Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Тренировка за рамене от Майк Менцер

4 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 22 мар. 12 от Александър Георгиев

Здравейте прители на Тренирай.БГ! Ето, че дойде време за поредната порция от тренировката на Майк Менцер от края на 70-те години. Както споменах и в предишните статии от тази серия, това на практика е първоначалния вариант на Хеви Дюти. Едва след прекратяване на своята състезателна кариера, Майк доразвива теорията и Хеви Дюти достига до нас в крайният си вариант.

Основния метод използван от Менцер е този на "предварителното изтощение". Както може би сте забелязали метода се прилага в тренировката на всички мускулни групи и раменете не правят изключение. Метода на предварителното изтощение е измислен от Джон Кенеди издател и главен редактор на MUSCLEMAG, малко по късно Джо Уайдър удобно си го прибавя към списъка с "Уайдъровите принципи", което не е съвсем честно. Майк Менцер вижда, че Артур Джоунс прилага с успех метода и решава да го използва като крайъгълен камък в своята програма.

Тренировката си за рамене Менцер е изпълнявал в един ден с гърба и бицепса, а в друг ден е правил гърди трицепс и бедра. Майк е тренирал всеки мускул два пъти седмично.

Тренировка І

  1. Разтваряне с дъмбели в страни - веднага след това
  2. Раменни преси зад врат - общо 2 суперсерии до отказ
  3. Разтваряне с дъмбели от наклон - 2 обикновени серии до отказ

Тренировка ІІ

  1. Повдигане на дъмбели пред тялото - веднага след това
  2. Раменни преси зад врат - 1 суперсерия до отказ
  3. Разтваряне с дъмбели в страни - веднага след това
  4. Разтваряне с дъмбели от наклон - веднага след това
  5. Раменни преси зад врат - всичко се изпълнява в един три сет до отказ

Тези две тренировки или се редуват една след друга или няколко седмици се изпълнява едната, а след това няколко седмици другата. Както и при другите мускулни групи, Майк препоръчва да се правят форсирани повторения веднъж седмично и веднъж на 2-3 седмици негативни повторения. Сериите се правят до отказ. Това са доста интензивни тренировки,в тези години Менцер е тренирал половината мускулни групи в една тренировка, в по-късни години това разделение вече е на три, но това е друга тема.

Всеки един може да опита тези тренировки, а от личен опит мога да споделя,че една такава тренировка в седмицата е повече от достатъчно ако тренирате натурално разбира се.За тези които не са натурални, едва ли ще съм полезен.

Ако искате да опитате ви пожелавам,

Успех!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Когато говорим за Златната ера, няма как да не споменем Франко Колумбо. Най-добрият приятел на Арнолд Шварценегер, отличен културист и може... Прочети повече
Бил Пърл е един от най-великите културисти в историята на бодибилдинга, в последствие уважаван треньор, автор на книги и ментор на много билдери като Крис... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всеки един трениращ отдал се на желязната игра в началото е имал свой кумир, който да следва. Такъв за много билдери... Прочети повече

4 коментара

  1. Не съм виждал досега някой успешен с този тип тренировка. Пробвали са я многократно и всички са се връщали към нормални тренировки (намирали са я като недостатъчно натоварване).Естествено за рамо и не могат да се ползват големи килограми (въпреки че аз доскоро избутвах 120 кг прав зад врат).
    Ако има някой който се изгражда с нея и тренира по нея и има добри резултати нека да се обади...интересно ми е. Наблюденията са ми от 86г до сега и обхващат повечето градове в България, и страни като Полша, Унгария и Чехия. Едно уточнение - никога не съм отчитал резултати на употребяващи стероиди...при тях нещата се развиват по друг начин.

  2. Ам , искам да попитам, в тренировка I демек се събират 4 серии до пълен отказ , така ли ? Ако е така , не са ли много малко 4 серий... ?

    1. Точно така.Тук не се броят загряващите, те могат да са 1-2 или 3,а 4 серии до пълен отказ за неголям мускул като рамото не са никак малко, дори напротив.

      1. Да аз днес го пробвах , само , че 6 серии направих до отказ, и бях доста изненадан, не го бях чувствал така никога рамото, доста добра програмка 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още