сряда , 18 септември 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Пет тренировъчни грешки които трябва да избягваме!
Пет тренировъчни грешки които трябва да избягваме!

Пет тренировъчни грешки които трябва да избягваме!

Здравейте, натурално трениращи приятели! Ако от дълго време не сте забелязали прогрес или нещо ви съмнява в моментната ви програма, моля хвърлете едно око по-долу.

Вече всички знаем ,че мускулите се правят трудно,че отнема време и са нужни знания.Няма начин, такъв е живота – преди да получиш трябва да дадеш или как беше приказката за безплатния обяд и американците.

Тренировките с тежести са може би най-добрата инвестиция която може да направим за своето тяло,за своето здраве и своето бъдеще, а ако щете и старини.

Разбирам и по-младите читатели които искат всичко „тук и сега“.Но както казах,нищо не идва на готово – трябва време, знания,труд и най-вече постоянство.

Тук ще изброя някои от най-големите тренировъчни грешки,които застават между нас и така жадуваните мускули:

  1. Не нараствате на сила – ако не покачвате силата си месец след месец и година след година,то не очаквайте някаква съществена промяна във външният си вид. Разбира се най-силните мускули не са най-големи и обратното,но определено има връзка между нарастването на сила и мускулната маса.Спомнете си първия принцип на бодибилдинга.
  2. Тренирате с грешните упражнения – сега е супер модерно да се тренира по сплит програма с по 4 упражнения за мускул или нещо подобно.Правят се упражнения за задно рамо,върха на бицепса,страничната глава на трицепса и долния клепач.За последното се шегувам,но схващате за какво става въпрос.Набляга се на всичко друго, но не и на основното.Създайте основната си маса с базовите упражнения и едва след това си играйте по украсата. Ето едни от най-добрите упражнения и ако нямате здравословен проблем е добре да ги правите.Нека програмата ви се върти около – Клек,Мъртва тяга,Повдигане от лег,Набиране,Гребане с щанга,Раменни преси с щанга,Кофички.
  3. Качвате прекалено бързо работните тежести – тук вина имат и собствениците на зали.Направо е недупостимо да няма тежести от по 1кг да не говорим за 0,5 кг. Разберете изграждането на силата става бавно и постепенно.С най-малките дискове които има по залите от по 2,5 кг – минумума с който може да увеличим тежестта е 5кг, е ако правите упражненията с по 100 и на горе килограми 5% увеличение е ОК.Ами ако тежестта е 50 или 60 кг? Както казва МакРобърт най-добрите покачвания са от по 1-2 кг на седмица. Нека помислим! В годината има 52 седмици или 12 месеца, ако качваме „само с по 4-5 кг“ на месец, то в края ще имаме „актив“ от +50-60кг ,как ви се струва?
  4. Лоша техника на изпълнение – Тренирането с базови упражнения е най-доброто, което може да направите за да изградите мускулната си маса.Но неправилното им изпълнение може да ви извади от строя за много дълго време. Запомнете правилната техника е „кралския път“ към големите мускули. Оставете егото си на входа на залата.Намалете тежестите и започнете да учите техниката.Когато станете 100% прецизен, едва тогава сте готов да трупате тежести по лоста и то внимателно.
  5. Прекалено много тренировки – може би най-голямата грешка.Ако тренирате натурално и не ползвате „подсилки“ е много глупаво да тренирате както „големите от списанията“.Крайния резултат в повечето случаи кръжи около нулата. Колкото и невероятно да звучи „бодибилдинга е много просто нещо“ – тренировка+храна+почивка=покачване на силата , а от там и на мускулната маса.Акo не качвате сила, което е първия признак за това дали сте на прав път,то или тренирате повече от колкото трябва или не се храните достатъчно или почивката е малко или всичко заедно. Има едно неписано правили за натурално трениращи, а то е че почивните дни трябва да са повече от тренировъчните.

Хубаво се вгледайте в тези 5 често срещани грешки и току виж сте намерили решение за вашия проблем.

НЕ ГУБИ ПОВЕЧЕ ВРЕМЕ В ЛУТАНЕ!!! 

Направи най-доброто от себе си… 

BRAWN ще ти покаже КАК!!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

4 коментара

  1. светльо

    Тренировка+храна+почивка= на сила + мускулна маса.
    Да оформя формулата. 🙂

  2. Това , че трябва да покачваме силата за да расте мускула е вярно за начинаещ и средно напреднал / максимум 3-4 год. след започване на тренировки с тежести/. За тези, които това е начин на живот се задоволяват просто тежестите да не намаляват. Иначе по тази логика 50 годишни трениращи с 30 години стаж в залата трябва да правят по 500 кг. тяга и 300 кг. лег.

    • Александър Георгиев

      Прав си и ти, но пак донякъде 🙂
      Дали си начинаещ или средно напреднал не се определя от това колко време си „висял в залата“, а от това до какви тежести и размери си стигнал.Иначе във всяка зала има „напреднали“ с по 5-6 години стаж, ама не им личи 🙂
      Качването на тежести е дори по-важно за напредналите,тъй като при тях това вече е много трудно и трябва да се правят какви ли не фокуси за да добавят едни 5-10 кг на година,така че от тая гледна точка няма опасност някой ей така да клекне с 300 кг на 50 години 🙂
      Но пък има случай, на мъже над 50-те да правят тяга с 220 кг – лично аз познавам един такъв напълно натурален пич 🙂

    • Божидар

      Каква логика те гони, бе? има си генетичен потенциал, който се достига за 3-5г. здрави тренировки. Александър ти е дал много точен пример с човека, кото познава. И аз си имам един такъв само дето е на 62 и вдигаме заедно на много упражнения. Давам ти пример 50кг бицепс осмици. В началото е важна грубата сила и маса, после идва оформянето. Това е имал в предвид с тази статия.
      Между другото снимката на Бил Пърл е много яка! Поздравления за нея, както и за другите черно-бели снимки „ала Дориан Иейтс“. Чудно защо все такива снимки слагаш 😉

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*