петък , 17 август 2018
Начало » Упражнения » Да подпалим бедрата със Зерчер клек!
Трябва ти повече мускулна маса? СМЕНИ ТАКТИКАТА!
Да подпалим бедрата със Зерчер клек!

Да подпалим бедрата със Зерчер клек!

Здравейте приятели, днес ще ви дам една идея с която може да разнообразите тренировката си за крака. Може би никога преди не сте чували за „Зерчер клек“ или за неговия създател. Разбираемо е, в наши дни упражненията и техниките,които „старите билдери“ са изпълнявали с успех не са никак популярни.

Днес дори няма стойки за „нормален“ клек във всички зали. Случвало ми се е да посетя зала в която единствения шанс да „потренираш“ карката си е една лег-преса с верига, машини за разгъване и разгъване.Е това е нормално, все пак мускулите от кръста на горе са много по важни….за плажа.

Иронията на страна,но наистина в нашата фитнес култура,тренировката за крака е много,много назад.Правят се сплитове, с всевъзможни комбинации и безброй упражнения за „плажните мускули“, а краката се слагат някъде накрая след рамо например и то с 2-3 упражнения.

Както и да е,щом четете този пост предполагам сте наясно с важността и най-вече необходимостта да тренираме и другата половина на тялото си.

Зерчер клякането носи името на своя откривател Ед Зерчер. Той е бил известен американски силов атлет, състезавал се с успех през 30-те години на 20-ти век.

Едва ли сте виждали някой да прави този клек, но това не означава,че не е ефективен.Това движение така ще бомбандира бедрата ви,че на другия ден няма да може да ходите нормално.Разбира се лъвския пай се пада на бедрата, но определено ще сте доволни и от натоварването в задните бедра и седалището.

Препоръки за изпълнение:

  • Нагласете лоста на щангата така,че да е на ниво на кръста ви.Най-добре е да се използва силова клетка, там има възможност подпорите да се нагласят на различни нива.Ако нямате в залата такава,че трябва да нагласите стойките за клек достатъчно ниско.
  • Застанете пред лоста, сгънете ръцете с длани към вас, наведете се и пъхнете ръце под щангата, така че тя да легне върху ръцете ви там където се сгъват.
  • Дръжте гърба прав и равен с лека чупка в кръста, главата ви трябва да е в една линия с тялото.
  • Разкрача нека да е колкото ширината на рамената или малко по-широк, а коленете леко свити.
  • Сега изпъчете гърди и откачете щангата от стойките и се изправете, започнете движението.
  • Клякайте докато бедрата не стана успоредни на пода или малко по-надолу, ако сте достатъчно гъвкави и не разваляте формата на изпълнение.
  • Изправете се и започнете повторението от начало – сами преценете колко повторения да направите, аз лично препоръчвам 10-15.
  • Не се хвърляйте на тежести за които още не сте готови, почнете предпазливо.

Разбира се нищо не може да замени „стария“ и „старомоден“ клек, но Зечер клека е не лоша алтернатива. Може да го използвате за разнообразие или пък за нещо ново в програмата ви за крака.

Какъв ще е мотива няма никакво значение, важно е да се опита и когато сте на „ти“ с това движение и почнете с да го правите със сериозни тежести идва времето и за оценки.

Кой ще си подпали бедрата?!

Добре дошъл в СТАРАТА ШКОЛА!!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

5 коментара

  1. Противно на това което авторът си мисли ,в кварталната зала съм виждала всички тези „забравени“ упражнения . Ето вчера видях и този клек! И „пуловър“ също !

  2. Честита Нова Година и на вас! След такъв коректен отговор няма какво да кажа освен да ви отдам респект…надявам се не съм обидил никого , но клека във всичките му форми е най-сериозното упражнение и най-градивно откъм мускулатура , а и опасно ако не се подходи внимателно към него , затова статиите за него трябва да са добре систематизирани, за да се избегнат евентуални рискове при по-младите и неопитни спортисти.Иначе като цяло чета статиите ви и харесвам изложената от вас информация!

  3. Абе вие добре ги палите тези бедра , ама вземете и проучете първо добре информацията за тази дисциплина и тогава пишете , защото така бихте насочили погрешно хора , които вероятно имат потенциал !
    Главата не се позиционира на една линия с гърба , винаги поглед директно напред и това не важи само за този вид клек , освен това няма такива работи като да се клекне до паралел или малко под него … това е семкарска работа, клека винаги се извършва до най-долна точка по олимпийски принцип.Ревизирайте си нещата , защото много хора ви четат !

    • Александър Георгиев

      Здравей Емил и Честита Нова Година! Възможно е да има пропуски. Ще прегледаме отново статията и съответно източника за нея и ако намерим такива, то те ще бъдат оправени. Поздрави!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*