вторник , 16 октомври 2018
Начало » H.I.T. - Тренировки » Тренировка за рамене от Майк Менцер
Тренировка за рамене от Майк Менцер

Тренировка за рамене от Майк Менцер

Ето,че дойде време за поредната порция от тренировката на Майк Менцер от края на 70-те години.Както споменах и в предишните статии от тази серия,това на практика е първоначалния вариант на Хеви Дюти.Едва след прекратяване на своята състезателна кариера Майк доразвива теорията и Хеви Дюти достига до нас в крайният си вариант.

Основния метод използван от Менцер е този на „предварителното изтощение“.Както може би сте забелязали метода се прилага в тренировката на всички мускулни групи и раменете не правят изключение.Метода на предварителното изтощение е измислен от Джон Кенеди издател и главен редактор на MUSCLEMAG, малко по късно Джо Уайдър удобно си го прибавя към списъка с „Уайдъровите принципи“,което не е съвсем честно.Майк Менцер вижда,че Артур Джоунс прилага с успех метода и решава да го използва като крайъгълен камък в своята програма.

Тренировката си за рамене Менцер е изпълнявал в един ден с гърба и бицепса, а в друг ден е правил гърди трицепс и бедра.Майк е тренирал всеки мускул два пъти седмично.

Тренировка І

  1. Разтваряне с дъмбели в страни – веднага след това
  2. Раменни преси зад врат – общо 2 суперсерии до отказ
  3. Разтваряне с дъмбели от наклон – 2 обикновени серии до отказ

Тренировка ІІ

  1. Повдигане на дъмбели пред тялото – веднага след това
  2. Раменни преси зад врат – 1 суперсерия до отказ
  3. Разтваряне с дъмбели в страни – веднага след това
  4. Разтваряне с дъмбели от наклон – веднага след това
  5. Раменни преси зад врат – всичко се изпълнява в един три сет до отказ

Тези две тренировки или се редуват една след друга или няколко седмици се изпълнява едната, а след това няколко седмици другата.Както и при другите мускулни групи,Майк препоръчва да се правят форсирани повторения веднъж седмично и веднъж на 2-3 седмици негативни повторения.Сериите се правят до отказ.Това са доста интензивни тренировки,в тези години Менцер е тренирал половината мускулни групи в една тренировка, в по-късни години това разделение вече е на три но това е друга тема.

Всеки един може да опита тези тренировки,а от личен опит мога да споделя,че една такава тренировка в седмицата е повече от достатъчно ако тренирате натурално разбира се.За тези които не са натурални, едва ли ще съм полезен.

Ако искате да опитате ви пожелавам,

Успех!

Ultimate Nutrition 100% Prostar whey е храната за шампиони!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

4 коментара

  1. Не съм виждал досега някой успешен с този тип тренировка. Пробвали са я многократно и всички са се връщали към нормални тренировки (намирали са я като недостатъчно натоварване).Естествено за рамо и не могат да се ползват големи килограми (въпреки че аз доскоро избутвах 120 кг прав зад врат).
    Ако има някой който се изгражда с нея и тренира по нея и има добри резултати нека да се обади…интересно ми е. Наблюденията са ми от 86г до сега и обхващат повечето градове в България, и страни като Полша, Унгария и Чехия. Едно уточнение – никога не съм отчитал резултати на употребяващи стероиди…при тях нещата се развиват по друг начин.

  2. Ам , искам да попитам, в тренировка I демек се събират 4 серии до пълен отказ , така ли ? Ако е така , не са ли много малко 4 серий… ?

    • Александър Георгиев

      Точно така.Тук не се броят загряващите, те могат да са 1-2 или 3,а 4 серии до пълен отказ за неголям мускул като рамото не са никак малко, дори напротив.

      • Да аз днес го пробвах , само , че 6 серии направих до отказ, и бях доста изненадан, не го бях чувствал така никога рамото, доста добра програмка 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*