Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

“Синовете на метала” – едно интервю с Еню Рангелов /Трета част/

14 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 27 окт. 12 от Александър Георгиев

продължение от втора част

Александър Георгиев: Защо според вас в днешните “фитнеси” рядко се намира добра стойка за клек, да не говорим за “рак клетка”, а е пълно с машини достойни за една добра рехабилитация.

Еню Рангелов: Защото манталитетът на нацията е пропит с мързел. Много хиляди са трениращите,които бързо и веднага искат „за следващото лято брато да имам 50 ръка”. Тези ръце те ги гласят за момичетата,които обаче хич не ги интересуват тия неща. Те се интересуват от цялостната личност на мъжа,където невидимо място има и силното му тяло,но само силното. Понякога според модата се харесва само по някоя група. В моето детство – „перките”, а през 1994 година станаха „плочките”. Новото беше, че се одобряваха плочките на корема и при жените. А по времето пък на моя дядо и баща ми – раменете. Но трениращите трябва да мислят само за себе си- как да станат достойни мъже. Клякането и тягата,които пропагандират всички учители на натуралния бодибилдинг са царя и царицата на успеха. Още през 1903 година великите американци са знаели това. Същите упражнения са необходими и за любителите на “хапчето”. Без клякане и тяга културистът не може да бъде цялостен.

Машините са също хубаво нещо за хора,които нямат големи амбиции. Нека има в залите особено за жените и децата. Няма нищо лошо оборотът да се увеличава така. Лошо е,когато някой готованец си въобрази,че може без клякане и тяга да постигне много. Без ирония казвам- всяко кръвообращение е по-добро за здравето,отколкото прокисването пред компютъра. Нали винаги казвам,че ползата от компютъра е като от атомната бомба. Не виждам човечеството да е по-щастливо днес, отколкото през 1912 година.

А.Г.: А какво стана с новата ви книга. В едно ваше интервю споменахте преди време за нея?

Е.Р.: Тя вече (Смее се) стана не нова, а стара книга. Тръгнах с голямо самочувствие по издателства, започнах да кореспондирам с цяла Европа и Русия и в един момент (аз съм бавно загряващ български реотан) усещам, че 60 % от издателите са фиктивни, 20 % чакат да им подаря книгата, а останалите 10 % да я откраднат. Това за авторските права е стара каучукова дъвка за депутатите. Да не се лъжеш. Но пък всяко зло за добро, както казва Шекспир. Всеки ден добавям по нещо и усъвършенствам в тази книга. Бодибилдингът е като въоръжаването – непрекъснато се развива, макар и тайно.

А.Г.: Може ли малко да ни открехнете за съдържанието?

Е.Р.: Силата и е в това, че досега не съм чел и чул някой да е разглеждал някои от нейните теми. Например аз разделям тренировките на 6 типа и съм обяснил подробно как да се познаят. Имам и глава за дъртаци като мен, също и за жени, да бъдат благословени.Освен специализации за отделните мускулни групи, разглеждам и някои трудни въпроси за възможностите за корекция на някои части от тялото. Например как се коригира конусообразният гръден мускул или Х- образната форма на краката. Извеждам на сцената от А до Я всеки,който иска да се състезава, както и подробностите, не само с какъв бански за излиза на сцената, но и какви самовнушения да си прави, за да победи. Разбира се, отделям много внимание, доста много и на диетата, която 3 месеца преди големия ден е толкова решаваща.

А.Г.: Ако не мислите, че ви карам да разкриете нещо повече от новата ви книга,понеже много ме заинтригува главата за коригиращите тренировки, бихте ли ми посочил метод за оправяне на раздалечени пекторалиси?

Е.Р.: Разбира се! Аз не мисля, че светът ме очаква като спасител,особено у нас, където всички сме печени по всичко. Горе-долу програмата ще бъде със следните принципи и упражнения:

Ден 1

1.    Повдигане от лег (загрявка 8,8) със хват около 65-68 см. Според трениращия 3х8-12

  • Ръцете почти прилепнали до торса.
  • Спускането на лоста около 3 см. Под гърдите. Ако се почувства болка точно под гърдите

2.    Повдигане от лег с длани към трениращия (8,8) 2х8-12

  • Темпото забавено
  • Може и с дъмбели

3.    Повдигане от лег с около 15-20 см. хват (8,8) 2х20

  • Тук повторенията са повече, за да се раздвижи и уголеми площта на капилярите в слабото място. Но никакво повишаване на сериите.

