понеделник , 23 април 2018
Реални тренировки за реални резултати
Хакен клек

Хакен клек

Здравейте приятели,

ето още една статия от категорията упражнения.Този път ще представя едно упражнение,което е сравнително популярно по залите и има едни много хубави машини за тях.И преди да си помислите,че влизам в противоречие с линията която налагам,ще отбележа,че хакен клека, няма нищо общо с това което знаем ние днес.Това е едно хубаво базово и най-вече силово упражнение, поне за такова е било взимано до преди „новата ера“.Сега в залите машините са навсякъде,ОК няма нищо лошо все пак е 21 век, не може да спрем прогреса, но определено този прогрес прави от нас хората в голяма степен физически и най-вече силово недоразвити.Много е готино да седнеш на някоя удобна машинка да попомпаш гърдите,рамо или не дай си боже краката и да си мислиш – ей много яка тренировка – и така ден след ден,месец след месец.В крайна сметка като теглим чертата  виждаме,че сме дали куп пари за зала,добавки,вложили сме време и търпение, а на среща ??? -резултати неотговарящи на инвестицията.Не казвам,че при всички е така,но съм напълно убеден,че поне всеки втори не е доволен от това което е постигнал през изминалата година, дори бих стигнал по-далече мисля,че на 10 човека един или  най-много двама  могат да се похвалят,че са постигнали целите си.На това в бизнеса му се казва нерентабилност.

Но да се върнем на упражнението,оригиналния хакен клек се изпълнява с щанга хваната зад гърба.Необходимо е в началото да работите с лека тежест докато се схване правилната форма на движение.Ето и как виждам аз нещата.Поставя се една щанга на пода, заставаме пред нея така,че тя да ни подпира прасците,разкрача е такъв,че да може да пазите баланс по време на движението.Може да се поставят и малки 1-2 сантиметрови подложки под петите за да имаме по-добър баланс.От това положение клякаме и хващаме щангата така както е зад нас, малко е странно но всичко опира до изграждане на навик.След като сме хванали щангата започваме да се изправяме под контрол право нагоре.Следва обратното движение надолу докато щангата докосне пода.Сигурен съм,че мускулната треска която ще имате на другия ден ще ви убеди в ефективността на това движение.Не е задължително да се правят 12-15 или 20 повторения,не го приемайте като само „упражнение за релеф“,повече от сигурен съм,че когато се отработи движението и започнете да работите с прилична тежест то хакен клека ще даде тласък на вашите бедра и допълнителна  мускулна маса към тях.

Това упражнение носи името на своя откривател  – Георг Хакеншмит.Георг Карл Юлий Хакеншмит е роден на 1 август 1877 в Естония и е от смесен германо-шведски произход.Това е най- силния човек за времето си има такива постижения,че е трудно да повярва човек.Едва 16 годишен повдига малък кон и печели бас.Има изтласкване на щанга с една ръка над глава от 125 кг.Хакеншмит е и уникален атлет,много добър плувец,колоездач и борец-през цялата си кариера има над 3000 борби и само 2 загуби.Едно от постиженията му,което показва,че не е обикновен „силач“ е прескачане на кухненска маса от място цели 100 пъти.А вие колко пъти може да прескочите масата у вас?! Аз лично не мога,поне не и кухненската.Това е една тема за размисъл за всеки един.Не казвам,че трябва да почнем да правим глупости в къщи и да прескачаме разни мебели,просто искам да провокирам мисленето.Хората преди 50-100 години са били много повече физически годни от нас сега, ако не вярвате – прескочете масата в кухнята.И да затвърдя този факт,ще представя и размерите на Георг Хакеншмит взети през 1905 година преди състезание по борба.

възраст – 28 години

ръст – 176 см

тегло – 93 кг

врат – 55 см

гръден кош – 132 см

ръце – 48 см

талия – 86 см

бедра – 68 см

прасци – 46 см

Сериозни размери нали?Това са мускули от преди 100 и кусур години постигнати без всички „екстри“ които имаме днес.Прави впечатление огромния врат на Хакеншмит и това не е случайно – 3000 борби говори ли ви нещо – освен това то е можел да повдигне 140 кг щанга от борцов мост?! Отново нещо немислимо.

На практика изпълнен хакен клека с щанга няма нищо общо с това което правим на машина.Повярвяйте – нищо общо или може би само името.Хакен клека на машина е едно от най-рисковите упражнения излагащи колената на опасност,много хора никак не го харесват и не малко треньори го избягват в своята практика.Ако искате нещо различно,нещо с историческа стойност и доказано упражнение през времето то Хакен клека с щанга е за вас.

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на стотици хора в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече няколко години е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава и тук ще намерите необходимите знания за тази цел!

2 коментара

  1. Даниел

    Ето още една алтернатива, ако нямате хакен машина в залата или не искате и не може да ползвате поради някаква причина.
    https://www.youtube.com/watch?v=Bta6S2_BS4Q

  2. Божидар

    „Някак си естествено“ (Сашо, цитирам те! 🙂 ) е борците да тренират с тежести доста сериозно! В момента два пъти седмично тренирам граплинг и три по курсовете от „Боско“ и съм доволен. Натоварването е доста силово и с кардио елемент- ползвам го и като активна почивка. Не тярбва да се страхуваме от физическа активност извън фитнес залата и щангите-подскоци върху кутия, жабешки подскоци, удряне на гума с чук, спринтове.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*