Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

"Драг сгъване" за по-голям бицепс

12 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 14 сеп. 12 от Александър Георгиев

Когато планираме тренировката си за бицепс обикновено имаме в предвид упражнения като: сгъване с щанга от стоеж, сгъване с дъмбели и техните производни. Да това са добри упражнения особено най-базовите им варианти. Но дали това е всичко ?

Ако тренирате от скоро, най-вероятно това е всичко,което знаете.Ако тренирате от години, но някак си по инерция, то положението е същото.

Сега приятели ще ви предложа едно упражнение, което има много добра репутация, но както всичко старо е добре забравено. Може би сте чували, а може би дори сте правили упражнението "драг сгъване" или по наше му казано "влачене на щанга за бицепс".

Това е едно от най-популярните упражнения за бицепс изпълнявано от старите билдери. Защо сега не се прави - нямам идея и още повече,че няма  логика за това!

Изпълнение:

  • Изходното положение е същото като това, когато правим сгъване с щанга от стоеж.
  • Хвата е с длани нагоре и ширина колкото тази на раменете.
  • Хванете лоста така,че пръстите и палеца да обхващат лоста от двете страни.Ако са от едната или така наречения "маймунски хват" има вероятност дланите ви да се уморят преди бицепсите.
  • Сега започнете буквално да влачите щангата по тялото си към корема.Когато достигнете горната част на корема отпуснете обратно надолу по същия път.
  • При дърпането изнасяйте лактите максимално назад.
  • Дръжте тялото право и не се накланяйте напред или назад и не се навеждайте.

Погледнете добре картинките. На практика се получава нещо подобно на гребане с щанга, но от стоеж. Така изпълнено упражнението натоварва бицепса по един много суров начин.Жестокостта на това движение спрямо бицепса може да се определи и от тежестта с която го правите.При нормални обстоятелства "драг сгъването" се прави с 25 до 50 % по-голяма тежест от "обикновеното" сгъване с щанга.

А това как мислите,че ще ви се отрази на бицепсите?

НАЙ-НАКРАЯ Специализиран тренировъчен наръчник на Български език! Пълен с илюстрации и напътствия! Без значение дали сега започвате или тренирате от години – тази книга може да бъде вашият верен и непогрешим тренировъчен партньор! 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

12 коментара

  1. Благодаря ви много! Страхотна статия. Въпреки че тренирам само от година,усещам едно "плато" в бицепсите и изпомпването им. Това упражнение промени нещата, много добро изпомпване и контракция усетих. За първи път от 2 месеца насам всъщност усещам мускулна треска в бицепсите.

    1. Радвам се, че си намерил нещо полезно за себе си 🙂

  2. Мисля да го включа в тренировките следващите няколко седмици на мястото на класическото сгъване с щанга от стоеж. Въпроса ми е с крив лост може ли да се изпълнява или не е толкова ефективно?

  3. Искам и аз да ви споделя усещам ужасно голям удар на бицепса когато правя въртолета за рамо изглежда ми подобно на това но плюс това полчавам и по добро рамо 😀

  4. Мисля да го пробвам по начина 4-2-4,като заместя сгъването за бицепс от стоеж,да видим какво парене ще има и на кое повторение ще започне 🙂

  5. Здравейте!
    Изпробвах упражнението, както с лост, така и с дъмбели. Най – трудно за мен се оказа (както се досещате) правилното техническо изпълнение на движението. Само да се разсея за миг докато го правя и съм започнал да припомпвам гърба :D. Ползвам упражнението като първо натоварващо в тренировката за бицепс – 6-8 бр. повторения в серия.

  6. Да няма логика това упражнение да не е популярно – но на практика е така.
    Имам известен опит в областта на боди билдинга, а дори не съм чувал за това упражнение.
    Така става може би, защото съвременното фитнес общество се концентрира почти изцяло в изолиращите упражнения. А комплексните упражнения там, където не могат да се избегнат (напр. кофички и пулоувър) се възприемат като необходимо зло или просто не се правят :).
    Другото може би е в това, че на един начинаещ спортист(с големи амбиции и хъс), който иска да стане като Рони Колман, Джей Кътлър или Фил Хийт дори и да направи правилното движение, няма как да му обясниш, че трябва да дръпне тежестта основно с бицепсите, а не с гърба. И обратно когато прави гребане с щанга – да дърпа с гърба, а не с ръцете.
    И така май упражнения като това остават на заден план, отстъпвайки място на модерните изолиращи упражнения.
    Иначе на мен упражнение ми харесва – смятам да го изпробвам и то не еднократно, даже си мисля да пробвам и вариант с дъмбели.

    1. Здравей Живко,

      напълно споделям мнението ти и съм съгласен с теб.Прекалено много заблуди има около нас.

      Ще се радвам да споделиш опита си с това упражнение! 🙂

  7. По голямата тежест при "Драг сгъване" е възможна заради по-голямото участие на гърба и трапеца в изпълнението. Не съм го правил досега, но мисля ,че е много добро базово упражнение.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар