тренирай

Десет съвета от Дориан Йейтс

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 31 мар. 12 от Александър Георгиев

Съмнявам се,че има някой, който да не знае кой е Дориан Йейтс.Днес ще обърна малко внимание и на него.Дориан бе първия мой идол когато започнах да тренирам.Хората около мен говореха за Арнолд и Ли Хейни,но аз някак си инстинктивно се насочих към Дориан.Той тъкмо бе станал Мистър Олимпия за първи път и много много не се знаеше за него особено тук в България.

След години разбрах,че той се е повлиял от теорията и тренировките на Майк Менцер и Артур Джоунс.Така аз стигнах до тях и картинката ми се изясни на пълно.Като фен на високо интензивните тренировки ужасно много ценя Дориан и неговия принос в развитието им.Имам толкова много да пиша за него,че сигурно ще ми потрябва отделен блог, но днес ще се спра на 10 основни съвета, които Дориан подава,а кои сме ние,че да не се вслушаме в тях.

Ето какво има да ни казва Дориан:

  1. Ако увеличаването на мускулната маса и размери е главната ви цел,то избягвайте малките изолирани упражнения и се съсредоточете върху големите,базови и основни упражнения.
  2. Започвайте тренировката с най-голямата мускулна група и след това с по-малките.
  3. Постоянната мотивация поддържа положителното отношение към тренировките.Четете вдъхновяваща литература,гледайте филми и си изберете модел за следване.
  4. Преди натоварването на дадена мускулна група,загрявайте много добре,направете една лека серия от 15-20 повторения,след това една с 50% от работната ви тежест за 10 повторения,след което 6-8 повторения за една серия с 75% от вашата работна тежест.Накрая изпълнете 1 или 2 работни серии до отказ.
  5. Избягвайте прекаленото увеличаване на тренировъчните тежести,тъй като рискувате да нарушите техниката на изпълнение.Така рискувате контузия или най-малкото да включите други мускулни групи,които не тренирате в момента.
  6. Оставете поне 72-96 часа почивка за възстановяване на една мускулна група.
  7. Претренирането е много срещана грешка и най-голямата,която може да допуснете.Ако се случи така,че да претренирате изкарайте поне една седмица далече от залата.
  8. Опитайте се да спите колкото се може повече.По време на сън се отделят повечето от хормоните,необходими за нарастване на мускулната маса.
  9. Анализирайте честно вашето моментно състояние и си поставяйте реални цели.Например прибавяне на 0,8-1,2 см на ръцете или 8-12 кг при повдигането от лег.Няма нищо по демотивиращо от гоненето на нереални цели.
  10. Учете се от собствените си грешки.Изучавайте добре себе си и само своите възможности.

Това е , десет съвета с които може да изградим една добра стратегия за развитие.В заключение ще кажа,че който е послушал Дориан, не е сбъркал.

Нека се учим от Големите!

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Имате ли тренировъчен дневник? Записахте ли си какво правихте в залата днес? А с какво се хранихте? Въпроси, на които знам отговора! От разговора ми... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Често има питания относно размерите, към които да се стреми един трениращ. Всеки, които се захване с промяна на тялото си... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В предишната статия видяхме пет основателни причини да тренираме цялото тяло в една тренировка, а сега ще разберем как да го... Прочети повече

3 коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.