петък , 6 декември 2019
Начало » Хранене » Много мляко за много мускули
Много мляко за много мускули

Много мляко за много мускули

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще обърна внимание на един източник на протеин,който е достоен за уважение и който ще ви донесе много мускули!

Преди много,много години старите културисти са използвали млякото с голям успех в стремежа си да покачат мускули.Това напрактика е бил техния „Mass Gainer„. Само помислете в литър прясно мляко има приблизително 30 гр протеин, 30 гр мазнини и почти 50 гр въглехидрати, като прибавим и калорийното съдържание от 600 калории, картинката става много интересна.

Преди 50 и повече години млякото е било на такава почит,че силните мъже по това време са пиели минимум по 3 литра на ден.Имало е и изключения като Пол Андерсън „най-силния мъж на земята“, който рядко падал под 5 литра. Но това е само част от картинката, културистите от старата ера са правели и много клекове, не случайно се появила и фразата „клек + мляко“.

Още  „Бащата на клека“ Джоузеф Къртис Хайз преди повече от 70 години е достигнал „чудовищните“ 136 кг лично тегло,като е следвал програма с клек, здраво хранене и разбира се много мляко.Като казвам много имайте в предвид много литри. Така хората освен,че са използвали обикновени упражнения са употребявали и обикновена храна и са качвали много,много  мускули, без добавки,без химия, без изчисление на калориите и без всичко това което днес имаме на разположение.Въпреки това са постигали резултати, които днес постигат само хора на „твърдо гориво“.

Какво означава това за нас? Много просто,само трябва да опростим нещата,трябва да ги направим по-елементарни, а не по-сложни.Когато нещо стане много сложно,следва объркване и лесно губим пари и време.Поне аз знам така, а и личният ми опит го подсказва.Можем да вземем пример от железните мъже и да опростим нещата – здрави тежки тренировки, само базови движения,здрава почивка и много храна, като не изключваме млякото разбира се.

И как да го използваме? Има един момент,който трябва да се отбележи – не всеки може да приеме прясното мляко, това е така,тъй като когато станем възрастни, повечето от нас губят един ензим отговорен за усвояването на лактозата в него. При други няма проблем.Ако сте от тези на, които прясното мляко не им понася,то минете на кисело мляко,поне аз така правя.Какъвто и вид да изберете запомнете,че само 2 литра ще ви даде 60 гр протеин и близо 1/3 от дневните калории ако тежите 80-85 килограма.

Накрая ще ви подскажа и за един калоричен и високо протеинов шейк използван навремето с цел покачване на тегло – 1/2 литър  прясно мляко,2 яйца и 2 до 4 лъжици сладолед. Това между другото е и любимия шейк на младия Арнолд.

Ако тренирате за мускулна маса и искате да повишите теглото си, то не забравяйте МЛЯКОТО!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

20 коментара

  1. WinterSoldier

    Здравейте, имам въпрос за мляко след тренировка, доста хора твърдят ,че приемането на мазнини след тренировка забавяло усвояването на храната, но като гледам при старата школа такива неща са отсъствали , какво е вашето мение ? 🙂

    • Александър Георгиев

      И колко да я забави? 🙂 А, това дали ще е фатално? Не мисля! 🙂
      Ако ти понася млякото си пий мляко, аз винаги си бъркам протеина с мляко. Просто много научно обоснована информация се появи напоследък и хората взеха да вярват, че колкото е по-сложно едно нещо толкова по-добър резултат ще даде. А, това не е така! Справка – Старата школа 🙂

      • WinterSoldier

        Много сте прав напоследък всички станаха научни работници , работят с изследвания уж това, уж онова , а истината е толкова проста. Хората много преди нас са ги правили нещата без изследвания и т.н. Аз заради това ползвам вашия сайт и книгите от него, защотот методиките са доказани и работят!

        • Александър Георгиев

          Радвам се, че сайта ти допада и намираш нещо полезно за себе си 🙂

  2. Кристиян

    Здравейте! Чудех се дали ще мога да кача килограми, ако пия прясно мляко всеки ден? По колко литра трябва да пия 2 – 3 ?

    • Александър Георгиев

      Здрасти Кристиян, млякото само по себе си не е достатъчно. То трябва да е част от общия хранителен план, като калории и протеини.

  3. „незабравяйте“ -> не забравяйте*

  4. Йордан

    През кое време е най-добре да се пие прясно мляко и кога кисело ? Аз примерно закусвам с кисело мляко , доколкото знам не е хубаво преди тренировка ?

    • Александър Георгиев

      Въпрос на вкус и избор, няма особено значение. Това за млякото преди тренировка за първи път чувам!

  5. Георги Колев

    МЛЯКОТО е много подценявана храна не само в
    областта на фитнеса(общо казано)но и в еже-
    дневието ни.И пренебрегвана.За съжаление.
    Можеш да провериш стойностите му навсякъде.
    Не виждам място за притеснение.
    Абсолютно биологично равновесие.При това
    естествено.Природата си знае работата.
    ОСТАНАЛОТО Е ЧИСТА МАНИПУЛАЦИЯ.
    Набляга се на дребни и маловажни детайли
    много повече отколкото на цялостната полза
    от употребата му.А тя е много голяма.
    Не умалуважавайте този факт.
    Притеснявайте се за мазнините във вафличката
    или малката пастичка,в колбасите и каймите
    а не в млякото.Всички сме пораснали с мляко.
    Като малки можем, а като големи – не.Защо?
    Явно тогава не сме „разбирали“ за разлика
    от сега.Знаем повече,но това не ни прави
    автоматично по-практични.
    Многото въпроси водят до други въпроси
    вместо до отговори.
    Всички млечни добавки са производни.
    Струват в десетки пъти повече!!!
    Заради няколко ГРАМА по-малко мазнини.
    Струва ли си?
    Аз като човек употребяващ мляко ежедневно
    от както съм на този свят съм усетил здраво-
    словните ползи от неговия прием.Чисто фи-
    зически.
    Майко,Благодаря ти,че ми създаде такъв
    здравословен навик.
    Старите хора както и старите билдери са
    знаели много добре какво правят.
    Можем само да се поучим от тях.

  6. Валентин

    Здравей имам един въпрос,от известно време пия доста повечко мляко и наистина има ефект и го увеличавам малко по малко,нямам какво да кажа просто е невероятно,както пише в 2те книги!Но имам въпрос…сутрин след ставане и след тренировка пия обезмаслено мляко,а през другото време мляко 2% , но обезмасленото е доста по скъпо и ми бърка в джоба доста особено така като пия доста 😕 та въпроса ми е какво ше стане ако заменя обезмасленото след тренировка и сутрин с това от 2% .Знам че това е време в което е най добре да няма мазнини,но ще стане ли нещо кой знае какво.Имаш ли наблюдения по въпроса ? Мерси предварително и успех през новата година 🙂

    • Александър Георгиев

      Здравей, ние не сме професионалисти,че да цепим мазнините до грам. Едно време като е нямало обезмаслено мляко?! 🙂

      По важно е да следиш цялостния калориен прием и протеина да е около 2 гр за тегло.След това идва разпределението през деня.

      Не се притеснявай, когато има затруднения винаги се прави компромис, от най-добре,към по-добре или добре.В тоя ред на мисли 2% е добре 🙂

  7. Къде мога да намеря фруктоза и глюкоза на прах?
    Относно киселото мляко:препоръчвам „Рила“.

    • Александър Георгиев

      Здравей Ицо,
      фруктоза и глюкоза може да намериш по „био магазините“. Преди се наричаха „диетични“,сега не знам как стоят нещата, но преди можеше да се купува насипно.
      Благодаря за препоръката на мляко:)

  8. Иван Д.

    Прочетох книгата „Супер клекове“ и забелязах огромното количество мляко,което трябва да се пие . И си казах ок няма проблем щом трябва ще пия и започнах. Един ден нямаше какво да правя и реших да вляза в търсачката и написах- вредно ли е млякото? Това което прочетох ме разби защото пишеше че млякото може да те докара до рак едва ли не. И сега не знам какво да правя , незнам какво мляко да пия изобщо много съм объркан…. Докато го пиех качвах много бързо. Тренирам по съкратената програма и за 2 седмици качих 3 килограма, но откакто го почти спрях мисля че става по трудно. На 17 години съм , занимавам се с „желязната игра“ от 4 години и съм вече много пристрастен играч. Ще съм благодарен ако някой може да ми обясни истината за млякото и какво мляко да пия. Искам само да сбъдна мечтата си за която мечтая от малък и да не използвам стероиди. Приятелите ми които се шегуваха с мен че съм много слаб и тежа колкото “ едно кисало млеко с 4 вавли боровец“ днес ме превърнаха в човек със силен дух и огромна воля за узпех. Сега съм 180 см висок и тежа 71 килограма и сега целта ми е да стана поне 80 кг.

    • Александър Георгиев

      Здравей Иван,
      това което си забелязал е работило за хората преди 60-70 години.Тогава те са си набавяли необходимите калории и протеини по най-лесният възможен начин, чрез пиене на мляко.

      Това да ли ще хванеш рак или не, аз не мога да ти кажа.Дали причината е прясното мляко също.Въпреки,че ако има въобще такива случаи, то това най-вероятно е комбинация от много различни фактори.

      Ти сам си се убедил, че това работи. Идеята е следната, за да качваш просто трябва да взимаш повече калории от колкото гориш.Това може да става и само с ядене, може и с добавки като протеин и гейнери, а може и само с обикновенно мляко.Просто ако гориш 3000 калории на ден а приемаш 3500, то ще каваш не зависимо дали пиеш мляко или не.

      Лично аз предпочитам киселото мляко и съм стигал до 4-5 кофички на ден.Така,че ако не ти понася прясното мляко мини на кисело.Ако пък те е страх и от това, то си купи някой „Мас Гейнер“ и давай.

