Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Ниско въглехидратна диета от Арнолд Шварценегер

33 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 10 мар. 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя една ниско въглехидратна диета от Арнолд Шварценегер, описана в неговата книга "Тайните на моя успех".

Модата в диетите е на приливи и отливи, има периоди на ниско въглехидратни диети, после периоди на диети с ниско съдържание на мазнини, разделно хранене, вегетарианство и какво ли не. Истината е, че всеки сам за себе си трябва да намери най-доброто за своя организъм.

Когато са се готвили за състезание културистите от старата школа са наблягали предимно на ниско въглехидратна диета и почти не са правили кардио. Това в комбинация с тренировки от по 2-3 часа 4 до 6 пъти седмично е вършело работа и са изглеждали добре на сцената определено. Основното, което трябва да се знае за ниско въглехидратните диети е високото съдържание на протеин. Протеина според Арнолд подпомага процеса на изгаряне на мазнини и същевременно предпазва мускулната тъкан от разграждане. За да изразходва тялото съхранената енергия, натрупана под формата на подкожни мазнини, то ние трябва да елиминираме допълнителния източник на енергия като въглехидратите .Старите културисти са минавали на такъв тип диета през последните 6 до максимум 12 седмици  преди състезание. Арнолд предлага следния семпъл хранителен план:

Закуска:

3-4 варени яйца, 200 грама месо, чаша сок от гейпфрут, кафе

Обяд:

300 грама месо, 50 грама сирене, салата

Вечер:

300 грама пиле или риба, салата

Само три хранения, като се набляга основно на протеина. Също така се препоръчва към всяко ядене да се приемат витамин С, витамин Е и калций. Арнолд съветва, ако изпитваме глад между храненията да приемаме  варени яйца. С напредване на диетата постепенно се елиминират сока от гейфурт и сиренето. За разлика от съвременните схащания Арнолд препоръчва приемането на само 6 чаши вода за целия ден. 

Храните които трябва да се избягват са:

  • - хляб, спагети, грис, бисквити, кексове, сладолед, торта и т.н.
  • - захар, конфитюр, мед, сироп, бонбони
  • - картофи, боб, ориз
  • - алкохол
  • - плодови сокове
  • - подправки-пипер, горчица, кетчуп, люто
  • - супи, яхнии
  • - мляко
  • -туршии, кисело зеле, карфиол, зелен фасул

Според Шварценегер мъжкото тяло трябва да съдържа 10-12% подкожни мазнини, за да има видима коремна преса. При културистите това съдържание трябва да се свали до 5-7% в състезателна форма.

Днес обаче най-добрите професионалисти в момента свалят до под 4% подкожна мазнина. Арнолд съветва преди диетата да се направят точни измервания на теглото, талията, на основните мускулни групи и силно препоръчва да се направят поне 3 снимки в различни пози. Снимките са много полезни в крайния анализ който се прави след всяка диета.

Имайте впредвид, че посочения хранителен режим е доста тежък за следване. Липсата на въглехидрати може да се окаже проблем за някой. Ако след седмица или две не се чувствате добре - имате главоболие, чувствате отпадналост, то включете по един зареждащ ден на всеки 3-4 дни. Аз лично съм правил по два такива дни в седмицата и съм понасял по-добре такъв тип диета. Но тези зареждащи дни не трябва да са извинение за безхаберно хранене. Хубаво е зареждането да става с 1-2 източника на качествени въглехидрати като ябълки, картофи, кафяв ориз и овесени ядки. Все пак сме на диета и трябва да се потрудим за да получим хубав резултат. Убеден съм, че с леки корекции насочени към всяка една индивидуалност този хранителен режим би бил полезен за издухане на излишните мазнини! 🙂

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Когато говорим за Златната ера, няма как да не споменем Франко Колумбо. Най-добрият приятел на Арнолд Шварценегер, отличен културист и може... Прочети повече
Бил Пърл е един от най-великите културисти в историята на бодибилдинга, в последствие уважаван треньор, автор на книги и ментор на много билдери като Крис... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече

33 коментара

  1. Един мой съвет от тук към всички. Аз спрях да вярвам на Арнолд. Да, той е постигнал много, да той умее да мотивира хората. Да това може би е работило за него когато е бил на стероиди и на други хора, които също са на стероиди. Той е имал и има една единствена цел, а тя е да продава и да печели пари. За съжаление Майк Менцер е другата крайност, но той поне е прав донякъде. Истината е някъде по средата. Между другото книгата му я има онлайн безплатно във интернет. Като за информация е бих си я запазил, въпреки, че съм завършил курс в НСА и там ми е доста информацията. А относно тренировките аз останах със лошо впечатление и от към начинаещи.По добре потърсете тренировките на Лерои Колбърт(незная дали правилно му изричам името). Колкото до диетата тази прилича на кетонна или високо мазнина и е за МНОГО ОПИТНИ ХОРА. Ако искате да отслабвате се научете по здравословно да се храните и се опитвайте да режете въглехидратите 4-5 часа преди лягане. Ако това не помогне има инструктори и диетолози и т.н. дори собственика на сайта предлага услуги, но трябва да сте готови да следвате режим.

    1. Преди две години правих нещо подобно, месо, яйца, извара и чат пат риба , плодове: диня, сини сливи, грозде и нектарини. салати задължително и имах ефект. Сега се двоумя да пробвам ли тази или да направя друго нещо, като същите тези неща но да оставя малка въглехидрат, като хляб? NB: Казвам хляб защото, си купувам истински типов, като този от времето на соца, правят го в едно село три пъти в седмицата по заявка, няма нищо общо с този в магазините. Две до три филии на хранене и ме засища. мисълта ми е да изключа картофи и ориз временно и това да го оставя, пак да карам на месо, яйца извара и тн, без супи и яхнии.Може би както казва Цанко вечерта да ги махна въглехидратите тотал. Като бях на протеинова диета се изчистих, но дъхът ми стана по кофти, запеци и т.н. Затова, питам за нещо което се изчиства, но не така драстично като 95% протеинова.

  2. Здравейте, искам ад попитам, протеин може ли да се използва или само витамините по време на хранителния режим. Благодаря.

    1. Протеина на прах може да се ползва като добавка, ако белтъчините не достигат от храната. В конкретната диета те са напълно достатъчни тъй като има 800 гр месо, яйца и сирене.

  3. добър е режима ,аз съм го ползвал 1,2 месеца - наистина има голям ефект комбиниран с тежки тренировки !

  4. Може и без въглехидрати но трябва да се включат повече полезни мазнини и зареждащи ден да става на повече дни ако имате мн мазнини ако имате о-малко мазнини може да се зарежда дори 2 пъти в седмицата.

  5. Zdraveite az mislq da q naprava vmesto soka ot greifrut mlqko na vsqko qdene i vmesto sirene da qm izvara kakvo mislete???

    1. За можене може 🙂 Но имай в предвид, че в млякото има въглехидрати, които не са от най-добрите!

  6. Здравейте 🙂 , с тази диета може ли да се качва маса ? На 16 съм ,60 килограма и искам да кача до 80-90 кг.

    1. НЕ! Това е диетата на Арнолд, когато е изчиствал мазнини за състезание и е тежал над 110 кг! Намери статията в сайта - "Хардгейнер наръчник - хранене" там ще ти се изяснят някои работи.

  7. Зареждащия ден с въглехидрати как се прави? Целия ден ли се ядат само въглехидрати или се приемат на едно от храненията?

    1. Необходимото количество въглехидрати се разделя равномерно през целия ден. Протеина не се променя.

      1. Здравейте отново,
        много съм Ви благодарна за отговора! Не знам обаче как да си изчисля необходимото количество въглехидрати при режим за топене на мазнини. Тежа 50 кг. В някоя от другите ви статии прочетох, че протеина трябва да е 2 грама на килограм телесно тегло. В моя случай трябва да е 100 грама, дано да не бъркам. Колко грама въглехидрати трябва да приемам? Калориите гледам да ги държа под 1100, въпреки че трудно ми се получава, но това ми излезе като резултат на един калкулатор в интернет. От няколко дни си записвам и всичко, което ям, но още нямам достатъчно данни, за да преценя какви са действителните ми калорийни нужди.

        1. обикновенно е 1,5 до 2 пъти спрямо стойноста на протеина, но това всеки сам трябва до определи в зависимост как реагира тялото му. Експериментирай и след няколко опита ще уцелиш точно твоето количество 🙂

  8. Без да съм много критичен но това не е диета а глад, съмняваме Арнолд да е карал без въглехидрат.
    Тука има няма грубо 1500 калории и за 3 седмици освен да загубиш маса и мускул за обем да не говорим като за 1 година работа друго няма да постигнеш. Поне 100 гр въглехидрат все пак с тежести се тренира не модерен балет.

    1. Здравей Александър, диетата е взета от книгата на Арнолд "Тайната на моя успех", която преди повече от 20 години се появи и на български. Важно е да се знае, че през 70-те този тип диети + 6 дни тренировки в седмицата много суперсерии и стероиди е бил основния похват за релеф. Това казва и самия Шварценегер. Без кардио!

      Друг е въпроса колко е удачно е за нас това.Аз не бих изтраял повече от 2 дни без въглехидрати 🙂 За това в статията съм дал моята гледна точка и необходимостта от "зареждащи дни", а за 100-те грама въглехидрати съм напълно съгласен с теб, това съветвам и Васил по-долу 🙂

    1. 1 кг извара ще ти даде от 130 до 180 гр протеин в зависимост от конкретния продукт + 1-2 протеина отиваш на към 200 и отгоре гр за ден. Ако си 90-100 кг е ОК. Другия момент обаче - трябват ти мазнини и към 100 гр въглехидрат иначе ще ти е много зле. Поне на мен не ми понасят 🙂

    1. Посочената диета тук си е доста сериозна.За нас обикновените трениращи не е добре,чак толкова да се режат въглехидратите.Така,че ще имаш възможност и за банана :).Само имай в предвид,че най-удачния момент при ниско въглехидратна диета да се приемат въглехидрати е сутрин със закуската и след тренировка.

    1. Ако си на НВД диета, то тези хапвания е по-добре да са от протеинова храна, а плодовете не са!

        1. точно така, освен това - извара, пиле,риба и каквото се сетиш друго, но при едно условие, калорийният баланс да ти е отрицателен, ако искаш да сваляш, разбира се!

  9. 5 sedmi4no po 1 4as ...programa 2 na 1..rezultatite sa strahotni...no kakto ve4e sami znaete hranata pravi borbata..hapvaite pove4e....uspeh na vsi4ki

  10. Едно нещо не мога да проумея как един добър билдер като Арнолд тренира по толкова много 2-3 часа по 4-6 пъти седмично и видимо постига страхотен резултат и как Дориан Йейтс тренира по 3 пъти седмично по да речем няма и час и постига пак толкова добър резултат !!! Кое е правилно да правим може ли някой да отговори на този въпрос незнам аз мисля,че си е до човек до организъм до генетика всеки стига да успеха по различен начин , но докато стигне до там извървява много и губи доста време докао намери правилната посока на своя личен успех !!!

    1. Ако си мислиш, че това, което пишат по списанията са им истинските тренировки, се лъжеш. Да си видял тренировката на някой професионалист от друг спорт някъде?

  11. Ako hapna 1 greyfrut,vmesto da go pia v formata sok,pak stava li,i kafeto ako go pia na obqd,ili ve4er predi trenirovka???

    1. Осен ако не е фреш, винаги целия плод е по-добър от соковете в магазина. За кафето преди тренировка е най-добре, разбира се без захар, но вечер може и да имаш проблем със съня. Опитай и то ще си покаже 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар