Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Мускулна маса за тинейджъри - Втора част

12 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 02 авг. 12 от Александър Георгиев

3.Тренирайте! – здравата тренировка е това което ще стимулира мускулния растеж.Без здраво и най-вече умно трениране само ще похабите храната.Какво означава умно? Така, първо се върнете към точка едно от тази статия.Второ, купете си една тетрадка и запишете изходните си данни – ръст,тегло,обиколки. Трето, запишете програмата по която ще тренирате и записвайте всяка една тренировка,отбелязайте- упражненията,сериите,тежестите и  всичко което ви се стори важно.

Ако искате мускулна маса забравете за лъскавите тренировки, “уникалните сплитове” и съветите на звездите .Те може и да са полезни, но не и за вас, не и сега, дори нещо повече могат да ви отдалечат от така жадуваните големи мускули.Наблегнете на това да положите една солидна основа и ако се съмнявате в този съвет, моля не забравяйте,че и най-големите звезди са почнали както малки и слаби момчета и са тренирали базово, като постепенно са изграждали своята сила и маса. Няма никакъв, ама никакъв смисъл да се копират техните тренировки, тъй като това не са тренировките ,с които са започвали.Това са тренировките, които правят към днешна дата.

Вашите тренировки трябва да са значително по-прости и обикновени,изградени от упражнения ,които натоварват повече от една мускулна група и такива които карат цялото тяло да работи. Ето ви три примерни варианта за тренировки в зависимост от развитието и стажа,който имате:

-Тренировка на цялото тяло - стаж 0-6 месеца

-Дву дневен сплит - стаж  6-12 месеца

Горна част  / Долна част

Гърди;гръб;рамо;корем / крака;ръце

-Тридневен сплит - повече от 12 месеца

Гърди;гръб / Крака;корем / Рамо;ръце

Крака;корем / Гърди;рамо;трицепс / Гръб;бицепс

Това са само примери за основно разпределение на тренировките.По-важното обаче е те да бъдат изградени от базови упражнения, чрез които да се опитвате да повишите силата си.Припомнете си основното правило на продуктивния бодибилдинг.

Подтиснете егото си.Напълно разбирам желанието да изпъкнем сред масата от трениращи в залата. Но това да подхранваме собственото си его не води до нищо съществено, най- много да се контузите. Да трябва да ставаме по-силни, но умно. Нащето състезание е с нас самите, трябва да ставаме по-силни от преди, но няма абсолютно никакъв смисъл да “разклатим голямата щанга “ бе да сме засегнали мускула който тренираме – надявам се,че ме разбирате.

 4.Почивка! – Нищо няма да се случи ако не дадем необходимото време на тялото да се възстанови. Винаги е било добре да се почива поне по един ден след всяка тренировка. Тази почивка е жизнено необходима за натурално трениращите и още по необходима за тинейджърите – нали помните вие все още израствате.Спете добре всяка нощ имай те хубав и здрав сън. Ако нощния живот ви влече, нека ви кажа нещо – нивата на хормона на разтежа са най-високи  по време на сън –по този начин  недоспивайки си вие сами си пречите на разстежа. Ако в деня на тренировка, се чуствате изморен или пък не сте спали добре,по-добре пропуснете и си дайте ден почивка.Няма смисъл да влизате в залата, ако не сте на 100% готов да дадете всичко от себе си. И последно, почивката е много важен момент в уравнението за разстежа, не забравяйте това.

5.Добавки! – Ето,че дойде време да обсъдим и тази “модерна”тема. Всеки втори въпрос във форумите е какво да пия,този протен добър ли е, да взема ли креатин и т.н. Така добавките определено имат място, но то е твърде надценено,било то умишлено или не.Не виждам абсолютно никакъв смисъл в това да дадеш 100-150 лева на месец за добавки, а после да не ти стигат парите за храна.Пичове, добаките са просто добавки, независимо какво пише и колко готина е рекламата. Основното е храната.Като начинаещи и най-вече  подрастващи единствените ви необходими добавки са един хубав комплекс от витамини и минерали.Стремете се да се храните добре, да приемате протеин във всяко хранене има време за добавки. Сега когато сте на малки килограми ако не може да си набавите протеина от храна, какво ще правите когато качите 15-20 килограма? Посмятай те малко все пак за пари става въпрос.

6.Не се вманиачавайте! Вие сте тинейджъри,още растете, живее ви се. Не робувайте на залата. Създайте си баланс и се радвайте на живота. Изградете равновесие между тренировките, училището,излизането с приятели и забавленията. Само когато имате баланс в живота си и не се налага да правите компромиси с нещата които обичате,само тогава ще имате спокойствието да следвате целите които си поставяте.

И така приятели, нахвърлях на бързо тези 6 момента , които аз смятам за важни.Напълно съм  убеден,че спазването или поне съобразяването с тях е чудесна предпоставка за успех.

Сподели с приятели

Подобни статии

Tренирай три дни в седмицата. Например  понеделник - сряда - петък. Tренирай ЗДРАВО в понеделник и петък. В сряда  значително по-леко, тренирайки с 60-70% oт... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Изключително съм щастлив, че тренировките за Хардгейнъри все повече и повече се харесват. Това са тренировки за обикновен човек, който тренира... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Дойде време да попълним любимата ми рубрика с още една превъзходна програма. Тренировките за Хардгейнъри, вече си спечелиха доста фенове, но... Прочети повече

12 коментара

  1. Интересна статия,но много ми се ще да задам един въпрос за права на чисти белтъчини на ден,голяма борба водя с моя син за това нещо,според мен и това което съм учила (с мед.образование съм)е прекалена,ежедневно приема по сто грама чисти протеини,на почти 16 години е..изхождам и от възрастта и развитието и най вече от последствията при прекалената консумация на такива храни.Моля ще бъда благодарна ако и.от вас получи съвет.

    1. Здравей Радка, относно белтъчините въпроса е доста спорен 🙂 Има различни съотношения грам протеин към килограм телесно тегло, като те се различават в годините според изследванията и новите знания. И аз не се ангажирам да твърдя, кое е правилно и кое не.
      За едно обаче съм абсолютно съгласен. Подрастващите не трябва да правят каквито и да е диети. Спорт плюс здравословно и най-вече разнообразно хранене е всичко, от което имат нужда да разстат и да се развиват.

      1. Като всеки родител,се старая децата ни да се хранят пълноценно и най вече здравословно, и диетите които точно в една определена възраст започват да заминат било то момчета или момичета,подръжавайки на някой който писал по форумите е много страшно за мен.Подкрепям разбира се с две ръце спорта,но не и някакви хранителни режими особено когато организма още не е завършил развитието си. Благодаря за отговора!

      1. Не искам да тренирам повече от 3 пъти в седмицата, в фитнес зала. Психически не ми е приятно да тренирам 4 пъти или повече. Искам да тренирам понеделник, сряда и петък в залата (3 дни) само с тежести и се чудя какъв сплит да използвам. Отделно от това аз съм лостаджия по сърце и съм си оставил задължителн ден - събота за тренировка с упражнения със собствено тегло на лостаджийската площадка в старото му училище. На 15 години съм. Февруари навършвам 16. На 31 март правя 1 година стаж в фитнеса.

          1. Прегледай раздела "Само за Хардгейнери" там има много тренировки които са само два пъти седмично. Може да си направиш комбинация с 1-2 тренировки в залата + 1 на лостовете!

  2. da vi popitam samo zna4i moje li da treniram po edna i su6ta programa no prez izvestno vreme da smenqm reda na uprajneniqta i saotvetno edni da gi zamenqm s drugi :p mersi predvaritelno

    1. Разбира се,че може. Но това не трябва да е хаотично. Много хора сменят,променят,разбъркват и правят още куп фокуси,защото така обърквали мускула, само че мускула го няма 🙂

      С други думи, трябва да има причина да се променя каквото и да е било.Ако не се даде шанс на една програма поне 2 месеца време, просто няма как да се разбере дали работи или не работи.

  3. Браво! Много хубава статия, можете и да напишете как трябва да се тренира правилно! Заради неправилно дишане получих двустранна ингвинална херния - 2 операции. И сега се налага поне една година да не дигам повече от 5кг.

    1. Съжалявам за това което ти се е случило. Надявам се да се оправиш скоро и да влезеш отново в залата.

      Дано този път да попаднеш на хора които разбират и които да имат желание да ти помогнат.

      Тренирането с инструктор е добро,но има и много ментета,така стават белите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар