Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Редуващи се раменни преси с дъмбели

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 03 окт. 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако сте нямали скоро мускулна треска в раменете и искате да ги натоварите с нещо "по-така" то имам предложение за вас. В тази кратка статия ще ви дам идея за едни раменни преси, които днес почти не се изпълняват. Това обаче не е защото не са ефективни, а защото това е техника от "едно време" и днес просто не се вписва в модерния свят на фитнеса. За това ако имате проблем в развитието на рамената, то обърнете внимание на едно от най-добрите упражнения за рамена.

И така, всеки знае за раменните преси с дъмбели и всеки по някое време ги е правил.Но както знаем, само една лека промяна и създаваме съвсем ново упражнение. Такъв е случая и с редуващите се раменни преси.

Това упражнение никак не е лесно и има своите тънкости. Нека опиша движението. Вземете два дъмбела с които може да направите 5-8 повторения от "нормалните раменни преси" .Разбира се преди това трябва да сте загрели добре и да сте си направили загряващите серии. Вдигнете ръцете едновременно нагоре и задръжте така.Това е изходната позиция.

Сега изберете едната ръка и спуснете дъмбела до рамото задръжте за секунда и вдигнете до изходното ниво. През цялото време докато трае движението на едната ръка другата стои неподвижна и задържа тежестта високо над главата. Когато приключим повторението с едната ръка, започваме с другата. Направете така 8 до 12 повторения за всяка ръка. Упражнението може да правите от седеж или прав. Ако изберете седнало положение, то по-добрия вариант на не ползвате облегалка.

Това задържане и балансиране на тежестта, когато ръката е горе в изходна позиция докато движим другата е ключа към уникалното натоварване на това упражнение.

Сигурно ще откриете,че може да използвате по-големи тежести от колкото при обикновените преси. Това е така, тъй като едната ръка има период от няколко секунди "почивка" въпреки,че натоварването докато държите дъмбела горе никак не е малко. На практика се получава използване на принципа на "почивка - пауза".

Ето ви още една алтернатива,която може да използвате когато тренирате рамената си. Не се заблуждавайте, това че днес рядко се прави, не е в минус на упражнението. Просто минуса е в нашите знания и къса памет.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

1 коментара

  1. Здравейте!
    Правил съм това упражнение в друга разновидност, като част от тренировката за рамене.
    Основната разлика се явява в това, че при мен в изходната позиция ръцете са свити(долу до раменете). И когато едната ръка извършва работното движение, другата остава свита, но не отпусната – подържа се напрежение в раменния мускул.
    Така с тежест за 10 – 12 повторения правя 4 с едната ръка и веднага след това (без почивка) 4 с другата. Повтарям това нещо три пъти (така че да се съберат по 12 повторения на всяка ръка), след което следва минута и половина, две почивка и започваме втора серия на упражнението. Правя две или три серии.
    За мен упражнението има размазващ ефект. Предполагам, че във версията, която е изложил тук г-н Георгиев, когато пасивната ръка стои високо горе ситуацията се утежнява още повече.
    Избягвам да правя упражнения от този тип като основни натоварващи(примерно, като първо правя раменни преси 4х6-8 и след това правя тук описаното упражнение), защото с увеличаване на тежестта при неточно техническо изпълнение риска от травми в областта на гръбнака нараства неимоверно – това си е мое мнение – всеки знае себе си. 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още