4.    Пуловери със сгънати ръце с щанга (8,8) 2х12-20

5.    Почивка от 15 минути. Добре облечени се разхождате

6.    Пълно приклякане (8,8) 1х20 + пуловери с щанга 1х20

Ден 2

1.    Мъртва тяга (8,8,6,4) 3х12

2.    Гребно упражнение според човека (8,8) 2х12

3.    Сгъване за бицепси (8,8) 1х12

4.    Нищо друго

 

Ден 3

1.    Повдигане от наклонен лег – главата горе (8,8) 3х8-12

  • С щанга
  • Хватът, такъв, който позволява максимално доближаване на ръцете до торса.

2.    От хоризонтален лег – събиране на скрипец на юмруците до тяхното допиране (8,8) 2х20-25

3.    „Бътерфлай” (8,8) 2х12

4.    Флайс – главата пак горе,от наклон (8,8) 3х12

5.    Почивка от 15 минути.

6.    Повдигане на щанга от гърди нагоре (8,8) 1х12

Друго е, ако видя трениращия, но това е за ориентир, как стават тези всъщност елементарни тренировки.

А.Г.: Тази програма три дни седмично ли се изпълнява?

Е.Р.:. Програмата за раздалечените гърди се прави 3 пъти седмично през ден

 А.Г.: Няколко думи за храненето при тази тренировка?

Е.Р.: Добре е тя да бъде за постигане на обеми,а не за релеф. Искам да допълня, че трениращия не бива да робува на старите виждания за повторенията, нека ги прави както съм препоръчал. Програмата е винаги като рецепта и трябва да се изпълнява точно.

А.Г.: Искате ли да изброя няколко имена от световната бодибилдинг общност и вие с няколко думи да ги охарактеризирате?

Е.Р.: Давайте, това е познат и хубав журналистически метод от времето на Карл Маркс.

А.Г.: Ами ето ви списъка:

А.Г: Арнолд

Е.Р.:Огромно трудолюбие, веселост, късметлия и любимец на българите.

 А.Г.:Стив Рийвс

Е.Р.:За мен най-красивият човек от човешкият род и много добър човек.

А.Г.: Сержо Олива

Е.Р.:Остава си мит за вечни времена.

А.Г.:Франк Зейн

Е.Р.:Максималната симетрия и последната харесвана такава.

А.Г.:Дейв Дрейпър

Е.Н.:Готов герой от романите на великия Джек Лондон.

А.Г.:Лари Скот

Е.Р.:Религиозен и честен олимпиец.

А.Г.:Дориан Йейц

Е.Р.:Близък до сърцето ми, честен инструктор,израснал като мен в бедност.

А.Г.:Рони Колман

Е.Р.:Наистина равен на Лий Хени – работар.

А.Г.:Джей Кътлър

Е.Р.:Представата ми за 100 % американски мъж – всеотдаен съпруг, първокласен атлет, честен човек.

А.Г.:Майк Менцер

Е.Р.:Бог да го прости! Баща на най-вярната теория за трениране на аматьори. Агресивна честност в търсене на истината.

А.Г.:Стюарт Мак Робърт

Е.Р.:Атлет и треньор,който ме превъзхожда по знания и скромност

А.Г.:Джак Лалейн

Е.Р.:Пример за всички времена, моят идеолог.

А.Г.:Христомир Христов

Е.Р.:Абсолютен пример за подражание за нашите културисти,скромен.

А.Г.: Надявам се, че не бихте имали нищо против да черпим от вашия опит и за в бъдеще.Това може да е само от полза за читателите на сайта.

Е.Р.: Разбира се, както казах в началото на интервюто,вашия сайт отговаря 100% на моите виждания. С нетърпение ще очаквам всеки един ваш въпрос, все пак това са моите води, в които аз плувам с радост.

А.Г.: Благодаря ви г-н Рангелов за разговора.Ще се радвам нашите контакти да продължат и за напред. Също така имам и една молба – когато излезе новата ви книга, нека новината бъде обявена първо в trenirai.bg

Е.Р: Естествено. И аз ви благодаря.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте на всички приятели на Тренирай.БГ! Лятото все още продължава и това не ми пречи да държа перфектна форма все още. Не, че и през... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя един много интригуващ човек, а именно фитнес инструктора и модел - Николай Чолаков! Ал.Георгиев: Здравей Ники и благодаря,... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес на гости ни е Светльо Николов, един интересен събеседник, автор на статии в нашия сайт. Персонален треньор и човек с... Прочети повече

14 коментара

  1. Здравей Сашо!С Еньо бяхме приятели.Той изчезна и доколкото знам не е в България?Ако имаш някакви негови координати моля те изпрати ми ги на имейл!Ще съм ти признателен!Благодаря!

    1. Здрасти Андрей, нямам връзка от 2 или 3 години с Еньо Рангелов.
      Последно тогава се чухме.

  2. Не мога да разбера, така изписани -(8,8,6,4) 3х12

    повторенията и сериите, какво означават. Осем повторения, осем повторения, шест повторения, четири повторения и после три серии по дванадесет повторения, или трябва да се чете другояче.
    Бих бил благодарен, ако ми бъде пояснено.
    Поздрави.

    1. Здравей, цифрите в скобите са повторенията за загряващите серии или 1х8,1х8,1х6,1х4 и след това са три работни серии по 12 повторения или 3х12.

  3. И аз мога да кажа само хубави неща за този велик човек, успяващ да нахъса всеки в тренировките. Основното при него е, че без каквито и да е добавки, само с мляко и извара може да се постигне при постоянство много по-добрии резултати от "атлети" на различни хормонални препарати - факт и примери има налице!
    Препоръчвам го като най-добрия треньор по натурален културизъм в България!

  4. Една програма от вестник КУЛТУРИЗЪМ
    Понеделник и Четвъртък
    Вдигане от лег
    Вдигане от полулег
    Сгъване за биепси
    Френско рагъване прав

    Сряда и Събота
    Клек
    Мъртва тяга
    Гребане с щанга
    Раменни преси с щанга прав

    серии и повторения за всяко упражнение
    5 по 5

  5. Здравейте!
    Благодаря на г-н Рангелов, че в интервюто за сайта освен всичко казано, сподели с нас и две програми. Чрез тях можем да придобием представа за методиката, по която са съставени. За всички нас,които нямаме нито една от книгите му – това е ценно.
    Радвам се, че пред издаване е нова книга. Дано проблема с издателите се разреши скоро.
    Поздрави.

  6. Първо да кажа, че мисля точно като господин Рангелов сайта е страхотен и адски много ми допада някак самия стил е суперски харесва ми и това, че има и статии и за хора които заслужават респект и поклон. Това е първия сайт който отварям като седна на компа (след това фб). Относно г-н Рангелов - поклон. Жалко е, че няма от къде да се докопам до неговите книги... дали не може да се направи нещо по въпроса?

    1. Здравей Андрей,
      книгите на г-н Рангелов са изчерпани отдавна.Единствено в някоя антикварна книжарница има шанс да се намерят или от някой приятел.Потърси в нета и ще ти излезнат варианти.
      Поздрави

    2. Може да се направи. Имам "Мега мускули за вас", "Маса 99+" и дамската- "Харесвам се от днес". Ако имаш желание пиши и кажи, кога и къде да ти ги подаря предколедно. Ако не си от София, ще ти ги пратя по куриер, а може и по Дядо Коледа 😉

      1. Здравей ,ако все още имаш книгите “Мега мускули за вас” и “Маса 99+”бих желал да ги получа,ако все още се подаряват разбира се 🙂 От София съм !

        1. Здравей Красимир, дай ми твои данни за връзка през формата за контакт и аз ще те свържа с Божидар да се разберете за книгите 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар