Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Размери на идеалната фигура

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 15 мар. 12 от Александър Георгиев

Мечтата да имат хармонично развита фигура е най-силния мотив,който може да накара всеки мъж да тренира с тежести.Не е възможно обаче да бъдат определени еднозначни критерии за красиво тяло.Например формулата на Брок изисква един здрав мъж да тежи толкова килограми колкото се получава като от ръста в сантиметри извадим числото сто.На пример ако сме високи 175 см то според тази формула трябва да тежим 75 кг.Разбира се този критерий за бодибилдинга не е достатъчен,тъй като не казва нищо за съотношението между мускулна тъкан и мазнини, за това културист, който тежи 85 килограма при ръст 175 може да изглежда далеч по-строен от човек тежащ "идеалните" 75 кг.За нуждите на културизма Джо Уайдър създава примерна таблица ,която е чудесен инструмент за упътване и насочване в изграждането на перфектната фигура.

 ръст врат гръд.кош талия ръце бедра прасец
157,5 36,8 104,1    72,6  36,8  52,3  36.8
160   38,1 106.7    74,5  38,1  54,1  38,1
165   38,6 108      75,2  38,6  55    38,6
167,5 39,4 109,2    76,2  39,4  56    39,4
170   40,0 110,5    77,0  40,0  56,6  40,0
172,5 40,6 111,8    77,7  40,6  57,5  40,6
175   41,2 113,0    78,8  41,2  58,5  41,2
177,5 41,9 114,5    79,5  41,9  59,2  41,9
180   42,4 115,6    80,5  42,4  60    42,4
182,5 43,2 116,8    81,3  43,2  61    43,2
185   43,7 118,0    82,0  43,7  61,7  43,7
187,5 44,5 119,6    82,8  44,5  62,5  44,5
190   45   120,7    83    45    63,5  45

Всички размери са в сантиметри.
Как се измерват отделните обиколки?

Хубаво е измерванията да стават по едно и също време на деня,ако този ден имате тренировка то задължително се мерите преди нея.Мускулите се мерят не напомпани, а "студени".Измервайте гръдния кош при максимално вдишване,а талията при хлътнал на вътре корем, така измерванията са най-надеждни тъй като в отпуснато състояние вероятността за грешка е твърде голяма.Ръцете се мерят в максимално свито състояние,а бедрата и прасците в най-широката им част.Хубаво е тези измервания да стават веднъж месечно, така е най добре и ще дадете възможност за реално оценка на прогреса.Не се вманиачавайте мускулите растат бавно не е нужно да ходите с по два метъра и да се мерите през ден.Измервайте се преди да започнете дадена програма или диета и после поне след месец.Разбира се това не е идеална формула и ние не живеем в идеален свят, за това нека приемен тези данни просто като ориентир.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирането по сплит е най-разпространения начин за изграждане на мускули. Дали това е ефективно или не, е отделен въпрос. Някои получават... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Програмите за покачване на мускулна маса са сред най-търсените поне тук на страниците на нашия сайт. Това е разбираемо, тъй като на всеки... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днешната статия ще е едновременно от раздел "Тренирай с мен" и "От стария дневник. Ще ви предложа една програма, която е... Прочети повече

3 коментара

  1. +10 см на всички размери в колонката "бедра" и тогава вече може да бъде ориентир 🙂
    Поздрави на всички плажни, да си помпате бицепсите до припадък!

  2. Искам да попитам това измерване на гръдния кош по всички таблици, включително и тази как става? В отпуснато състояние, поза релакс, с или без въздух?

    1. Здравей Божидар,
      доста спорен въпрос. Мнения доста, едни мерят с въздух, други включват и перките, трети в състояние на покой. За мен третия вариант е най-верен, така мерят в казармата и за медицински цели.В повечето таблици се има в предвид максимален размер, т.е. с въздух, перки и каквото може да вкараш още 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар