Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

По-добър гръб - 10 съвета от Дориан

4 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 30 сеп. 12 от Александър Георгиев

Когато става въпрос за тренирането на сложна мускулна група като гърба, едва ли има по-добър източник на съвети от Дориан Йейтс. Цели 6 пъти Дориан успява да спечели най-голямото бодибилдинг състезание в света. Неговия гръб е толкова невероятен и впечатляващ,че засенчва скъсаният му бицепс през 1994 и му носи поредната титла. Този гръб всява страх и завист в конкурентите му, като дори някои изказват на глас как така може човек да спечели Олимпия с една ръка.

Дориан е символ на здрави тренировки,желязна психика и фанатична последователност.Неговия силен характер и желязна воля го изведоха до висините на бодибилдинга където е и до днес.

За това смятам приятели,че има какво да научим от него и в днешната статия ще представя 10 съвета относно тренировката за по-добър гръб.

  1. Поставете си цел за всяка една работна серия.Няма смисъл да правите серия до отказ, ако не сте наясно какво точно искате да се случи.
  2. Когато тренирате широкият гръбен мускул,то огънете гръбнака така,че да достигнете до пълна контракция на "перките".
  3. Съсредоточете се така,че дърпането да се извършва с гръбните мускули, а не с ръцете и раменете.Нека ръцете ви служат само като куки свързани с гърба.
  4. Правете контролирани повторения.Изцеждайте в крайната точка и разтягайте в началната точка на движението.
  5. Внимавайте с тежестта, ако не можете да направите пауза в позиция на пълна контракция за 1-2 секунди, то тежестта ви е твърде голяма.
  6. Наблегнете на негативната фаза на движението, нека то бъде под контрол и упражнете съпротива, не оставяйте тежестта да ви води.
  7. Избягвайте инерцията. Инерцията може да ви позволи да ползвате по-голяма тежест, но това няма да ви е от полза.
  8. Използвайте фитили в работните серии, които правите до отказ.Често хвата се предава преди гръбните мускули.
  9. Не разделяйте гърба на секции и части. Повечето упражнения за гръб и особено базовите натоварват в една или друга степен всички мускули по гърба.
  10. Най-важна е правилната техника, а не килограмите с които тренирате.Стремете се всяко едно повторение да влиза в гърба, а не някъде другаде.

Десет прости правила, но дали ги спазваме? Най-вероятно някои пропускаме. Тези съвети, до голяма степен важат и за всеки един мускул.Истината е една и тя е в тези правила.Прочетете ги внимателно и се опитвайте всеки път да следвате идеята изложена тук.

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

4 коментара

  1. Я ?! Правилата на Дориан са едно към едно нещата които говоря на клиентите с които тренираме.
    Значи съм на прав път. Без да искам стана сравнение със статията. Супер.
    За мен това означава много защото никой не ме е научил, а сам съм стигнал до тези изводи и заключения в процес на целият ми тренировъчен стаж. Значи не съм си загубил времето напразно. Точка за мен. 🙂

    1. Това е момента когато мускула е максимално съкратен и стегнат с други думи.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар