сряда , 17 юли 2019
Начало » Упражнения » Редуващи се раменни преси с дъмбели
Редуващи се раменни преси с дъмбели

Редуващи се раменни преси с дъмбели

Ако сте нямали скоро мускулна треска в раменете и искате да ги натоварите с нещо „по-така“ то имам предложение за вас.В тази кратка статия ще ви дам идея за едни раменни преси, които днес почти не се изпълняват. Това обаче не е защото не са ефективни, а защото това е техника от „едно време“ и днес просто не се вписва в модерния свят на фитнеса. За това ако имате проблем в развитието на рамената, то обърнете внимание на едно от най-добрите упражнения за рамена.

И така, всеки знае за раменните преси с дъмбели и всеки по някое време ги е правил.Но както знаем, само една лека промяна и създаваме съвсем ново упражнение. Такъв е случая и с редуващите се раменни преси.

Това упражнение никак не е лесно и има своите тънкости. Нека опиша движението. Вземете два дъмбела с които може да направите 5-8 повторения от „нормалните раменни преси“ .Разбира се преди това трябва да сте загрели добре и да сте си направили загряващите серии. Вдигнете ръцете едновременно нагоре и задръжте така.Това е изходната позиция.Сега изберете едната ръка и спуснете дъмбела до рамото задръжте за секунда и вдигнете до изходното ниво.През цялото време докато трае движението на едната ръка другата стои неподвижна и задържа тежестта високо над главата.Когато приключим повторението с едната ръка, започваме с другата.Направете така 8 до 12 повторения за всяка ръка.Упражнението може да правите от седеж или прав.Ако изберете седнало положение, то по-добрия вариант на не ползвате облегалка.

Това задържане и балансиране на тежестта, когато ръката е горе в изходна позиция докато движим другата е ключа към уникалното натоварване на това упражнение.

Сигурно ще откриете,че може да използвате по-големи тежести от колкото при обикновените преси.Това е така, тъй като едната ръка има период от няколко секунди „почивка“ въпреки,че натоварването докато държите дъмбела горе никак не е малко. На практика се получава използване на принципа на „почивка – пауза“.

Ето ви още една алтернатива,която може да използвате когато тренирате рамената си.Не се заблуждавайте, това че днес рядко се прави, не е в минус на упражнението. Просто минуса е в нашите знания и къса памет.

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Един коментар

  1. Живко Желев

    Здравейте!
    Правил съм това упражнение в друга разновидност, като част от тренировката за рамене.
    Основната разлика се явява в това, че при мен в изходната позиция ръцете са свити(долу до раменете). И когато едната ръка извършва работното движение, другата остава свита, но не отпусната – подържа се напрежение в раменния мускул.
    Така с тежест за 10 – 12 повторения правя 4 с едната ръка и веднага след това (без почивка) 4 с другата. Повтарям това нещо три пъти (така че да се съберат по 12 повторения на всяка ръка), след което следва минута и половина, две почивка и започваме втора серия на упражнението. Правя две или три серии.
    За мен упражнението има размазващ ефект. Предполагам, че във версията, която е изложил тук г-н Георгиев, когато пасивната ръка стои високо горе ситуацията се утежнява още повече.
    Избягвам да правя упражнения от този тип като основни натоварващи(примерно, като първо правя раменни преси 4х6-8 и след това правя тук описаното упражнение), защото с увеличаване на тежестта при неточно техническо изпълнение риска от травми в областта на гръбнака нараства неимоверно – това си е мое мнение – всеки знае себе си. 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*