Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Изварата - много протеин за малко пари

35 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 05 май 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес искам да обърна внимание на един малко пренебрегван източник на протеин,а именно изварата. Днес когато си броим стотинките и сме погълнати от поредната криза,която за наше нещастие се оказа и световна е хубаво да имаме алтернативи за всяко едно нещо.

Предполагам,че малък процент от вас може да си позволи да консумира по 1/2 килограм месо на ден,12 яйчени белтъка и 3 протеинови шейка, като единия задължително трябва да е "нощен" и да се взима преди лягане. До тук добре, така пише,така казват "профитата",само че има един проблем. Кой ли? Ами ще цитирам една известна фраза:-"кой за каквото и да ти приказва знай,че става въпрос за пари". Точно така, става въпрос за пари - винаги, така е устроен света - няма начин.

Та да се върнем на темата, всеки който се интересува от фитнес и хранене знае какво да яде и какво да пие,ако има и средствата всичко е ОК. Какво обаче да правят хората, които не могат да отделят 10-12 лева на ден в общия случай.

Ето какво - първо да се образоват на  тема пари и хранене. Ако си ученик и мама и тате се грижат за всичко,а ти с парите за рождения ден и събраните джобни си купуваш поредния "супер-мега-ултра" протеин ОК - нямаш проблем,поне не и сега. Ами ако положението не е така,ако ти си таткото, ако си студент и си далеч от дома или просто имаш временни или постоянни финансови проблеми? За това е важно образоването или по-точно самообразоването.

Всички знаем,че трябва да приемаме Белтъчини,Въглехидрати,Мазнини,Вода,Витамини  и Минерали. Така, сега остава да знаем в кои храни какво се съдържа и накрая кое колко струва. Лесно е !

Ето и днешното предложение:

ИЗВАРА:  В 100 гр продукт се съдържат приблизително от 12 до 18 гр - протеин, до 2 гр  - въглехидрати и под 1 гр - мазнини.Чудесно, а цената - всеки който пазарува знае,че едно пакетче от 500 гр е около 2-3 лева. Сметката показва,че получаваме  супер протеин за по-малко пари от който и да е друг източник. Някой ще каже "да бе да супер протеин" - О, да протеина в изварата си го бива определено, ето някои факти:

Изварата е концентрат от млечни белтъци:

  1. Казеин - говори ли ви нещо "нощен протеин"
  2. Албумин
  3. Глобулин

Прочетете опаковката на някой суроватъчен протеин и не се учудвайте ако прочетете познати вече неща. Освен това изварата съдържа 20 аминокиселини, като по-голяма част от тях са незаменими, богата е на метионин ,калциеви и фосфорни соли и витамини от група В.

До тук добре, ами вкуса? Изварата не е от най-вкусните храни но ако проявим малко фантазия може да се натворят чудеса.

Ето и някои от моите предпочитани варианти:

  1. Пълнени чушки с извара и яйце на фурна
  2. Млечна салата с извара,кисело мляко и кисели краставички
  3. Омлет с извара и 2-3 яйца
  4. Купичка извара овкусена със зехтин и шарена сол
  5. Овесени палачинки с плънка от извара и обезмаслена майонеза
  6. Млечен десерт,с кисело мляко,извара и плодове

Може да приемате извара за закуска,за обед,за вечеря а ако нямате пари за "нощния протеин" то с една малка купичка извара преди лягане смятайте,че сте си глътнали дозата - нали помните в изварата има КАЗЕИН.

Какъв е извода приятели? Ако ви трябва качествен протеин за големи мускули - ЯЖТЕ ИЗВАРА!

Яж извара!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя една рецепта за домашен гейнър, с който може да си набавим качествени калории от отлични източници на... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ, казвам се Светльо Николов и ще ви разкажа какво е "бронирано кафе" или Bulletproof Coffee и как действа? Но нека първо... Прочети повече

35 коментара

  1. Моята велика рецепта е 500гр извадка в блендера,месец,и водичка и става сууупееер,на екс я праскам,и съм готов.Мога и по повече ама нали не се усвоява,е до края на деня съм обърнал още толко,значи на ден по кг.

  2. Много полезна статия 🙂 Да,аз не мога да си позволя хубави протеинови шейкове,затова компенсирам с храната,а изварата е най-достъпния и мощен източник на протеини 🙂 Аз лично и на салати си я слагам,вместо сирене и става супер вкусно 🙂

  3. Яденето не е проблем, с малко кисело мляко или с лютеница става чудесно, спокойно изяждам по 1 кг. на ден . Благодаря за отговора.

  4. Здравейте,много полезна информация както винаги.Имам един въпрос,може ли 2/3 от протеина за деня да се набавя само от обезмаслена извара a останалата част от яйца за покачване на MM.Благодаря за вниманието.

    1. За можене може, но ще ти трябва малко фантазия с приготвянето, че не е лесно толкова извара всеки ден да се дъвчи 🙂

  5. Пичове,обожавам да си правя бъркочи с извара,но незнам какво ще ми стане ако прекаля,опасно ли е,може ли да ми стане нещо,ако е много знам че не се усвоява,дайте некви съвети

  6. Аз ще ви дам една рецепта. Слагата зехтин, чесън и магданоз в изварата. Разбърквате хубаво и е супер вкусно!

  7. Здравейте.тъй като от прочетеното до тук разбрах,че изварата у нас не съдържа казеин.....искам да попитам мога ли в домашни условия да си направя извара,която го съдържа.за да е по пълноценна когато я приемам за вечеря.

    1. Не съм убеден, че няма казеин. Но да може да си я правиш 🙂

      1. Напоследък всяка вечер я ям по различен начинприготвена.през деня също ям от нея.
        Взимам си нискомаслена на pilos, струва около 6 лв. За кг.
        Ако некой знае рецепта как да си я направя в къщи съдържаща повече казеин да каже.

    1. Стига да си в калориен дефицит, не виждам причина да не може.

  8. Може ли да ми кажете, колко време преди лягане се яде изварата?

  9. А да попитам изварата, която се продава в Кауфланд добра ли е , т.е качествена ли ? Автора на статията е написал,че в 100гр извара има 18г протеин а гледам други пишат че има по 4-5гр!? Та тази в Кауфланд знае ли някой каква е и по колко гр. има протеин в 100гр. извара ? аз я ям вечер с 2-3 лъжици зехтин и чаша вода,че задавя 😀

    1. За съжаление трудно може да се каже коя е добра и коя не. Сега на пазара има всякакви и пишат от 12-13 до 19 или 20 гр протеин. Всичко зависи от това, кой как я разредил и колко "баластра" е сложил 🙂

  10. Изварата, която се продава по магазините не съдържа казеин, защото се прави от суроватка. Това си го пише и на самите етикети (за пример Мероне, Маджаров).

    1. Лоша работа! Значи няма да купуваме от тия две марки 🙂

  11. Аз я приготвям така: 1200гр извара, 1к. к. мляко,
    по 1с.л. Сусам, орехи и белен слънчоглед - сурови
    Сол и зехтин. Минавам го с пасатора и готово. Държа
    Го в тенджера в хладилника.
    Наздраве!

  12. Аз пък съм велосипедист или поне си въобразявам че съм такъв но по професия съм агроном от там твърдя че това най доброто образование за целта . Аз лично го смесвам с 200 извара + 400 грама мляко 0,1%рафи 45ст + 100 грама овес на кафлант има за 3лв тяхна марка 750г какво се получава 200 36г протеин млякото има 12г овеса има 10,6 сумарно 58г за пари изварата 80ст млякото 45ст овеса 40 сумарно 160 , като калории това в велосипеда е супер важно 400 калории за сравнение агнешки бут е 266 калории за 26г протеин и това не сготвено и така съотношението при мен. да кажем че сте 80кг 160 протеи ви трябва дори малко нещо сготвено я пиле я фасуче с месце я риба леща ще ги докарате до нужната доза след 2 такива поци с извара мляко овес а колкото до вкуса стафидите и плодовете в пакета от кафланд правят го доста + това пълни доста добре стомаха и става добре при релеф на вас кутористите а на велосипеда е като сътезателна кола сила тегло .

    1. И всичкото това е написано без нито един препинателен знак, и си агроном?!

  13. А какво количество да пия и кога да го пия? Имам предвид като протеина ли, след тренировка или сутрин, обед, вечер и преди лягане?

    1. Ако си правиш шейк с извара, то може да се приема като закуска между трите основни хранения и вечер преди лягане.

  14. Превъзходен източник на протеин по всяко време и част
    от много комбинации.

  15. Може, ако е безсолна изварата да и сложиш какао и настъргани орехи на вкус. Объркваш яко на миксера и слагаш в хладилника. Десерт чук!!!!

  16. И само да попитам кога е най подходящо да се хапва този десерт от извара,кисело мляко и плод 😕 след хранене добре ли е или не е удачно заради плода,между храненията примерно ако храненията са на 3 часов интервал,да го хапваме на час и половина или 30 мин. преди храненето заради плода 🙂 как ще се усвои най добре според теб 🙂 мерси

    1. Прекалено много се притесняваш 🙂 Не го мисли толкова, освен ако не се готвиш за Олимпията разбира се :).

      Едно време са правели шейкове с извара,мляко и каквото се сетиш още.Аз съм също съм си правил.Малко е гадно на вкус, ама все пак по-важни са съставките.

      Така както го пишеш шейка е идеален за малка закуска между храненията или ако имаш 3 основни хранения,то два шейка между тях е ОК.А ако се притесняваш толкова от "инсулиновата резистентност" от 100-те грама плод то махни го от втория шейк,който ще ти е следобед.

  17. Здравей чудя се дали е удачно между храненията да си правя шейк от извара и да го пия вместо протеин на прах 😕 като допълнително протеин и вместо мляко защото има по малко въглехидрати 🙂 а какво ше кажеш за кремчета от извара,малко плод 100 грама примерно ананас,с малко кисело мляко и стевия 😕 става ли за между храненията или да махна плода заради простите захари и инсулиновата резистентност (нали има такава идея за фруктозата и резистентността) 😕 мерси за отговора 🙂 лека вечер !

  18. изварата която продават по пазара е суроватъчна ( от цвик ) в нея дали има дали няма 3-5г протеин

    1. Аз лично, смея да твърдя, че съм опитвал всички видове извара на пазара, но съм най-доволен от "Мероне".Супер е на вкус, не накъртя и не "омръзва".Суроватъчна е и хранителните и съставки според етикета са:
      Белтъчини - 18 гр.
      Мазнини --- 0 гр.
      Въглехидрати 2 гр.

      1. Благодаря за информацията Даниел 🙂
        Определено ще се пробва !

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Светльо Николов