Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Къде изчезнаха "първобитните" зали ?

14 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 10 сеп. 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще напиша една малко по-различна статия. Искам да обърна внимание на оборудването, с което тренираме и до колко е важно това.

Спомням си времето когато започвах с железата и как с мой приятел оборудвахме едно мазе за тази цел. Едно просто мазе, оборудвано с подръчни материали, но абсолютно достатъчно, за да се натовари всичко необходимо. Там бяха и едни от най-ползотворните ни тренировки. Не казвам това, за да се хваля, колко изобретателен съм бил, а просто искам да отбележа, че за една добра тренировка се нуждаем от много малко неща.

Днес фитнес е модерна дума, тя замени думата културизъм. Днес фитнеса е многомилионна индустрия и единственото важно за нея е изкарването на пари.  Днес фитнес залите са модерни и  пълни с какво ли не, бягащи пътеки, велоергометри, машини за рамене, гърди, гръб, задник и какво ви дойде на ум. Днес фитнесите приличат  повече на лаборатории на НАСА или барове от колкото на място предназначено за изграждане на мускули.

Не ме разбирайте погрешно 🙂  Знам, че сме 21 век и, че технологиите са напреднали, но какво от това. Какво като една зала е супер модерна, а няма нормална стойка за клек например. Какво от това?

Нямате си представа, колко много зали нямат стойки за клек, нямат подиум за тяга или силова клетка. Все неща задължителни за една добра тренировка.

Днес се акцентира върху визията, модерните уреди, протеиновия бар и все неща, които не са пряко свързани с основната ни цел - а именно, продуктивна тренировка.

Пичове,  нещата са прости, за да тренираме тялото си здраво и за да го накараме да расте са ни необходими много малко неща. Толкова малко, че спокойно всеки който има малко свободни средства с успех може да си направи една домашна зала в гаража.

Като казах гараж се сетих, колко много културисти са излезли от там в миналото, наистина ужасно много. Тук ще спомена и безсмъртния Джозеф Къртис Хайз, човека който популяризира техниката с 20 повторения клек. Този човек е тренирал в двора си под един навес, а стойката му за клек е била изградена от два клона заковани за въпросния навес. Мизерия нали? Но това не го е спряло да бъде първия преминал 136 (300 паунда) килограмовата граница на лично тегло.

И така, какво трябва да има в залата, за да сме сигурни, че тренираме с тежести, а не ходим просто на фитнес.

  • Стойка за клек - хубава голяма стойка за клек, не грозните имитации от две колчета, които се клатят и които са толкова опасни, че по-добре да не клякаме.
  • Лежанка -  така наречената широка лежанка или иначе казано стойките за лоста да с толкова широки, че да се падат от страни на ръцете ви когато хванете щангата, а не между тях.
  • Рак стойка или силова клетка - супер уред, честно казано в малко зали съм виждал такова нещо и обикновенно собствениците са фенове на железата, а не просто бизнесмени. Друго си е когато човек е навътре в нещата 🙂
  • Лост за набиране - хубав стабилен лост, а не част от някой уред.
  • Успоредка за кофички - важи същото като за лоста за набиране. Най-добрата успоредка,която съм виждал е "V" образна, а не успоредна. Така всеки би си намерил позицията спрямо ширината на раменете или дали иска да акцентира на гърдите или пък на трицепсите.
  • Стойка за рамена - повечето такива стоки са направени или тежестта да се взима зад главата, което е супер опасно или пък въобще ги няма и са заместени от някоя супер модерна машина. Добрата стойка за рамене е направена така, че тежестта да ни е пред гърдите и спокойно може да я взимаме и оставяме, без да рискуваме особено.

Разбирам, че бизнеса си е бизнес и няма особена изгода от такива като нас,  които знаят, че и с най-простото оборудване стават нещата. Знам, че е по-изгодно  хората да се облъчват с поредната супер добавка или машина и, че без "поне 4 пъти седмично няма да стане ". Да това е бизнес и няма нищо лошо!

Но когато става дума за пари, аз искам да знам за какво ги давам и какво получавам насреща. А вие?

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирането по сплит е най-разпространения начин за изграждане на мускули. Дали това е ефективно или не, е отделен въпрос. Някои получават... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Програмите за покачване на мускулна маса са сред най-търсените поне тук на страниците на нашия сайт. Това е разбираемо, тъй като на всеки... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днешната статия ще е едновременно от раздел "Тренирай с мен" и "От стария дневник. Ще ви предложа една програма, която е... Прочети повече

14 коментара

  1. Елате в залата на стадион "Герена" на чичо Пей и вижте какво е първобитност. По-точно от първобитния строй не е виждала ремонт. 🙂

  2. Тази статия ме върна във времето когато все още нямаше
    масово зали(повече от 20г.)и ме обзе носталгия.Как след
    работа изпълнен с ентусиазъм бързах да скоча на лоста и
    успоредката в двора на близкото училище.Импровизирана
    щанга от метална тръба и две туби с вода или колела от вагонетка бяха екстра.Гледахме онемели Конан , Командо и Хищника с Арнолд и мечтаехме....за големи мускули.
    Много малко ни трябваше тогава за да тренираме и да
    бъдем щастливи.
    Храниш се с каквото и да е.Тренировките бяха всичко.
    И ако мускулите не растяха - "помпихме" още.
    Каква заблуда... но тогава вярвахме в това.

  3. zdr.kakvo misli6 za lost 180sm f25.dali bi mi svyr6il rabota za pove4eto uprajneniq.kazvat 4e do 120kg nqma problem da se tovari.v momenta nqmam vyzmojnost za olimpiiski lost.

    1. Разбира се,че ще ти свърши работа.Намери си тежести за него и давай 🙂

  4. ima ne6to tolko qko i motivira6to v zala koqto e oborudvana samo sus svobodni tejesti,nikakvi luskavi ma6ini,edna mujduka6ta svetlinka,steni izdrani ot pironi,golo jelezo da se tarkalq,paqjinata po tavana,eto tova az nari4am hard zala,za6toto i az sum hard,heini be kazal 4e mu e tolko jelqzna volqta 4e i v wc da be6e treniral pak 6te6e da e mistar olimpya,napulno go podkrepqm,i o6te ne6to v hard zala da ne se dopuskat jeni,ne sum obraten no ako iska6 da si jivotno v nai mizernata spor4ed nqkoi zala no ne i za teb to v neq ne trqbva da v.lizat jeni,nqma mqsto za razseivane,MLUKVAI I TRENIRAI !!!!!! BORN TO TRAIN!!!

  5. Здравей,имам въпрос свързан малко повече с практиката,опитвам се да направя мазата така казано,да сложа няколко уреда,но както се подразбира мястото е силно ограничено...Ако можеш да ми дадеш съвет как да импровизирам за да мога да правя клек?просто нямам място за здрава стойка.Мога да направя някаква при железар но трябва да е по-практична,някак си по-малка на размери или на 2 части 😕 сложен казус.Питам по простата причина ,че се притеснявам ако направя нещо да не се окаже много паянтово 😕 Благодаря!

    1. Незнам колко квадрата е това мазе и колко е високо, опитай да си направиш една силова клетка /рак стойка/.Тя може да ти съчетае всичко необходимо - за клек, лежанка, раменни преси, набиране. Виж потърси в нета снимка и спокойно може да си конструираш една.

  6. За колчетата за клека не знам колко тона слагаш, за да се разпаднат, виждал съм лекоатлети и ръгбисти да клякат с по 180-200 и нямаше инциденти. А пак ако толкова няма оборудване и лостовете в близкото училище са супер. Като деца, а и сега понякога висим по тях пък един халипав няма. Всичко е до постоянство и себераздаване. Лекоатлетките съм ги виждал да клякат със 100 в серии пък бяха с тела на модели, а тук някои ревльо скимти, че не могъл да качва кила и му се казва да кляка. Е от клекове (на такива "опасни" колчета) гаджето ми направи ебати яките крака и задник в добрия смисъл.

  7. Поредната добра статия на този страхотен сайт. Аз също съм си направил на двора лост за набиране, успоредка и стойка за клек. В момента работя върху лежанката. Всичко от което имате нужда е електрожен, ъглошлайф и стари метални тръби.Олимпийския лост ми го направи един приятел на струг, така че единственото за което съм похарчил пари са дисковете, за сметка на това инвестицията се възвръща многократно, защото вече не мисля да стъпвам във фитнес зала и въпроса не е само финансов, простите тренировки с големи тежести един два пъти седмично са многократно по-ефективни от безкрайното помпане на всевъзможни "уреди" и харчене на излишни пари във фитнес зали.Разбира се това важи ако не се приемат стероиди, в противен случай както и да тренираш (а дори и да не тренираш) се издуваш като балон...

  8. Ха, аз вкъщи на двора си бях направил лежанка от няколко дъски, а лоста ми беше една тръба от водопровод дебела долу горе колкото олимпийския лост. Oбаче беше куха, a за тежести - тухли четворки хахаха помня че тогава вдигах по 4 броя тухли, а пък за гиричка използвах един кардан от автомобил. И лост имах между две дървета само успоредката не можах да си направя. Това беше преди 4 години - бил съм на 14.

    1. Здравей Андрей и добре дошъл в trenirai.bg 🙂
      Наистина не се нуждаем от много за една хубава и здрава тренировка, дано повече хора разберат това!
      Поздрави

      1. ако ви липсват тези първични зали мога да ви поканя в Rado Gym на ул.цар Самуил пресечна на Притотска. Случайно попаднах там и най-накрая намерих това което ми трябва.Здрава Стоика за клек и тяга с подум на които спокоино можеш да праснеш щангата в земята.Само свободна тежест.Всичко описано по-горе без V успоредката но пък за сметка на това имаше вериги каквито съм виждал само по клипчетата с мотивациите :)Не че правя реклама на самата зала просто съм щаслив че още има такива фитнеси 🙂

          1. Дори са две веригите и са около 15 кг супер са за кофи и набирания.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар