четвъртък , 25 април 2019
Начало » Само за Хардгейнери » Мускулна маса за тинейджъри – Първа част
Мускулна маса за тинейджъри – Първа част

Мускулна маса за тинейджъри – Първа част

Здравейте приятели, днес искам да обърна внимание на един често задаван въпрос към мен. Получавам не малко писма от читатели на сайта, с молба за съвет относно качването на мускулна маса. Пишат момчета на по 14-15-16 години и малко по-големи. Всички те искат да разберат тайната. Тайната е, че няма тайна.

Както споменавам в страницата “за мен” ,фитнеса днес е предимно индустрия и всички ние волно или не волно ставаме клиенти, а “най-сладката” таргет група са подрастващите.Защо ли?

Едно момче на 15 години има твърде малко жизнен опит,твърде наивно е и трудно може да види реалността. На тези години не стъпваме по земята, а ходим в облаците и “морето е до колене”.Взимаме лъскаво фитнес списание и там “човека с големите мускули” казва  “ този протеин е супер за изграждане на големи мускули, не си пропускай шанса” или “без това и това няма да стане” или “ 4 дневен сплит за супер размери”.Познато ли вие? Какъв е крайния резултат? В най-добрия случай 1 на 10 успява да постигне що годе нещо прилично.А другите?

Пичове, не усложнявайте нещата. Най-добрите програми, най-добрите диети или ако щете, най-добрите методи са толкова прости, че чак не е за вярване. Както съм казвал и преди, излишното усложнение само води до объркване и отклоняване от правия път.

Тук  ще се опитам максимално опростено да ви представя основните правила които трябва да следвате:

1.Образовай те се! – когато почваме да играем нова игра ние винаги отделяме време, за да се запознаем с правилата. Е тук е абсолютно същото. Трябва да научите основните неща.Да научите какво е протеин,въглехидрати,мазнини,калории.Да наименованията на мускулните групи и основните упражнения за тях.Трябва да научите какво е прогресивно натоварване и защо трябва да го прилагате. Това е не е кой знае какво.За по-любознателните е добре да се запознаят и с историята на бодибилдинга, легенди,звезди и т.н. Четете и се образовайте, бодибилдинга е много повече умствен спорт от колкото си мислите.

2.Яжте,яжте и пак яжте! – когато някой ме попита защо не качва , след като тренира по едикояси програма.Първия въпрос който задавам е- Как се храниш?Когато получа отговора всичко става ясно. Девет от десет тинейджъри не се хранят достатъчно за целта. Момчета, вие сега растете, освен за мускули трябва да се храните и за естествения си растеж.В момента хормоните ви бушуват, тялото ви се изгражда,хиперактивни сте, а  искате и да трупате мускули.Как мислите,че ще стане? Няма да прибавите и грам, ако не създадете калориен излишък, а за целта яжте, яжте и пак яжте.

Разбира се това не означава,че трябва да омитате всичко което ви се изпречи пред очите.Все пак имайте едно на ум. Наблегнете на здравословните храни, а някое друго залитане към МакДоналдс няма да е фатално. Яжте:пиле,риба,телешко,свинско,яйца,сирене,извара,мляко,картофи,ориз,пълнозърнест хляб, макарони,овесени ядки,много плодове и зеленчуци. Ако сте прекалено слаби за ръста си, то не се вживявайте,чак толкова и не се престаравайте в следването на правила.Някоя друга калория дошла от мазнини или сладко може да ви се отрази добре.

Яжте по-често, имате нужда от калории ! Имате нужда от калории, нали помните,че освен да качвате мускули, трябва да си подсигурите и естествения процес на растеж в който се намирате.Хранете се поне 4 пъти, най-добре 5 или 6.Нека разстоянието между храненията бъде 3 или 4 часа. Приготвяйте си храна за училище, носете си сандвичи или кутия с с нещо вкусно и още по-важно с правилно съдържание.Така няма да разчитате на случайността и ще избегнете да давате пари за храни които няма да ви свършат работа….

 

Реални тренировки за Реални резултати

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*