  9. Валентин

    Разбирам.Благодаря за отговора.Прочетох и двете книги които предлагаш и идеята с млякото е добра за допълнителни калории.Значи идеята е между храненията да се приема? И само да попитам – как избираш мляко , след като на пазара няма едно което да е наистина мляко … Кажи мнение,ще е от полза при избора ми.И един литър мляко няма ли да затормози храносмилателната система с тази лакоза 😕 Ако можеш кажи някоя рецепта за след тренировка която да няма протеин на прах вътре,иска ми се да го изключа но от това да не пострада бързото възтановяване. МНОГО БЛАГОДАРЯ и ЧУДЕСЕН САЙТ! от полза за нормалните хора!

    • Александър Георгиев

      Здравей Валентин,
      правилно си разбрал идеята.В СУПЕР КЛЕКОВЕ и BRAWN много добре е обяснена важността на млякото.Прост и обикновен начин по който хората са си доставяли допълнителни количества протеин и калории.

      Определено това си е работещо решение.Сега сме „разглезени“ протеин за преди тренировка,протеин за след тренировка, протеин за преди лягане и протеин за блясък в косата 🙂

      Трябва да е ясно,че за да постигне добри резултати човек,не е нужно да си биолог, физиолог или фармаколог – всичко в момента е търговия, а от повечето неща дори няма смисъл.Нека не усложняваме нещата.

      Относно млякото и лактозата си абсолютно прав.Не всеки може да я усвоява без проблем.Всички ние още от първия си ден сме захранени с мляко,организма ни работи като часовников механизъм и всичко се усвоява.

      С напредването на възрастта при някои тази способност се запазва,но при други не.Ако си от тези, които трудно се справят с лактозата имаме щастието,че сме българи и сме измислили киселото мляко, това е и предпочитания вариант лично за мен.

      Наистина в момента избора какво мляко да купим е доста сложно.Има много ментета, но едно трябва да е ясно, да се избягва такова с разтителни мазнини, то дори и на вкус е гадно.Прецени опитай няколко варианта, аз си взимам предимно „Пършевица“ и „Боженци“, ако някой има по-добри идеи нека сподели – ще е полезно.

      Та за след тренировка,няма какво да се лъжем, най-добре си е протеин и то суроватъчен,тук съм апсолютно съгласен с „търговците“, но до там.Не е нужно да си хабиш парите и да го смучеш по 3 пъти на ден.Критичните моменти когато той е най-необходим е след тренировка и сутрин след ставане.

      И на края ето съвета 🙂
      Ако имаш излишни пари си купи една кутия суроватъчен протеин и го пий само след тренировка по 2 супени лъжици.Така ако опаковката е 500 гр, ще имаш за поне 12 тренировки или за месец да речем.Задължително към него трябва и бърз въглехидрат – фруктозата или глюкоза на прах е перфектен избор и съотношението трябва да е от 1:2 до 1:3 в зависимост дали си по-чист или по мазен.Това се взима до 30 минути след тренировка.След час,час и половина трябва хубава храна.

      И последно,когато нямам пари за протеин, а си взимам едно кисело мляко 0,1% масленост с 1-2 банана и след това се храня добре – простичко е но върши работа 🙂

  10. Валентин

    Здравей,не се ли притесняваш да приемаш мазнини веднага след тренировка?Смисъл пълномаслено мляко като напитка след тренировка?И всички тези мазнини попринцип…Сподели мнението си.Благодаря предварително.Как е възможно да не се омазниш много 😕

    • Александър Георгиев

      Здравей Валентин,
      разбира се,че не е толкова добре да се приемат мазнини като след тренировъчно хранене.Говоря за непосредствено след тренировка в рамките на 30 минути.

      Тогава е добре да се пийне чист суроватъчен протеин с фруктоза например в идеалния случай.Но след час,час и половина си е време за сериозно хранене и тук може да се използва въпросния шейк в статията, ако нямаме под ръка „твърда храна“.

      Всъщност този шейк е пример за това какво са правили „старите билдери“ те са го използвали между храненията за допълнително калории и протеин.

      Ако пък приемаш мляко след тренировка то нека е обезмаслено има такива с по 0,1% и един литър от него си е направи доза „MASS GAINER“ с 30 гр протеин,45 гр въглехидрат и почти без мазнини.

      Това дали ще омазниш или не, е резултат от общия калориен прием.Ако редовно човек преяжда и приема повече калории необходими за деня, то неминуемо ще се отложат и мазнини – както и да се храниш.

      И един трик от мен :), когато ям храни с повече мазнини ограничавам въглехидратите и обратно, така до някъде се компенсират нещата.

      Не се плаши от млякото, пичовете от едно време са пили по 5-6 литра на ден и са си били ОК.Е не са нацепени като Джей или Рони, но и „препаратите“ тогава са били дефицит 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*