Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Преден клек

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 11 юли 12 от Александър Георгиев

Писнало ли ви е да клякате?

Е пичове имам една лоша новина за вас - без клякане работата няма да стане. Тези от вас, които  са прочели книгата "СУПЕР КЛЕКОВЕ"  вече знаят за какво говоря. Ако искате да качвате маса клякайте, истина стара колкото света.

Разбирам,че клякането не е най-обичаното упражнение, дори напротив може би е най-мразеното.Много хора не клякат "имали си крака" или "не искам да стана като някой изрод" - само оправдания бих казал. Клека е основно упражнение, то натоварва цялото тяло и влияе върху метаболизма и хормоналните ни нива. Ако търсите '' нещо с анаболен ефект, ама да е натурално" то взимайте щангата и клякайте.

Дотук с клека има си цяла статия за него.Днес ще ви предложа една ефективна алтернатива, клякане с щанга на гърди или както повечето го наричат преден клек.

Клека с щанга на гърдите е доста подценявано упражнение, а не бива. Може би причината за това е незнанието как да се изпълнява. И определено има логика в това.

Най-големия проблем е поддържането на лоста на раменете.За да се справите с това, може би ще е необходимо да се заучат някои щангистки техники. Или по конкретно начина по,който държат щангата след като я обърнат пред гърди.

Има два начина на придържане на щангата върху раменете.Първия начин е тип "щангист" държите лоста с хват малко по-широко от раменете, лактите сочат нагоре така,че ръцете да са успоредни на пода, дланите гледат нагоре, а лоста лежи на предната част на раменете и горната част на гърдите.

Ако усещате, напрежение върху китките по-голямо отколкото може да понесете, то пробвайте втория начин. Тук кръстосваме ръцете пред гърди и с пръстите придържаме лоста който лежи на раменете ни.Отново  лактите трябва да са на високо и отново ръцете трябва да са успоредни на пода.

Ето и кратко описание на движението.

  1. Нагласете стойката за клек така,че лоста да ви се пада малко по-ниско от нивото на раменете.
  2. Вземете лоста по един от двата начина и отстъпете 1-2 крачки назад.
  3. Дръжте гърба изправен и лактите напред и нагоре
  4. Краката са разтворени малко по-широко от раменете и стъпалата гледат на вън.
  5. Сега поемете дълбоко въздух и клекнете до долу - точно така пълен клек или както казва Том Плац "задника до петите" - не го приемайте буквално,но определено е добре да се кляка до долу.
  6. Стигнете ли най-ниското ниво тръгнете веднага на горе, започнете да издишате когато преминете мъртвата точка на движението.
  7. Направете го отново и отново.

Предния клек е чудесна алтернатива на стандартния клек, разбира се не може да го замени напълно, но може да е полезен.

Ако имате проблем в кръста това е идеалния вариант за вас.  Ако ви е писнало да клякате, това е възможност да разнообразите и отново да сте в играта. Ако ли пък не сте го правили никога - опитайте!

А вие клякате ли?

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

2 коментара

  1. Много добра статия ! Моят въпрос е дали мога да правя заден и преден клек в една тренировка , тъй като краката ми са изоставаща група.

    1. Здравей danail ,
      можеш разбира се, Арнолд често е включвал и двете упражнения.Но тук въпроса е друг ще можеш ли да се справиш с натоварването и съответно възстановяването след това.Ако отговора е ДА,значи всичко е ОК,но само ти може да разбереш това.Опитай 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар