Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Мускулна маса за тинейджъри - Първа част

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 31 юли 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели, днес искам да обърна внимание на един често задаван въпрос към мен. Получавам не малко писма от читатели на сайта, с молба за съвет относно качването на мускулна маса. Пишат момчета на по 14-15-16 години и малко по-големи. Всички те искат да разберат тайната. Тайната е, че няма тайна.

Както споменавам в страницата “за мен” ,фитнеса днес е предимно индустрия и всички ние волно или не волно ставаме клиенти, а “най-сладката” таргет група са подрастващите.Защо ли?

Едно момче на 15 години има твърде малко жизнен опит,твърде наивно е и трудно може да види реалността. На тези години не стъпваме по земята, а ходим в облаците и “морето е до колене”.Взимаме лъскаво фитнес списание и там “човека с големите мускули” казва  “ този протеин е супер за изграждане на големи мускули, не си пропускай шанса” или “без това и това няма да стане” или “ 4 дневен сплит за супер размери”.Познато ли вие? Какъв е крайния резултат? В най-добрия случай 1 на 10 успява да постигне що годе нещо прилично.А другите?

Пичове, не усложнявайте нещата. Най-добрите програми, най-добрите диети или ако щете, най-добрите методи са толкова прости, че чак не е за вярване. Както съм казвал и преди, излишното усложнение само води до объркване и отклоняване от правия път.

Тук  ще се опитам максимално опростено да ви представя основните правила които трябва да следвате:

1.Образовай те се! – когато почваме да играем нова игра ние винаги отделяме време, за да се запознаем с правилата. Е тук е абсолютно същото. Трябва да научите основните неща.Да научите какво е протеин,въглехидрати,мазнини,калории.Да наименованията на мускулните групи и основните упражнения за тях.Трябва да научите какво е прогресивно натоварване и защо трябва да го прилагате. Това е не е кой знае какво.За по-любознателните е добре да се запознаят и с историята на бодибилдинга, легенди,звезди и т.н. Четете и се образовайте, бодибилдинга е много повече умствен спорт от колкото си мислите.

2.Яжте,яжте и пак яжте! – когато някой ме попита защо не качва , след като тренира по едикояси програма.Първия въпрос който задавам е- Как се храниш?Когато получа отговора всичко става ясно. Девет от десет тинейджъри не се хранят достатъчно за целта. Момчета, вие сега растете, освен за мускули трябва да се храните и за естествения си растеж.В момента хормоните ви бушуват, тялото ви се изгражда,хиперактивни сте, а  искате и да трупате мускули.Как мислите,че ще стане? Няма да прибавите и грам, ако не създадете калориен излишък, а за целта яжте, яжте и пак яжте.

Разбира се това не означава,че трябва да омитате всичко което ви се изпречи пред очите.Все пак имайте едно на ум. Наблегнете на здравословните храни, а някое друго залитане към МакДоналдс няма да е фатално. Яжте:пиле,риба,телешко,свинско,яйца,сирене,извара,мляко,картофи,ориз,пълнозърнест хляб, макарони,овесени ядки,много плодове и зеленчуци. Ако сте прекалено слаби за ръста си, то не се вживявайте,чак толкова и не се престаравайте в следването на правила.Някоя друга калория дошла от мазнини или сладко може да ви се отрази добре.

Яжте по-често, имате нужда от калории ! Имате нужда от калории, нали помните,че освен да качвате мускули, трябва да си подсигурите и естествения процес на растеж в който се намирате.Хранете се поне 4 пъти, най-добре 5 или 6.Нека разстоянието между храненията бъде 3 или 4 часа. Приготвяйте си храна за училище, носете си сандвичи или кутия с с нещо вкусно и още по-важно с правилно съдържание.Така няма да разчитате на случайността и ще избегнете да давате пари за храни които няма да ви свършат работа....

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Tренирай три дни в седмицата. Например  понеделник - сряда - петък. Tренирай ЗДРАВО в понеделник и петък. В сряда  значително по-леко, тренирайки с 60-70% oт... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Изключително съм щастлив, че тренировките за Хардгейнъри все повече и повече се харесват. Това са тренировки за обикновен човек, който тренира... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Дойде време да попълним любимата ми рубрика с още една превъзходна програма. Тренировките за Хардгейнъри, вече си спечелиха доста фенове, но... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още