сряда , 23 май 2018
Начало » Упражнения » Да подпалим бедрата със Зерчер клек!
Реални тренировки за реални резултати
Да подпалим бедрата със Зерчер клек!

Да подпалим бедрата със Зерчер клек!

Здравейте приятели, днес ще ви дам една идея с която може да разнообразите тренировката си за крака. Може би никога преди не сте чували за „Зерчер клек“ или за неговия създател. Разбираемо е, в наши дни упражненията и техниките,които „старите билдери“ са изпълнявали с успех не са никак популярни.

Днес дори няма стойки за „нормален“ клек във всички зали. Случвало ми се е да посетя зала в която единствения шанс да „потренираш“ карката си е една лег-преса с верига, машини за разгъване и разгъване.Е това е нормално, все пак мускулите от кръста на горе са много по важни….за плажа.

Иронията на страна,но наистина в нашата фитнес култура,тренировката за крака е много,много назад.Правят се сплитове, с всевъзможни комбинации и безброй упражнения за „плажните мускули“, а краката се слагат някъде накрая след рамо например и то с 2-3 упражнения.

Както и да е,щом четете този пост предполагам сте наясно с важността и най-вече необходимостта да тренираме и другата половина на тялото си.

Зерчер клякането носи името на своя откривател Ед Зерчер. Той е бил известен американски силов атлет, състезавал се с успех през 30-те години на 20-ти век.

Едва ли сте виждали някой да прави този клек, но това не означава,че не е ефективен.Това движение така ще бомбандира бедрата ви,че на другия ден няма да може да ходите нормално.Разбира се лъвския пай се пада на бедрата, но определено ще сте доволни и от натоварването в задните бедра и седалището.

Препоръки за изпълнение:

  • Нагласете лоста на щангата така,че да е на ниво на кръста ви.Най-добре е да се използва силова клетка, там има възможност подпорите да се нагласят на различни нива.Ако нямате в залата такава,че трябва да нагласите стойките за клек достатъчно ниско.
  • Застанете пред лоста, сгънете ръцете с длани към вас, наведете се и пъхнете ръце под щангата, така че тя да легне върху ръцете ви там където се сгъват.
  • Дръжте гърба прав и равен с лека чупка в кръста, главата ви трябва да е в една линия с тялото.
  • Разкрача нека да е колкото ширината на рамената или малко по-широк, а коленете леко свити.
  • Сега изпъчете гърди и откачете щангата от стойките и се изправете, започнете движението.
  • Клякайте докато бедрата не стана успоредни на пода или малко по-надолу, ако сте достатъчно гъвкави и не разваляте формата на изпълнение.
  • Изправете се и започнете повторението от начало – сами преценете колко повторения да направите, аз лично препоръчвам 10-15.
  • Не се хвърляйте на тежести за които още не сте готови, почнете предпазливо.

Разбира се нищо не може да замени „стария“ и „старомоден“ клек, но Зечер клека е не лоша алтернатива. Може да го използвате за разнообразие или пък за нещо ново в програмата ви за крака.

Какъв ще е мотива няма никакво значение, важно е да се опита и когато сте на „ти“ с това движение и почнете с да го правите със сериозни тежести идва времето и за оценки.

Кой ще си подпали бедрата?!

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

5 коментара

  1. Противно на това което авторът си мисли ,в кварталната зала съм виждала всички тези „забравени“ упражнения . Ето вчера видях и този клек! И „пуловър“ също !

  2. Честита Нова Година и на вас! След такъв коректен отговор няма какво да кажа освен да ви отдам респект…надявам се не съм обидил никого , но клека във всичките му форми е най-сериозното упражнение и най-градивно откъм мускулатура , а и опасно ако не се подходи внимателно към него , затова статиите за него трябва да са добре систематизирани, за да се избегнат евентуални рискове при по-младите и неопитни спортисти.Иначе като цяло чета статиите ви и харесвам изложената от вас информация!

  3. Абе вие добре ги палите тези бедра , ама вземете и проучете първо добре информацията за тази дисциплина и тогава пишете , защото така бихте насочили погрешно хора , които вероятно имат потенциал !
    Главата не се позиционира на една линия с гърба , винаги поглед директно напред и това не важи само за този вид клек , освен това няма такива работи като да се клекне до паралел или малко под него … това е семкарска работа, клека винаги се извършва до най-долна точка по олимпийски принцип.Ревизирайте си нещата , защото много хора ви четат !

    • Александър Георгиев

      Здравей Емил и Честита Нова Година! Възможно е да има пропуски. Ще прегледаме отново статията и съответно източника за нея и ако намерим такива, то те ще бъдат оправени. Поздрави!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*