неделя , 29 ноември 2020
Начало » Тренировъчни принципи » По-добър гръб – 10 съвета от Дориан
По-добър гръб – 10 съвета от Дориан

По-добър гръб – 10 съвета от Дориан

Когато става въпрос за тренирането на сложна мускулна група като гърба, едва ли има по-добър източник на съвети от Дориан Йейтс. Цели 6 пъти Дориан успява да спечели най-голямото бодибилдинг състезание в света. Неговия гръб е толкова невероятен и впечатляващ,че засенчва скъсаният му бицепс през 1994 и му носи поредната титла. Този гръб всява страх и завист в конкурентите му, като дори някои изказват на глас как така може човек да спечели Олимпия с една ръка.

Дориан е символ на здрави тренировки,желязна психика и фанатична последователност.Неговия силен характер и желязна воля го изведоха до висините на бодибилдинга където е и до днес.

За това смятам приятели,че има какво да научим от него и в днешната статия ще представя 10 съвета относно тренировката за по-добър гръб.

  1. Поставете си цел за всяка една работна серия.Няма смисъл да правите серия до отказ, ако не сте наясно какво точно искате да се случи.
  2. Когато тренирате широкият гръбен мускул,то огънете гръбнака така,че да достигнете до пълна контракция на „перките“.
  3. Съсредоточете се така,че дърпането да се извършва с гръбните мускули, а не с ръцете и раменете.Нека ръцете ви служат само като куки свързани с гърба.
  4. Правете контролирани повторения.Изцеждайте в крайната точка и разтягайте в началната точка на движението.
  5. Внимавайте с тежестта, ако не можете да направите пауза в позиция на пълна контракция за 1-2 секунди, то тежестта ви е твърде голяма.
  6. Наблегнете на негативната фаза на движението, нека то бъде под контрол и упражнете съпротива, не оставяйте тежестта да ви води.
  7. Избягвайте инерцията. Инерцията може да ви позволи да ползвате по-голяма тежест, но това няма да ви е от полза.
  8. Използвайте фитили в работните серии, които правите до отказ.Често хвата се предава преди гръбните мускули.
  9. Не разделяйте гърба на секции и части. Повечето упражнения за гръб и особено базовите натоварват в една или друга степен всички мускули по гърба.
  10. Най-важна е правилната техника, а не килограмите с които тренирате.Стремете се всяко едно повторение да влиза в гърба, а не някъде другаде.

Десет прости правила, но дали ги спазваме? Най-вероятно някои пропускаме. Тези съвети, до голяма степен важат и за всеки един мускул.Истината е една и тя е в тези правила.Прочетете ги внимателно и се опитвайте всеки път да следвате идеята изложена тук.

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

4 коментара

  1. Светльо

    Я ?! Правилата на Дориан са едно към едно нещата които говоря на клиентите с които тренираме.
    Значи съм на прав път. Без да искам стана сравнение със статията. Супер.
    За мен това означава много защото никой не ме е научил, а сам съм стигнал до тези изводи и заключения в процес на целият ми тренировъчен стаж. Значи не съм си загубил времето напразно. Точка за мен. 🙂

  2. dorian unikalen

  3. Какво ще рече пълна контракция ?

    • Александър Георгиев

      Това е момента когато мускула е максимално съкратен и стегнат с други думи.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*