Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Зотман сгъване

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 25 апр. 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ!Дълго мислех и се чудех, кое упражнение да опиша. Идеята ми е да представям само упражнения доказали ефективността си във времето и разбира се, които аз лично съм опитвал и смятам за добри.

В този ред на мисли се спрях на едно много рядко срещано упражнение, особено сега в "21 век". Това упражнение се нарича - зотман сгъване. То е толкова ефективно, че чак не е за вярване. Дори четох някъде, че Арнолд е направил първоначалния размер на бицепса си изпълнявайки само две упражнения - сгъване с щанга и зотман сгъване!

Зотман сгъването носи името си на своя откривател - Джордж Зотман. Известен силов атлет от края на 19 век и началото на 20-ти. Осен, че е силен той определено е бил и доста умен мъж. Търсейки начини как да развие силата на ръцете си и експериментирайки в тая насока, сглобява едно странно и до днес сгъване. Това странно движение му дава това, което иска, а ефекта върху него кара и други да опитат. Така година след година та чак до днес 🙂

Няма много информация за Джордж Зотман освен тази снимка на която той е на 57 годишна възраст. Любопитен факт е, че е упоменат и размера на предмишницата, която показва, а той си е направо впечатляващ - цели 42 см. Не е зле за предмишница нали?

Изпълнението никак не е сложно. Взимаме два дъмбела, в изходното положение държим така дъмбелите, че дланите гледат право напред. Така започваме сгъването, след като сгънем ръцете и сме приключили с позитивната част на движението, завъртаме дланите на 180 градуса. Това завъртане поставя позиция на дланите така, че при спускане те да гледат към пода. След като сме завършили негативната фаза на движение, започваме отначало, след като отново завъртим дланите на 180 градуса и те гледат напред. Това е, нищо сложно.

Запомнете дланите гледат по посока на движението, когато е нагоре те са нагоре и обратно, когато е надолу те са надолу. Това движение може да се прави прав, седнал, от полу лег дори и на скотова пейка - нека всеки сам си избере. Важно е да се знае, че освен бицепса упражнението натоварва също така брахиалиса и предмишницата. Това го прави едно от основните базови упражнения за предната част на ръката като цяло.

Ако дълго време сантиметъра стои на едно място или просто търсите разнообразие, то опитайте. Няма да съжалявате!

"BRAWN Бодибилдинг без стероиди" от Стюарт Макробърт

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

1 коментара

  1. Уникално упражнение. Понеже правя двудневен сплит горна/долна част на тялото за бицепса включвам само едно упражнение и днес реших да пробвам зотман.След десетото повторени изпусках дъмбелите и ръцете ми горяха. Освен че напомпва бицепса удря здраво и предмишницата. Със сигурност става редовна част от програмата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още