Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Защо мускулите не растат? - Ами погледнете в дневника!

5 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 14 юли 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Кое е първото нещо което трябва да направите когато мускулите спрат да растат?

Успешния резултат в бодибилдинга е съвкупност от три основни елемента - тренировка, хранене и възстановяване. Всеки един от тях има своите съставни части и е от особена важност да бъдат проследявани и при необходимост корегирани. Нека дам един нагледен пример, без значение дали тренирате за мускулна маса,релеф или само за тонус,то тези елементи съдържат следното:

ТРЕНИРОВКИ:

  • тренировъчни дни
  • разпределение на мускулните групи
  • упражнения
  • серии
  • повторения
  • тежести
  • тренировъчни принципи
  • силови рекорди
  • кардио
  • изводи

ХРАНЕНЕ:

  • калории
  • протеини
  • въглехидрати
  • протеини
  • брой на храненията
  • изводи

ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ:

  • почивни дни
  • сън
  • стречинг
  • витамини и минерали
  • добавки
  • психично състояние
  • изводи

Както виждате това са над 20 елемента, които е добре да се следят. Разбира се може и да ги съкратите или пък увеличите, спрямо вашите нужди. Просто тук съм показал нещата, които аз следя.

Сега се замислете колко време може да помните всяко едно от тях - седмица, месец....Гарантирам, че няма да е за дълго 🙂

Приятели бодибилдинга е път по който ние вървим с цел да постигнем нещо конкретно. Ако сме от късметлиите, при които всичко се получава от раз, то може и да нямаме нужда от такива записки. Но за повечето от нас писането на дневник е като маркиране на пътя по който вървим. Воденето на дневник и най-вече редовното анализиране на информацията там е единствения начин да опознаем тялото си и как то реагира. Дневника може да ни покаже къде бъркаме или пък какво ни носи успех. Може да ни покаже дали приемаме достатъчно калории и протеини или пък дали някоя добавка действа или не.

Отделете време, купете си една тетрадка и почнете. Измерете се, тегло, ръст, размери. Напишете си програмата, която ще следвате за следващите 3 месеца. Определете нуждата си от калории, протеини и въглехидрати в зависимост от целите.

Сега вече сте готови. Трябва ви само 10-15 минути на ден, за да въведете информацията. В края на всеки месец отделете малко повече време, направете си отново измерванията и анализирайте какво се е случило. Правете промените само на базата на задълбочен анализ и никога на око.

Всяка една промяна трябва да бъде подсказана от дневника, не импровизирайте - работете само с факти. Не влагайте чувства и емоции, гледайте трезво и ще откриете какво работи за вас и какво не, без да дадете и един лев за персонален треньор - защото вие вече сте си такъв!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека да започна тази моя история от средата на март тази година. Есента съпругата ми и синът ми изкараха гадният covid... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Искам днес да поговорим за търпението. Едно качество, което е сред топ 3 на успешните хора. Да, знам 21 век сме... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В началото сме на една чисто нова година и на едни 365 чисто нови дни. Как ще ги изпълним това зависи... Прочети повече

5 коментара

  1. Лично мнение. Воденето на дневник може да е от полза само за тези, които имат повече или много свободно време. От дневника значение имат само някои елементи на тренировките. Хранене, възстановяване, това е валидно за хора, които работят по 2-3 часа дневно, могат да спазват режим и всичко останало. В последните 15-16 години, да спазваш цяла тренировъчна програма е абсурд. Аз съм спазвал такава като момченце и някъде до 24-26години. Стреса, нередовното хранене, безсънието, лошия сън, семейство,грижи, деца, работа, родители и всичко останало, могат да ти стопят мускулатурата за 2-3седмици. Естествено тук голямо значение има да преодоляваш болка, страдание, волята, упоритостта да продължиш напред.

  2. Здравей Александър може ли да те помоля да дадеш един пример как точно какво и кога го записваш .В дните които не тренираш предполагам записваш храненията си как се чувстваш възстановяването как ти се отразява,но все пак ще ти бъда страшно благодарен ако покажеш как точно го правиш.И другото което ме интерсува записваш ли с какво
    точно се храниш всяка една отделна храна или просто на момента изчисляваш в кое колко калорий протеини,въглехидрати и мазнини има и на края ги сумираш и записваш.Просто за да покажеш кое как да се прави точно приемам съветите ти като професионални!!!

    1. Изпреварваш събитията 🙂 имаме готова статия за това на която не и е дошъл реда, но ще я дръпна напред 🙂

      1. Значи да я очакваме скоро така ли много ще съм благодарен ако бъде по-скоро просто искам да го направя както трябва и това с тренировъчният дневник много ми хареса и заинтригува и за това съм малко настоятелен за което се извинявам !!!

  3. Поддържането на трен.дневник е като да правите
    карта на своето пътуване.Вие трябва да отбелязвате
    всеки ход - бил той правилен или грешен.Пътят за
    изграждане на съвършена физика е доста дълъг,за
    да запомните всички детайли.
    Иначе ще свършите като плъха ,хванат в лабиринта,
    безуспешно търсещ вярната пътека,която води
    към успеха.
    Майк Менцер

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар