Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Да подпалим бедрата със Зерчер клек!

7 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 26 юли 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели, днес ще ви дам една идея с която може да разнообразите тренировката си за крака. Може би никога преди не сте чували за "Зерчер клек" или за неговия създател. Разбираемо е, в наши дни упражненията и техниките,които "старите билдери" са изпълнявали с успех не са никак популярни.

Днес дори няма стойки за "нормален" клек във всички зали. Случвало ми се е да посетя зала в която единствения шанс да "потренираш" карката си е една лег-преса с верига, машини за разгъване и разгъване.Е това е нормално, все пак мускулите от кръста на горе са много по важни....за плажа.

Иронията на страна,но наистина в нашата фитнес култура,тренировката за крака е много,много назад.Правят се сплитове, с всевъзможни комбинации и безброй упражнения за "плажните мускули", а краката се слагат някъде накрая след рамо например и то с 2-3 упражнения.

Както и да е,щом четете този пост предполагам сте наясно с важността и най-вече необходимостта да тренираме и другата половина на тялото си.

Зерчер клякането носи името на своя откривател Ед Зерчер. Той е бил известен американски силов атлет, състезавал се с успех през 30-те години на 20-ти век.

Едва ли сте виждали някой да прави този клек, но това не означава,че не е ефективен.Това движение така ще бомбандира бедрата ви,че на другия ден няма да може да ходите нормално.Разбира се лъвския пай се пада на бедрата, но определено ще сте доволни и от натоварването в задните бедра и седалището.

Препоръки за изпълнение:

  • Нагласете лоста на щангата така,че да е на ниво на кръста ви.Най-добре е да се използва силова клетка, там има възможност подпорите да се нагласят на различни нива.Ако нямате в залата такава,че трябва да нагласите стойките за клек достатъчно ниско.
  • Застанете пред лоста, сгънете ръцете с длани към вас, наведете се и пъхнете ръце под щангата, така че тя да легне върху ръцете ви там където се сгъват.
  • Дръжте гърба прав и равен с лека чупка в кръста, главата ви трябва да е в една линия с тялото.
  • Разкрача нека да е колкото ширината на рамената или малко по-широк, а коленете леко свити.
  • Сега изпъчете гърди и откачете щангата от стойките и се изправете, започнете движението.
  • Клякайте докато бедрата не стана успоредни на пода или малко по-надолу, ако сте достатъчно гъвкави и не разваляте формата на изпълнение.
  • Изправете се и започнете повторението от начало - сами преценете колко повторения да направите, аз лично препоръчвам 10-15.
  • Не се хвърляйте на тежести за които още не сте готови, почнете предпазливо.

Разбира се нищо не може да замени "стария" и "старомоден" клек, но Зечер клека е не лоша алтернатива. Може да го използвате за разнообразие или пък за нещо ново в програмата ви за крака.

Какъв ще е мотива няма никакво значение, важно е да се опита и когато сте на "ти" с това движение и почнете с да го правите със сериозни тежести идва времето и за оценки.

Кой ще си подпали бедрата?!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

7 коментара

  1. Пропуснато е да се каже, да се ползва кърпа : понеже лоста доста се набива ръцете. Увива се около лоста и готово. Правя го това упражнение, вместо преден клек и работи , товари пази при ишиас, за това го правя. Освен това е и по удобно за правене от предният клек с щанга на гърдите.

    1. Ето, който го прави, знае 🙂 Добро допълнение!

  2. Противно на това което авторът си мисли ,в кварталната зала съм виждала всички тези "забравени" упражнения . Ето вчера видях и този клек! И "пуловър" също !

  3. Честита Нова Година и на вас! След такъв коректен отговор няма какво да кажа освен да ви отдам респект...надявам се не съм обидил никого , но клека във всичките му форми е най-сериозното упражнение и най-градивно откъм мускулатура , а и опасно ако не се подходи внимателно към него , затова статиите за него трябва да са добре систематизирани, за да се избегнат евентуални рискове при по-младите и неопитни спортисти.Иначе като цяло чета статиите ви и харесвам изложената от вас информация!

  4. Абе вие добре ги палите тези бедра , ама вземете и проучете първо добре информацията за тази дисциплина и тогава пишете , защото така бихте насочили погрешно хора , които вероятно имат потенциал !
    Главата не се позиционира на една линия с гърба , винаги поглед директно напред и това не важи само за този вид клек , освен това няма такива работи като да се клекне до паралел или малко под него ... това е семкарска работа, клека винаги се извършва до най-долна точка по олимпийски принцип.Ревизирайте си нещата , защото много хора ви четат !

    1. Здравей Емил и Честита Нова Година! Възможно е да има пропуски. Ще прегледаме отново статията и съответно източника за нея и ако намерим такива, то те ще бъдат оправени. Поздрави!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар