Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Кофички

8 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 01 апр. 12 от Александър Георгиев

Можете ли да правите КОФИЧКИ? Ако да - поздравление вие изпълнявате едно от най-добрите упражнения за горната част на тялото. Ако отговора е не - то прочетете какво имам да ви кажа и се замислете дали да не вмъкнете това упражнение в тренировката си.Тук няма да описвам "правилното" изпълнение има много статии за това, а и според мен всеки трябва да намери своята техника.

Кофичките са от групата на основните и базови упражнения,които натоварват цели мускулни зони и са с голям принос към изграждането на общата мускулна маса и сила в горната част на тялото.Това е "бутащо" упражнение и изпълнявате ли го правилно ще натоварите основно гърдите,раменете и трицепсите си.Кофичките са и великолепна алтернатива на повдигането на щанга от лег.Всъщност може би някои от вас знаят а може би не,но в началото на 20-ти век кофичките са били основното упражнение за развитието на гръдните мускули.Години след това се появява изтласкването на щанга от лег.Силовите атлети по това време са изграждали мускулите си с упражнения като клек ,изхвърляне на щанга над глава,мъртва тяга,кофички,набирания,гребания и сгъване с щанга.Тези прости програми са правели чудеса.Дори не са имали отделни упражнения за трицепс,изтласкванията над глава и кофичките са вършили чудесна работа за тях.Погледнете снимки на някой бодибилдер от 40-те и 50-те години нима нямат добре развити гърди? Разбира се не са като на днешните звезди,но са много по-добре развити от колкото всеки един от нас би могъл някога дори да си мечтае.Да не говорим,че са достатъчно добри да спечелят някое регионално или национално първенство.А те са направени с повдигане от лег и кофички.

За съжаление в много зали няма хубава "успоредка" за кофички.Повечето са притурки към някой тренажор или комбиниран уред с лост за набиране,съоръжение за коремни преси и какво ли не.Хубавата  успоредка за кофички е "V" образна и е самостоятелен уред.Успоредката е условно казано тъй като в единия край разстоянието между лостовете е по-голямо от колкото в другия.Така всеки един може да намери удобна за себе си позиция,в зависимост от ширината на раменете и еластичността на мускулите си.Лично аз предпочитам да правя кофички в средата на успоредката където разстоянието на лостовете е много малко по-широко от раменете ми.Така мога да се спускам до най-долната точка без да усещам преразтягане в рамената.

Митове и легенди.Чували ли сте кофички за гърди и кофички за трицепс.Няма такова нещо или поне не трябва да приемаме нещата толкова буквално.Това е базово упражнение,няма как да изолирате единия мускул от другия.В това упражнение те работят в комплект.Единственото,което може да се направи е леко да се пренасочи натоварването.Ако тялото е приведено напред основното натоварване пада върху гърдите,предните рамена и трицепсите.Ако тялото е изправено,натоварването в гърдите леко отслабва и се прехвърля към другите участващи мускули.

Кофички за трицепс.Да има и такова животно,но то не се прави на успоредка.Кофичките за трицепс се правят на две лежанки - на едната са краката, а на другата са ръцете си.Така се спускате надолу и издигате на горе.Така удряте трицепсите си по уникален начин.

Днес залите са пълни с какви ли не уреди,дори има машина и за кофички.Там си сядате удобно,слагате коланчето,хващате ръкохватките и просто натискате.Е разбира се има натоварване,но в никакъв случай не може да се сравни с едни хубави старомодни кофички, а да не говорим за разликата в мускулната треска.

В заключение, кофичките са много ефективно упражнение.Те са това за гърдите,рамената и трицепсите,което е набирането за гърба и бицепсите.Кофичките може да изпълняваме на всякъде,то заедно с набирания са упражнения,които дори изпълнявани със собствено тегло могат да бъдат ужасно ефективни.

Не вярвате ли?!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

8 коментара

  1. Какво е мнението ти за кофичките на машина, от скоро започнах да ги правя на машина и чуствам мн по добре упражнението, също по-безопасно и контролирано. Въпроса е дали се променя характера на упражнението като базово, със сигурност товари всички бутащи мускили..:)

  2. Да,когато бях на 15 години правех 30 махови кофички на успоредка,както им казвахме още "МОКРИ".Трицепсите ми се развиха мн добре. Стандартните кофички си ги правех също.Правех също по сто лицеви опори всеки ден когато станах 1-ви и 2 курс.Благодарение на тези упр.гърдите и трицепсите ми са най развитите мускулни групи.А сега съм на 46.

  3. Наистина добро упражнение,правя го от 6-7 месеца и гръдната ми обиколка от 100 стана 108 ,а си мислех че е само за трицепс.правете го

  4. Страхотно упражнение!!! Когато започнах да тренирам във фитнес зала правех основно лег, пулдаун, лег-преса, наблягаха особено на бицепс и трицепс...и резултатите бяха незадоволителни, едва когато "опростих" тренировката си само в три упражнения: клек,кофи и набирания в подхват имах РЕАЛЕН прогрес в сила и маса!!! От 80кг станах 110кг натурално,при ръст 190см после свалих 10кг защото започнах да се занимавам с бокс.

  5. Тренирам само с базови упражнения и кофичките са част от програмата ми. Правя ги с допълнителна тежест. Въпросът ми е на обикновена успоредка да ги правя (на ширината на раменете) или на по широка.

    1. За мен по-широките са по-опасни за раменете. Ако в залата си имаш "V" образна успоредка, такава която в единия край е по-широка, а в другия по-тясна, може да напипаш най-добрата позиция за теб. Иначе на ширина на раменете е ОК

  6. Абсолютно точно и вярно.
    Невероятно продуктивно и ефективно упражнение.
    3 в 1 - като в рекламите.Покрива три мускулни групи като по този начин с по едно базово упражнение за
    съответната група стават 2 упражнения.И това е всичко.
    Правя го бавно и с максимална дълбочина.В отделни
    периоди и с отежнение.Моите впечатления са ,че това
    упражнение е много пренебрегвано за сметка на други
    не толкова ефективни но по-лесно изпълними.
    Скачайте на успоредката и на следващия ден ще си
    поговорим за какво става дума.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар