маса зависи по-скоро от целият ти хранителен режим и най-вече от положителния калориен баланс.

        1. Суроватъчния е най-добър за след тренировка, но ако нямаш възможност, всеки един ще свърши работа, включително и соевия.

  2. Тоест медът и бананът например са произведение на човека ли? 🙂

    1. Не съм казал това, а и не ги виждам в дадените примери. Всъщност банана си отива в групата на плодовете, а меда е едно приятно изключение за определени хранения 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар