Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

"Добавки" от старата школа

30 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 09 окт. 12 от Александър Георгиев

Въпросите за добавки е толкова актуален днес,че чак измества тези относно тренировките. Да се чуди човек, как толкова незначителна част от общия процес в изграждането на мускули отнема толкова много от вниманието ни.

Няма какво да се лъжем, добавките са част от пейзажа но не са най-важното.Всъщност толкова много се акцентира на тях,че чак се чудя дали може да минем и без трениране.

Последното го казах на майтап, но работата е сериозна. Момчета запомнете, кои са най-важните неща в правенето на мускули и не губете време и пари повече.

1.Трениране с базови упражнения

2.Високо протеинова и висококалорична храна

3.Достатъчно почивка между тренировките

Това са трите стълба върху които се гради успешната стратегия за изграждането на мускули.Добавките са доста назад в тези приоритети. Всичко е просто рекламен шум и промиване на мозъци.

Въпреки това ще ви дам няколко предложения, които спокойно може да ползвате и които са издържали проверката на времето.

Протеинов шейк І

  • 1/2 литър прясно мляко, 2 сурови яйца, 2 супени лъжици сладолед
  • Протеин - 35 гр; Въглехидрати - 30 гр; Мазнини - 30 гр; Калории - 530

Протеинов шейк ІІ

  • 1/2 литър прясно мляко, 150 гр извара, 2 лъжици мед
  • Протеин -35 гр; Въглехидрати - 45 гр; Мазнини - 15 гр; Калории - 455

Протеинов шейк ІІІ

  • 1/2 литър прясно мляко, 3 супени лъжици сухо мляко, 2 сурови яйца
  • Протеин -40 гр; Въглехидрати - 30 гр; Мазнини - 20 гр; Калории - 460

Това са само няколко варианта и всеки може да си експериментира както иска, само внимавайте със суровите яйца. Гледайте да са пресни, ако се съмнявате по-добре не опитвайте. Тези или подобни на тези протеинови шейкове са си правили "старите" билдери и не са страдали от липсата на поредния "супер-мега-протеин".

И като бонус накрая ще ви дам и една въглехидратна напитка удобна за след тренировка или по време на тренировка.

  • 1 литър вода, 1 изцеден лимон,3 супени лъжици мед

Тази напитка е супер тонизираща и е била любима на легендарния Стив Рийвс.

Е това е приятели, не се впрягайте на реклами и тем подобни и гледайте реално на нещата, ако основните моменти ви куцат и по 500 лева на месец да давате за добавки няма да има кой знае какъв смисъл.

 

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ, казвам се Светльо Николов и ще ви разкажа какво е "бронирано кафе" или Bulletproof Coffee и как действа? Но нека първо... Прочети повече
Един от най-известните хранителни режими е "90 дневната диета". Една от най-популярните диети в интернет пространството, особено сред дамите. Диетата отчасти е базирана на принципа на разделното... Прочети повече

30 коментара

  1. Дълго време се лутах в дебрите на следтренировъчно хранене калории белтъчини от каде да ги набавям. Доста експеримени къде успешни къде не. Стигъл съм до 500,600грама месо+ 5 протеинови шейка на ден. И отделно протеина от други храни. Стигнах до няколко извода. Повечето неща който четем и знаем не са точно така на практика. Можем да си набавяме и по 500 грама протеин на ден но колко ще усвоим е друг въпрос. От какъв вид храна ще си ги набавим. На какво ще приучим тялото си. Не на последно място удоволствието от храната и храненето.Ако вие не харесвате нещо и го ядете просто защото ще си набавите протеин не си мислете че организма ви ще го хареса мислете за тялото си като нещо повече от торба пълна с храна. Само ще кажа че не употребявам месо а от скоро и протеинови пудри близо от 2 години. И мога да кажа че съм в пъти по доволен от физиката си и физическото си състояния но това е личен избор. Също мога да призная че силата спада след спирането на месото с нея и агресивността по време на тренировка което отчитам за плюс. Защото с нея лесно претренираш контузваш се нямаш фокус и спокойствие в тренировката. Нещо лесно и вкусно ще ви споделя 250гр. Скир 4% мазнини 9 гр.протеин на 100гр.30гр. Семена от Чия 1 смачкан банан с вилица 25гр. Какао на прах разбърквате оставяте в хладилника за през нощта и на др.ден сте готови. Също кашкавалат е страхотно допълнение към храненията ви 25.гр протейн на 100.

    1. Абсолютно си прав! И, отново много добър и полезен коментар. Благодаря за споделената рецепта 🙂

  2. Купувам си само ZMA, защото наистина работи. Всичко останало са тежки тренировки и хубава храна - печено месо, варен ориз, зеленчуци, яйца, мляко, овес, картофи и т. н. 🙂

  3. Vseki den predi trenirovka si praviq sheik ot 3 domashni qica s kiselo mlqko iskam da mi kajete dali e polezno towa koeto praviq?

    1. Здрасти Методи! На теория е ОК, зависи на практика как ти се отразява. Важно е яйцата да за читави 🙂

  4. Аз преди като пиех яйца с мляко парво го кипвах и заливах яйцата,но трябва са се баркат докато наливате млякото иначе се пресичат 😉
    Ако добавите и мед става страхотна напитка.
    Баба ми като малак ми я правеше и слагаше мас или масло.

  5. Здравейте! И аз съм на мнение,че не е много добър риск да се предприема стъпка с тези сурови яйца. Нека да не забравяме,че кокошките в лабораториите ги хранят най-вечер с антибиотични вещества и какви ли още не гадости. Определено лично аз не бих рискувал. Ако толкова някой иска да спазва това с яйцата по-добре да намери някакво село с истинско организирани условия за храна на домашни кокошки и да инвестира там. 😉 Иначе всички механизми на шейко-разработването определено си заслужават и бих се заел с това,когато стигна до там, че да са ми позволени тези неща,защото в момента все още съм на стриктна диета. Успех на всички,както и на сайта! 🙂

  6. Здрасти, може ли да попитам ако се направи някоя от схемите не със прясното мляко а със кисело?

  7. E,mss mnogo za poleznata statiq,6te probvam posledniq variant na 3kata:p ina4e ima samo edin problem qicata po tqhno vreme nqma himiq i kakvo li ne a sega samo gadni qica prodavat....

  8. здравей 🙂 искам да те попитам попринцип си правя мин. вода и един лимон вътре цеден за пиене по време на тренировка, но се чудех мога ли да си правя примерно билков чай там една чаша и да добавя литър вода и лимон 😕 някакво тонизиращо чайче например 😕 и да си пия по време на тренировка .

    1. Пробвай вода+лимон+2л мед, това е била любимата напитка на Стив Рийвс 🙂

  9. Прот. шейк 2. Любимия ми - от повече от 3г.
    Прясно или кисело + 200гр. извара.1 ванилийка
    за вкус.С кисело става по гъст и добавям вода.
    Разделям на два пъти + с по 1 сварено яйце.
    Може да прибавиш(не във сместа)банан или ябълка
    според нуждите си и става дори 1 хранене.
    Пробвал съм и със сурови яйца - не съм имал
    проблеми,но предпочитам сварени.

    ОБЪРНЕТЕ ГОЛЯМО ВНИМАНИЕ НА 1 , 2 и 3.
    Без това....няма да се получи...
    колкото и силно да го желаете.

    БОДИБИЛДИНГ БЕЗ СТЕРОИДИ.

  10. Искам да попитам за тонизиращата напитка на Стив Рийвс в пасатор или трябва да я разбъркаме или направо в тубата?

    1. Не е задължително пасатор, стига меда да не е захаросан разбира се 🙂

  11. Незнаех къде да пусна въпроса затова реших да го сложа като "добавка" . Какво ти е мнението за зеления чай , ще ми попречи ли да качвам маса ако си го пия ? Тоест взех чай,който е смес от няколко вида билки , самия чай е с име "атлетик" и реших да пробвам и една от съставките е зеления чай. Дали ще ми попречи на качването.Знам че се използва когато се чистиш,но при качване знам ли 😕 Благодаря !

    1. Единственото нещо което може да ти попречи е ако приемаш по-малко калории от колкото гориш.Докато си на положителен калориен баланс ще качваш 🙂

  12. Здравей 🙂 днес си взех едно сухо мляко да опитам да го слагам към нормалното за допълнително протеин.Та въпроса ми е възможно ли е на 100 грама да има 32 гр протеин , 54 грама въглехидрати и 1,5 мазнини 😕 или има някаква глешка при мазнините и трябва да са 15 😕 благодаря 🙂

    1. Напълно е възможно,все пак това е концентрат.Провери колко литра мляко може да си направиш от него и ще ти излезе сметката 🙂

  13. Разбрах, а какво ще кажеш за креатина и кафето ? четох някъде че когато се приема креатин не е много удачно да се пие кафе.Ти как процедираш когато ползваш креатин?

    1. И аз така съм чувал 🙂 , но не знам дали е вярно. Обикновено пия кафе преди тренировка и не съм забелязал, нещо което да ме притеснява.

  14. Здравей, незнаех къде да пусна въпроса и рещих да е тук.Разбрах, че смяташ протеина за важен след тренировка,имам предвид протеина на прах.За сега съм си купил едно протеинче и го пия след ставане и след тренировка с мляко и ми се отразява доста добре,но скоро свършва и се чудя кое е по добре,за горе долу същите пари мога да си взема BCAA на прах и глутамин на прах или да си остана с протеина.Кое е по-добре според теб? Благодаря 🙂

    1. Когато аз имам ограничен бюджет за добавки се съобразявам със следния списък:
      1.Витамини+Минерали
      2.Суроватъчен протеин
      3.Креатин /2 или 3 пъти в годината /
      и винаги започвам от т.1,после 2,после 3 и тогава евентуално нещо друго.Но обикновено няма смисъл.Бих те посъветвал да направиш същото 🙂

  15. Суровите яйца е възможно да те разболеят от салмонелоза - без значение дали са пресни или не. Единствено пъдпъдъчите яйца са безопасни да се консумират сурови. А и хранителните вещества от сурови яйца не се усвояват пълноценно - ето защо трябва да има топлинна обработка. Същото важи и за млякото и месото.

    1. Това за топлинната обработка е леко спорно,че и там се губят разни работи 🙂

      Виж единствено сурово месо не бих ял, макар че има едно такова течение с не малко последователи наречено "суровоядство" 🙂

      Но за салмонелата си абсолютно прав.Аз лично като ученик боледувах от нея - гадна история.

      Колкото до яйцата риска си го има и за това предупредих.Това за пътпадъчите яйца не ми бе известно и при първа възможност ще опитам 🙂

      Но от друга страна е факт,че билдерите от преди 50-60 години са смукали сурови яйца като луди.

      Въпреки това статията има само информативен характер!

    2. Пич, напълно си прав за яйцата. Не се усвояват без термична обработка, но месото и млякото се усвояват. Месото заради трихинелоза, а млякото за бацили от животинчето трябва да се обработват термично. Мале, колко обичам сурово месце! ММММММММММММММММ!!!!

  16. тези шейкове кога да се пият след тренировка,всеки ден или по няколко пъти на ден

    1. Тези или подобни на тези шейкове се правят с цел добавяне на протеин и калории към основната храна.Арнолд например в книгата си препоръчва да се взимат преди лягане или като малка закуска между храненията.

      Тонизиращата напитка пък Стив Рийвс е взимал със себеси в залата и е отпивал по-малко между упражненията.

      Просто в статията са дадени примери иначе всеки ако прояви фантазия може да измисли още куп такива идеи 🙂

      1. Накратко - мога ли да използвам шейк номер 2 - 2 х дневно - веднъж като втора закуска или следобедна - между обяд и вечерята - и като пето ядене час-два преди лягане?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар