петък , 27 ноември 2020
Начало » От стария дневник » Размери на идеалната фигура

Размери на идеалната фигура

Мечтата да имат хармонично развита фигура е най-силния мотив,който може да накара всеки мъж да тренира с тежести.Не е възможно обаче да бъдат определени еднозначни критерии за красиво тяло.Например формулата на Брок изисква един здрав мъж да тежи толкова килограми колкото се получава като от ръста в сантиметри извадим числото сто.На пример ако сме високи 175 см то според тази формула трябва да тежим 75 кг.Разбира се този критерий за бодибилдинга не е достатъчен,тъй като не казва нищо за съотношението между мускулна тъкан и мазнини, за това културист, който тежи 85 килограма при ръст 175 може да изглежда далеч по-строен от човек тежащ „идеалните“ 75 кг.За нуждите на културизма Джо Уайдър създава примерна таблица ,която е чудесен инструмент за упътване и насочване в изграждането на перфектната фигура.

 ръст врат гръд.кош талия ръце бедра прасец
157,5 36,8 104,1    72,6  36,8  52,3  36.8
160   38,1 106.7    74,5  38,1  54,1  38,1
165   38,6 108      75,2  38,6  55    38,6
167,5 39,4 109,2    76,2  39,4  56    39,4
170   40,0 110,5    77,0  40,0  56,6  40,0
172,5 40,6 111,8    77,7  40,6  57,5  40,6
175   41,2 113,0    78,8  41,2  58,5  41,2
177,5 41,9 114,5    79,5  41,9  59,2  41,9
180   42,4 115,6    80,5  42,4  60    42,4
182,5 43,2 116,8    81,3  43,2  61    43,2
185   43,7 118,0    82,0  43,7  61,7  43,7
187,5 44,5 119,6    82,8  44,5  62,5  44,5
190   45   120,7    83    45    63,5  45

Всички размери са в сантиметри.
Как се измерват отделните обиколки?

Хубаво е измерванията да стават по едно и също време на деня,ако този ден имате тренировка то задължително се мерите преди нея.Мускулите се мерят не напомпани, а „студени“.Измервайте гръдния кош при максимално вдишване,а талията при хлътнал на вътре корем, така измерванията са най-надеждни тъй като в отпуснато състояние вероятността за грешка е твърде голяма.Ръцете се мерят в максимално свито състояние,а бедрата и прасците в най-широката им част.Хубаво е тези измервания да стават веднъж месечно, така е най добре и ще дадете възможност за реално оценка на прогреса.Не се вманиачавайте мускулите растат бавно не е нужно да ходите с по два метъра и да се мерите през ден.Измервайте се преди да започнете дадена програма или диета и после поне след месец.Разбира се това не е идеална формула и ние не живеем в идеален свят, за това нека приемен тези данни просто като ориентир.

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

3 коментара

  1. +10 см на всички размери в колонката „бедра“ и тогава вече може да бъде ориентир 🙂
    Поздрави на всички плажни, да си помпате бицепсите до припадък!

  2. Божидар

    Искам да попитам това измерване на гръдния кош по всички таблици, включително и тази как става? В отпуснато състояние, поза релакс, с или без въздух?

    • Александър Георгиев

      Здравей Божидар,
      доста спорен въпрос. Мнения доста, едни мерят с въздух, други включват и перките, трети в състояние на покой. За мен третия вариант е най-верен, така мерят в казармата и за медицински цели.В повечето таблици се има в предвид максимален размер, т.е. с въздух, перки и каквото може да вкараш още 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*