вторник , 21 май 2019
Начало » Упражнения » Зотман сгъване
Зотман сгъване

Зотман сгъване

Здравейте приятели, днес  разглеждах категориите в сайта и забелязах,че в тази отделена за упражнения има нужда от попълване.Дълго мислех и се чудех,кое упражнение да опиша.Идеята ми е да представям само упражнения доказали ефективността си във времето и разбира се които аз лично съм опитвал и смятам за добри.

В този ред на мисли се спрях на едно много рядко срещано упражнение, особено сега в „21 век“.Това упражнение се нарича – зотман сгъване.То е толкова ефективно,че чак не е за вярване.Дори четох някъде,че Арнолд е направил първоначалния размер на бицепса си изпълнявайки само две упражнения – сгъване с щанга и зотман сгъване.

Зотман сгъването носи името си на своя откривател.Джордж Зотман е известен силов атлет от края на 19 век и началото на 20-ти.Осен ,че е силен той определено е бил и доста умен мъж.Търсейки начини как да развие силата на ръцете си и експериментирайки в тая насока то сглобява едно странно и до днес сгъване.Това странно движение му дава това, което иска, а ефекта върху него кара и други да опитат.Така година след година та чак до днес.

Няма много информация за Джордж Зотман освен тази снимка на която той е на 57 годишна възраст.Любопитен факт е,че е упоменат и размера на предмишницата,която показва, а той си е направо впечатляващ – цели 42 см.Не е зле за предмишница нали?

Изпълнението никак не е сложно.Взимаме два дъмбела, в изходното положение държим така дъмбелите,че дланите гледат право напред.Така започваме сгъването,след като сгънем ръцете и сме приключили с позитивната част на движението,завъртаме дланите на 180 градуса.Това завъртане поставя позиция на дланите така,че при спускане те да гледат към пода.След като сме завършили негативната фаза на движение,започваме отначало, след като отново завъртим дланите на 180 градуса и те гледат напред.Това е, нищо сложно.

Запомнете дланите гледат по посока на движението,когато е нагоре те са нагоре и обратно,когато е надолу те са надолу.Това движение може да се прави прав,седнал,от полу лег дори и на скотова пейка – нека всеки сам си избере.Важно е да се знае,че освен бицепса упражнението натоварва също така брахиалиса и предмишницата.Това го прави едно от основните базови упражнения за предната част на ръката като цяло.

Ако дълго време сантиметъра стои на едно място или просто търсите разнообразие, то опитайте.

Няма да съжалявате!

Бодибилдинг Анатомия!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Един коментар

  1. Борислав

    Уникално упражнение. Понеже правя двудневен сплит горна/долна част на тялото за бицепса включвам само едно упражнение и днес реших да пробвам зотман.След десетото повторени изпусках дъмбелите и ръцете ми горяха. Освен че напомпва бицепса удря здраво и предмишницата. Със сигурност става редовна част от програмата.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*

 

скрива се след