Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Чет Йортън - Бащата на натуралния бодибилдинг

20 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 03 мар. 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Може би знаете, че великият Арнолд Шварценегер е побеждаван само три пъти на сцената от трима различни мъже. Това са бодибилдинг легендите Франк Зейн, Серджо Олива и човека на когото днес ще обърнем внимание Чет Йортън.

Честър Йортън или както всички го наричат Чет е роден на 1 юни 1939 година в малкото градче Стивън Поинт, щата Уисконсин. Чет не се занимава със спорт като дете, дори и по-късно в юношеските си години. Един инцидент преобръща живота му и го открива за бодибилдинга. В гимназията Чет Йортън претърпява много тежка автомобилна катастрофа, буквално е размазан. Има множество прорезни рани, като една от тях почти го ослепява. Има много фрактури в таза, двата крака и единия лакът.

Травмите от кръста на долу са повече от жестоки, дори се е обсъждало ампутиране на единият му крак. Лекарите спасяват крака като му монтират метална пластина. Изкарва много месеци на легло, в последствие може да се предвижва с инвалидна количка. И, тук се намества съдбата,Чет забелязва в ъгъла на една от болничните стаи две гирички.

Въпреки, че до този момент не е имал никакъв опит в тренирането с тежести, нещо в него му подсказва, че това би му било от полза за възстановяването. След консултация с лекарите, те му разрешават да прави леки упражнения докато е в инвалидната количка. Постепенно укрепва, дори вече може да се предвижва с патерици.

Глада за тренировки обаче расте правопропорционално с неговото възстановяване. Седем месеца след като напуска болницата,Чет вече тежи с 25 килограма повече от преди инцидента.Тялото му се възстановява и въпреки претърпените травми успява да генерира много нови мускули. След две години се явява на първото си състезание, през 1960 година.

Чет Йортън вече знае,че бодибилдинга е неговото призвание. Бодибилдинга спасява Чет от инвалидната количка, а неговата воля го прави шампион и то напълно натурален. В най-добрите си години Чет е тренирал по класическия сплит:

Понеделник-Четвъртък

Гърди;Гръб;Рамена

Вторник-Петък

Ръце;Крака

Този прост на пръв поглед сплит е толкова ефективен, че той достига до уникални размери и форма. През 1975 година се отказва от сцената на 37 годишна възраст, по това време Чет има следните размери:

ръст - 180 см

тегло - 95 кг

гръден кош - 132 см

талия - 76 см

ръце - 48 см

бедра - 66 см

прасци - 46 см

врат - 46 см

Ето и титлите, които Чет Йортън печели:

1966 година - Мистър Америка

1966 година - Мистър Вселена за аматьори

1975 година - Мистър Вселена за професионалисти

Чет Йортън става собственик на фитнес зала, в която тренира и дава съвети на натурални бодибилдери. Йортън е пример за това,че няма невъзможни неща за човек, който има желязна воля и силен дух. 

Чет Йортън
Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Когато говорим за Златната ера, няма как да не споменем Франко Колумбо. Най-добрият приятел на Арнолд Шварценегер, отличен културист и може... Прочети повече
Бил Пърл е един от най-великите културисти в историята на бодибилдинга, в последствие уважаван треньор, автор на книги и ментор на много билдери като Крис... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всеки един трениращ отдал се на желязната игра в началото е имал свой кумир, който да следва. Такъв за много билдери... Прочети повече

20 коментара

  1. Понеделник - Четвъртък :

    КЛЕК С ЩАНГА
    ГОРНА ЛЕЖАНКА
    РАМЕННИ ПРЕСИ

    Вторник - Петък :

    НАБИРАНЕ
    МЪРТВА ТЯГА
    БИЦЕПС с ЩАНГА

    Ето ви още един вариант на горна - долна част.

  2. Системите които ви се предлагат са предназначени за Определен Индивид.
    Нямате неговия Метаболизам .
    Мускулите ви ще реагират по друг начин.
    Това са примери по които Сами да иградите, через наблюдение кои Мускул на кое Упражнение реагира наи-добре.
    Аз лично за начинаещи препоръчвам повече въглехидрати и целулоза.Това са моите Съвети Дано сави полезни.

  3. Сашко е само предава това което е чел .Силата и познания за вашия организам са във вас но вие искате да стане по бързо .Търпение и тренировки само изочаване коъ мускул на кои упражнения ръсте .Успех

  4. Някакви примерни упражениния по този спит можеш ли да кажеш.Или по колко упражнения на мускулна група да се правят..?

    1. Друг пример с упражнения за този сплит може да намериш в статията "Тренирай с Дориан".

  5. Хубаво е да се уточни , че натуралния Йортън , състезаващ се от 6 години , побеждава натуралния 19 годишен Швареценегер в едва второто му голямо състезание 😉

    1. Да, добро уточнение, само с лека корекция. Наистина Чет Йортън е с 8 години по-голям, но разликата в тренировъчния стаж е доста по-малка, а и на 19 Арнолд вече е бил наясно с "някои работи". Въпреки това Арнолд има само три загуби и едната е от този човек.

  6. Ето това се нарича желязна воля много се възхищавам на такива хора защото аз самият по принцип сам човек с много много силна воля и това наистина е едно много добро качество в един човек !!!
    През целия си живот човек минава през адски много трудности така е и в тренирането и ако човек няма воля той се предава рано и не стига до никъде с мисълта , че просто край това няма да стане , а не е така това показва само колко е слаб един човек !!!
    Поздрави на всички трениращи и следящи сайта TRENIRAI.BG

  7. Имам още 1 въпрос , искам да изчистя областа около корема, но без загуби на мускули,чувал съм че е хубаво да се взема повечко протеин. Кога е най добре да вземам протеин преди или след тренировката? Преди съм вземал Суроватъчен за 25 лв 0,500кг.

    1. Не може да избегнеш на 100% загубата на мускули, това е неизбежно, но може да го сведеш до минимум и единия начин е с "повечкото" протеин.

      Намали въглехидратите и увеличи протеина. Отговора за протеина е и преди и след.Целия протеин трябва да ти е разделен на 5 или 6 равни части за деня и да се приема всеки 3-4 часа,като протеина на прах да ти е не повече от 25-30% от цялото количество.Нека другото е от месо, яйца, извара...и.т.н.

  8. 23.04.2013 at 12:05

    Предполагам,че Понеделник и Вторник се тренира с 1 или 2 упражнения за мускулна група ,като се стемим с по-големи тежести ,а Четвъртък и Петък с повечко повторения за М. група
    Reply
    Александър Георгиев
    23.04.2013 at 12:26

    Редуването на “тежки” и “леки” тренировки е много добра идея!

    + кардио или табата мисля, че ще е чудесна за лятото програма 🙂

  9. Предполагам,че Понеделник и Вторник се тренира с 1 или 2 упражнения за мускулна група ,като се стемим с по-големи тежести ,а Четвъртък и Петък с повечко повторения за М. група

    1. Редуването на "тежки" и "леки" тренировки е много добра идея!

  10. Имам въпрос относно сплита:
    " Понеделник-Четвъртък
    Гърди;Гръб;Рамена
    Вторник-Петък
    Ръце;Крака"
    Какво се има в предвид, че Понеделник и Четвъртък тренира - Гръб,Гърди,Рамене, а Вторник и Петък-Ръце и Крака?

    1. Здравей Мартин и добре дошъл в trenirai.bg

      Правилно си разбрал, това е един от най-старите сплитове.Всяка мускулна група се тренира два пъти седмично.

      Между другото по този сплит е тренирал и Дориан Йейтс първите си 4 години и става шампион на Англия.Само,че той тренира Понеделник-Сряда-Петък и редува двете тренировки.

      Поздрави

      1. Благодаря ти за отговора, мисля да пробвам този сплит даже.

        1. Опитай, добър е! Ако 4 дни както е в оригиналния вариант ти е много - то ги разреди през ден и пробвай варианта на Дориан, има отделна статия за това.Даже две момчета,които следят сайта вече тренират по нея.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още