Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Класическа фигура от Стив Рийвс

8 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 08 апр. 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всеки един, който се занимава с бодибилдинг, следи своя прогрес. Теглим, мерим, записваме следим и отбелязваме с усмивка новите отметки. Дотук всичко е ОК, но това ли е всичко, което трябва да следим. Къде отиват пропорциите?

Виждали ли сте здрави юнаци с 45см ръце , големи гърди и широки гърбове? Няма начин всички сме виждали. А, виждали ли сте хора с подобни размери и 55 см бедра? 🙂 Сигурно - всеки е виждал подобни карикатури. Повечето твърдят "на мен крака не ми трябват" - е ОК докато са с панталони и анцузи всичко е наред, но след това....

Разбира се и никой не е длъжен да бъде симетричен, все пак всеки си има свои възгледи и визия за идеално тяло. За тези от вас които сериозно сте се заели за изграждане на едно хубаво и симетрично тяло, ще опиша една формула взета от книгата на великия Стив Рийвс - "Класическа фигура".

Няма да коментирам автора, той е толкова известен, че няма човек който да не е виждал негова снимка. Само ще кажа, че фигурата на Рийвс е вечен еталон за добре развито мъжко тяло. Така, че по-добре да слушаме какво казва и да се поучим.

Формулата на Рийвс е базирана на това каква скелетна структура притежава всеки от нас. С тази формула до голяма точност може да се види кои обиколки до какво развитие трябва да стигнат. Така всеки може да следи кои мускулни групи изостават или кои растат добре. На кои да се наблегне и при кои леко да задържим.

Ето и формулата:

  • ръце - обиколката им трябва да е 252% от обиколката на китката
  • прасци - обиколката им трябва да е 192% от обиколката на глезена
  • врат - обиколката му трябва да е 79% от обиколката на главата
  • гръден кош - обиколката му трябва да е 148% от обиколката на таза
  • талия - обиколката и трябва да е 86% от обиколката на таза
  • бедра - обиколката им трябва да е 175% от обиколката на коляното

Като пример за изчисление ще дам ръцете. Например имате китка с 18 см обиколка, 252% от 18 см е 45,36 см или този който има 18 см китка трябва да се стреми към 45 см и малко отгоре ръка. Разбира се и другите мерки трябва да са в крак с тия проценти и по този начин ще облечете скелета си пропорционално с мускули.

Пиша тази статия не за друго ами защото тренировъчните програми трябва да се съставят спрямо конкретни нужди, а не защото някъде пишело така или някой бил казал прави това. Всяка една програма трябва да е индивидуална и изградена спрямо изходното ниво. Ако трябват килограми - правим програма за обща маса. След това ако някъде нещо изостава се набляга на него, ако нещо върви добре или изпреварва общата линия - поставяме го малко по-назад в приоритетите.

Разбира се Рийвс е обърнал внимание и на теглото. Той е дал примерни килограми спрямо отделния ръст, но определено те ще лавират с +/- 5 до 10 кг спрямо скелета който притежаваме:

165 см - 72,5 кг; 170 см - 77кг; 175 см - 82кг; 180 см - 86 кг;

185 см - 95 кг; 190 см - 104 кг; 195 см - 113 кг

Това са ориентировъчни килограми, които трябва да се гонят, но при сравнително нисък процент подкожни мазнини, като 10-12% или видими очертания на  коремната преса. Ползвайте информацията тук като ориентир. Тази формула, Стив Рийвс посочва за натурално трениращи, които искат да изградят хармонично тяло.

Има една поговорка:"Няма попътен вятър за този, който не знае къде отива"

А вие знаете ли на къде сте тръгнали с вашите тренировки?

Сподели с приятели
Протеин

Подобни статии

Алан Стефан: - Прибавянето на размери може да бъде лесно, но изисква по-здрава тренировка, отколкото традиционната бодибилдинг програма. В този курс аз ще очертая три... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Както не веднъж е ставало дума, ние сме фенове на "старите" билдери и физиките които те демонстрират. Тела като на Джон... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще видим една доста интересна тренировка за гърди на един легендарен билдер от 50-те години на миналия век. Лерой Колбърт... Прочети повече

8 коментара

  1. Преди всичко, да поздравя на г-н Александър Георгиев за чудесният сайт. Всичко е интересно, практично и достъпно обяснено. Имам и един въпрос относно статията - дадените мерки в отпуснато или стегнато състояние са?

    1. Здравей Драгомир,
      радвам се,че сайта ти харесва. Размерите обикновено се мерят в максималният им обем, като за талията правилото е точно обратното, там търсим най-малкият размер.

  2. Ето това може да се нарече полезна информация и правилни съвети без лъскави корици на списания пълни със съвети и програми отговарящи на възможностите на някой американски културист състезаващ се вече 30
    години професионално !!! Разбира се нищо против тези списания нямам напротив и аз много съм ги чел и съм им се възхищавал , но ето тука има неща които ще са ни по полезни !!!

  3. Невероятен!!!!! Най-красивото тяло на всички времена. Поклон пред паметта му.

  4. Много голяма фигура. Най-красивото тяло в бодибилдинга и мисля, че би вдъхновил много повече от поредния мр. Олимпия

  5. Благодаря ти Александър за хубавата статия за Стив Рийвс 🙂 Идол е на моя баща ,а в последствие и мой :)Мисля ,че това е най-великия и вдъхновяващ културист за всички времена !! Симетрията и красотата е преди всичко приятели 🙂 Желая успех на този страхотен сайт 🙂

    1. Благодаря ти Петър за добрите думи.Радвам се че сайта ти харесва, дано имаш полза от него.А що се отнася до Стив Рийвс, то думите са излишни - просто ЛЕГЕНДА 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Виж още