тренирай

Тренировка за хардгейнери от Антъни Дитайло

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 23 фев. 12 от Александър Георгиев

Преди повече от 20 години Стюарт МакРобърт започна да популяризира тренировките за хардгейнери. Започна да издава списание HARDGAINER през 1989 година, то бе в помощ на обикновените трениращи и на тези които искаха реални резултати постигнати чрез реални средства.Не след дълго издаде и книгата BRAWN,която предизвика меко казано революция.Хардгейрнер се превърна в цяло направление в бодибилдинга.

Много преди МакРобърт да популяризира този тип тренировка е имало не малко треньори и силови атлети,които са тренирали и препоръчвали този начин на трениране.Един от най-известните е Антъни Дитайло.Той нашумява със своите статии в оригиналното списание IRON MAN, които пише близо 20 години / от 1968 до 1985 /. Той пропагандира тежките тренировки,които се състоят от малко на брой базови упражнения, а самите тренировки не се изпълняват често.Относно храненето съветва приемането на малко повече мазнини от обикновено, като изтъква,че това в комбинация с тежките базови упражнения и по-големите почивки между тренировките е благоприятно за естественото повишаване на производството на тестостерон.През 1982 Антъни Дитайло публикува книгата си "Развитие на физическата сила",която се превръща в бестселър и настолна книга за много силови атлети.

Ето и една тренировка препоръчвана от Дитайло за сила и маса.

Препоръчва се тренировката да бъде изпълнявана 2 пъти седмично.Ако имате сили и добро възстановяване може и три тренировки в седмицата,но според Дитайло това е твърде много.

Понеделник - Четвъртък

  1. Клек 1х 10 + 5х5
  2. Мъртва тяга 1х10 + 5х5
  3. Повдигане от лег 1х10 + 5х5
  4. Гребане с щанга 1х10 + 5х5

Два пъти седмично само 4 упражнения.Първата серия от по 10 повторения е загряваща, след това 5х5 се изпълнява по стандартния начин, първите две покачваме тежестта и последните три с най-тежката щанга.Това е доста тежка тренировка и няма смисъл да се добавят други упражнения, все пак това е стратегия, чиято цел е максимално покачване на сила и тегло за сравнително кратко време.

В случай,че по-горе показаната тренировка се окаже тежка и неможете да се възстановявате добре,то Антъни Дитайло дава и втори вариант.

Понеделник

  1. Клек 1 х 10, 1 х 8; 1 х 6, 1 х 4, 1 х 2 + 5х3-5
  2. Повдигане от лег 1 х 10, 1 х 8; 1 х 6, 1 х 4, 1 х 2 + 5х3-5

Четвъртък

  1. Мъртва тяга  1 х 10, 1 х 8; 1 х 6, 1 х 4, 1 х 2 + 5х3-5
  2. Гребане с щанга  1 х 10, 1 х 8; 1 х 6, 1 х 4, 1 х 2 + 5х3-5

Този път тренировката е разделена на две и леко са завишени сериите.Изпълняват се загряващи серии в пирамида до достигане на работната тежест с която трябва да направим 5 серии с по 3 до 5 повторения.Простотата на тази тренировка предполага сериозно повишаване на тежестите.При положение,че храната е на добро ниво,приема се достатъчно протеин и калории то повишаването на теглото няма да е проблем.

Общото на всички тренировки за хардгейнери е,че те са насочени към повишаване на общата телесна сила и тегло.Тук няма малки изолиращи упражнения за малките мускулни групи.Целта е да качим 10-15-20 килограма тегло,едва след това ще има достатъчно материал за обработване с упражнения тип флайс,концентрирано сгъване,разтваряне за задно рамо и т.н.

За да разбере човек този тип тренировки трябва да вникне в проблема наречен "хардгейнер",едва тогава ще изчезнат глупавите въпроси от рода - а кога се тренират ръцете, а прасци, а тоя луд ли е?

На тези които решат да опитат, желая

Успех!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Винаги сме твърдяли, че ефективната тренировка е малсимално простата тренировка. Такава съставена от малко на брой базови упражнения в, които да... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Чудите се как да тренирате ефективно, а нямате много време? Е, имам предложение за вас. По-долу ще видите една три дневна... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Обичате ли да тренирате бицепсите си? Излишен въпрос нали 🙂 Няма човек, който да не обича, е може и да се... Прочети повече

2 коментара

  1. Май първият вариант е по добър.Вторият наистина е завишен.
    Обаче ми се струва че ако сериите са по 3 ще е по добре.Иначе се получава жесток обем.
    Преди доста време използвах такава тренировка 3 пъти седмично но с малки разлики и знам че "убиват".
    Правех:

    клек
    повдигане от лег
    гребане с щанга
    бицепс

    По 3 серии.Понякога като кръгова ,понякога упражнение след упражнение.Под 100 кг не падах на големите групи(по голяма тежест можеше но по малка не).Бицепса 50 кг.
    Идваше "ташкън " ама бутахме яко. 🙂 Така че биват тези тренировки ама трябва яко ядене с спане.

  2. Дитайло не бих казал че е пример за подражание и има нещо общо с културизма, по скоро е стронгмен. Пък и не го виждам като хардгейнър а си е дебел. Нищо лично

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

 

Препоръчано от Тренирай.БГ
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Виж още
Стив Рийвс