четвъртък , 25 април 2019
Начало » Хранене » Месото като източник на протеин
Месото като източник на протеин

Месото като източник на протеин

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Разхождайки се днес в една верига магазини и чудейки се с какво да напълня семейния хладилник ми хрумна идея за днешната статия.

И така, да поговорим за месото или по точно за месото като източник на протеин. Няма човек, които да тренира и да не знае важната роля, която месото играе за изграждането на мускулите.Всъщност месото е основният източник на качествен протеин. Може би сте чували една поговорка “ пари при пари отиват“ ,е същото може да се каже и за мускулите или нещо такова „месо се прави от месо“.

Разбира се,че има и изключения. Разбира се,че има примери с хора постигнали добри резултати, които не консумират месо, било то по някакви причини или убеждения. Ясно е, ако има желание се намира и начин за постигането му – Бил Пърл е супер развит културист с ръка над 50 см , друг пример е и не без известния бодибилдинг автор Стюарт МакРобърт. Така,че явно може и без месо – но какво да правим ние другите.

Какво да правим, какво месо ни трябва? Няма еднозначен отговор на този въпрос. Аз лично винаги съм предпочитал да ям месо което ми е вкусно и никога не съм робувал на „модерните“ пилешки гърди.

Тук ще представя малко  информация, която ще ви е от полза, без излишни „пудри“ и без изличен „професионализъм“.Така както аз ги виждам нещата.

Основно месото се дели на три категории:

  • ЧЕРВЕНО МЕСО –  тук влизат меса като – свинско, телешко, говеждо, конско, агнешко, овче и още няколко от не толкова популярни източници.
  • МЕСО ОТ ПТИЦИ – както се досещате тук влизат – така популярното пилешко, пуешко,патешко,гъски, фазан и всякакъв друг пернат дивеч.
  • РИБА – основно тя се дели на морска и речна

До тука добре, всичко е ясно. Имате избор. Но как да си изберем без да преиграваме и без да се престараваме. Както казах, ние сме любители и като такива трябва да се придържаме само към основните рамки – сложните преценки и изчисления са за профитата.

Едно трябва да е ясно всяко едно месо е хубаво и богато на протеини, дали ще има 15 гр или 20 гр или да сме по точни 21,4 гр на 100 гр, не е толкова важно. Истински важното е да го имаме на масата и ако нямате пари за телешко или конско / както пише по списанията /, то 1/2 кг свинско с 3-4 яйца , мляко и малко извара ще свърши чудесна работа. Аз лично съм имал много добри резултати в периодите когато съм ял редовно свинско – колкото и да е „грешно“ и „малоумно“. Разбира се подбирал съм си месото и мазното съм държал на страни.

Ето и един съвет от мен, до него стигнах по метода проба-грешка ако се храните с по-мазно месо независимо какво, то намалете въглехидратите и обратно ако се храните с чисто месо то въглехидратите се увеличават (ако не сте на диета разбира се). По този начин се регулират източниците на енергия, просто няма смисъл два източника на енергия (мазнини – въглехидрати) да се приемат едновременно. Също така имайте впредвид,че колкото е по-мазно едно месо, толкова повече време му трябва да се усвои от тялото, например една тлъста пържола може да се усвоява цели 12 часа.

Внимавайте с пилетата – колкото и да са бодибилдинг храна, то по-внимателно с тях. Преди време четох, че  май не е много добре да нагъваме само пилешко имайки впредвид  с какво ги бодат за да имат жизнен цикъл само от няколко няколко дни / яйце -пиленце – пиле – пилешки гърди /. И още еди съвет, купувайте само охладено пиле, в никакъв случай замразено. Преди 1о-тина години като студент работех почасово в един магазин за хранителни стоки, нямате си представа за какво става въпрос. Обикновено охладеното пиле трае 3-4 дни и започва да се вмирисва , за да не ги бракува чорбаджията поиска от доставчика празни торбички за замразено пиле, а мен през ден ме караше да „къпя“ брака на чешмата и да ги пакетирам като замразени във фризера. От тогава замразено не купувам.Имайте го впредвид.Другия минус на замразеното е, че 15-20% от теглото му е вода под формата на лед и така на практика ни излиза по скъпо.

Рибата е другия ми фаворит след свинското.Обичам много риба. Месото и е по леко в сравнение с тези от „червената група“ и ако трябва да говоря пак от мой опит, за да се  чувствам по същия начин /сила и кондиция/ както с 1/2 кг свинско, то трябва да съм ял поне 800 гр риба. Като общо количество протеин е повече, но като сила която поне на мен ми дава е по-малко ако ги сравняваме 1:1.

Пак повтарям най-важно от всичко е да имате месо на масата, ако финансово сте ОК и може да си избирате всекидневно мосе,то  може да прочетете някой специалист какво казва и да приложите прочетеното, да смятате протеините, калориите и дори витамините ако щете. Но се съмнявам,че ще има съществена разлика от това което ви казвам.

Много хора се хващат за детайлите и им убягва голямата картинка, няма смисъл да слагаме черешка на тортата, след като нямаме торта.

Реални тренировки за Реални резултати

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

5 коментара

  1. Така е, на мен на скоро ми писна да давам по 10-11 лева за пилешко пък и така и така се прибрах по родните места, та взех да си консумирам домашната кайма. Верно доста мазничка ми излиза, тъй като е телешко месо + сланинка, като са слагали на 100кг телешко 20 кг сланина, но реално мазнините излизат към 17-18 гр ма 100 гр кайма. Та направих си едни яки кюфтенца със соевия изолат и си умрях от кеф като ги навкусих 🙂 . Единствения минус е, че напълно махнах жълтъците за да намаля мазнините.

  2. Интересна статия , благодаря за цялата тази информация,която ни дадохте за месата и особено този съвет където,ако се храним с по-мазно месо независимо какво, то трябва да намалим пък въглехидратите и обратно ако се храним с чисто месо то въглехидратите се увеличават толкова е лесно, а пък толкова важно за нашият организъм.По този начин се регулират източниците на енергия, просто няма смисъл два източника на енергия да се приемат едновременно като се замислим. И това ,че по-мазното месо, то толкова повече му трябва да се усвои от тялото.Супер статия, ще се постарая да спазвам тези съвета.

  3. soq,mlqko i mle4ni produkti,qica.ima6 golqm izbor

  4. a kato ne obi4am meso 😀 kvo da qm

    • Ядки, тахан (избягвай соята, която Николай ти предлага… прочети 4-5 различни статии или намери някоя книга, за да разбереш по-добре. Аз нямам времето, за да обяснявам защо да не консумираш соя) мляко, извара, яйца (НЕ махай жълтъците, остави ги тия чули-недочули специалисти какво ти говорят) Избягвай топените сирена, кашкавалите и общо взето тоя вид пумии, тъй като те най-често са ментак. Попитай някой по-сериозен веган относно зеленчуците, които най-добре могат да ти помогнат… Успех:)

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*